Bu çalışmada, fen bilgisi öğretmen
adaylarına tükürükte bulunan enzimle (α-amilaz) nişasta sindirimi arasındaki
ilişkinin, TGA yöntemiyle öğretimi amaçlanmıştır. Nitel araştırma
yöntemlerinden, durum çalışması deseninin uygulandığı çalışmaya; 2014-2015
eğitim-öğretim yılının bahar döneminde Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nin
Fen Bilgisi Öğretmenliği Anabilim Dalında öğrenim gören ve “Genel Biyoloji Laboratuvarı”
dersini alan 35 öğretmen adayı katılmıştır. Araştırmada, veri toplama aracı
olarak “Nişastanın Sindirimi” başlıklı TGA yöntemine göre düzenlenmiş bir
çalışma yaprağı kullanılmıştır. Verilerin analizinde, frekans (f) ve yüzde (%)
dağılımlarından yararlanılmıştır. Sonuç
olarak, tüm öğretmen adaylarının tahminde bulunarak sürece etkin biçimde
katıldığı, %80’ininin doğru tahminde bulunduğu, tüm katılımcıların gözlem
yaparak gözlemlerine gerekçe yazdıkları, %93,3’’ünün açıklama aşamasına
katıldığı ve %80’inin de doğru açıklamada bulunduğu tespit edilmiştir. Bu
sonuçlardan hareketle öğretmen adaylarının, bu tür bir öğretim yaklaşımının öne
çıkarılması halinde, tüm aşamalara etkin biçimde katılma eğiliminde oldukları
anlaşılmaktadır.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | June 6, 2017 |
Submission Date | April 13, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Issue: 34 |