Abstract
Bu araştırma, 2011–2012 eğitim-öğretim yılında, Trabzon ilinde, “Okul
Öncesi Eğitim Kurumu Yöneticilerinin Yönetsel Yeterlilik Düzeyi”ni inceleyerek
buna ilişkin kendilerinin ve okul öncesi öğretmenlerinin görüşlerini almak
amacıyla yapılmıştır.
Araştırmanın problem cümlesi, “Okul Öncesi Eğitim Kurumu
Yöneticilerinin Yönetsel Yeterlik Düzeyi Nedir?” olarak belirlenmiştir. Sözü
edilen problemin çözümü için genel tarama modeli kullanılmıştır.
Araştırma sonucunda elde edilen bulgular; alt problemin veriliş sırasına
göre analiz edilmiştir. Bu doğrultuda; okul öncesi eğitim kurumlarında çalışan
öğretmen ve yöneticilerin, yöneticilerin yönetsel yeterlik düzeyi algıları arasında
fark yoktur. Araştırma sonucunda okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapan
yönetici ve öğretmenlerin; yöneticileri, cinsiyet değişkeni açısından erkeklerin „Tam yeterli‟ kadınların „Çok Yeterli‟, medeni durum değişkeni açısından,
okuldaki görev unvanı değişkeni açısından, yaş değişkeni açısından, öğrenim
durumu değişkeni açısından, hizmet süresi (kıdem) bakımından, okulun
bulunduğu yer bakımından, yöneticilikteki hizmet süresi bakımından „Çok
Yeterli‟, olarak algıladıkları ortaya çıkmıştır.
Yönetici ve öğretmenler okul öncesi eğitim kurumu yöneticilerini, yönetsel
yeterlik düzeyi açısından, “Çok Yeterli” düzeyde değerlendirdiklerini ifade
etmişlerdir.
Anahtar Kelimeler: Okul Öncesi, Yönetici, Öğretmen, Yönetici Yeterliği.
This research has been done to determine the views of administrators and
pre-school teachers about “the level of managerial competence of administrators
of pre-school institutions” in Trabzon; in 2011-2012. The main question of this
research has been determined as “What is the managerial competence of preschool
administrators?”
Findings have been analyzed according to order of sub-problems. At that
point; there isn‟t any difference in perception of administrators and teachers of
pre-school institutions concerning to “managerial competence level of
administrators.” As a result of this research, it has been found that
administrators and teachers who works in pre-school institutions perceive that
according to gender variety; males are “full qualified” and females are “perfect
qualified”. According to maritial status variety; to title in school variety; to age
variety; to education status variety; in terms of seniority; place of school and
service time in management, they are “perfect qualified”.
Administrators and teachers have expressed that “administrators of preschool
institutions are “perfect qualified” in terms of “managerial competence
level”.
Key Words: Pre-school - Administrator - Teacher - Managerial
Competenc