Bu çalışma, Milli Eğitim Bakanlığı’na (MEB) bağlı
okullarda uygulanan seçmeli Bilim
Uygulamaları dersinin öğretim
sürecine yönelik Fen Bilimleri dersi öğretmenlerin görüşlerini belirlemek
amacıyla yapılmıştır. Çalışmada nitel araştırma desenlerinden olgu bilim
(fenomonolojik) desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu ise Doğu
Anadolu Bölgesinin bir ilinde görev yapan Fen Bilimleri dersini yürütmekte olan
10 öğretmen oluşturmaktadır. Çalışma grubu oluşturulurken amaçlı örnekleme
yöntemlerinden ölçüt ve maksimum çeşitlilik örneklemesi yöntemleri
kullanılmıştır. Araştırma verileri yarı yapılandırılmış görüşme formu
kullanılarak toplanmıştır. Görüşme verilerinin yorumlanması sürecinde içerik
analizi tekniği kullanılmıştır. Çalışmanın sonucunda öğretmenler, Bilim
Uygulamaları dersinin Fen Bilimleri dersinin tekrarı şeklinde olduğu için
zihinde kalıcılığı artırdığını; ancak
uygulama sürecinde, ders araç-gereci temin etme, laboratuvar kullanımında
kendilerini yetersiz görme, sınıf mevcutların fazla olmasından ötürü ürün
değerlendirme yerine klasik değerlendirme yapmak zorunda kalma gibi sorunlardan
dolayı dersi amacına uygun işleyemediklerini ifade etmişlerdir.
Anahtar
kelimeler: Fen
bilimleri öğretmenleri, seçmeli bilim uygulamaları dersi, öğretmen
görüşleri, nitel araştırma
Fen bilimleri öğretmenleri seçmeli bilim uygulamaları dersi öğretim süreci öğretmen görüşleri nitel araştırma
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | July 3, 2018 |
Submission Date | March 10, 2018 |
Acceptance Date | July 3, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Issue: 36 |