8. SINIFLARDA CÜMLE TÜRLERİ KONUSUNUN
ÖĞRETİMİNDE BASAMAKLI ÖĞRETİM PROGRAMININ KULLANIMI
THE USE OF THE LAYERED CURRİCULUM IN THE
TEACHING OF SENTENCE TYPES IN 8th GRADES
Öz
Bu çalışmada amaç, Basamaklı Öğretim
Programı’nın (BÖP) 8. sınıf cümle türleri konusunun öğretimine etkisini ve
öğrencilerin BÖP hakkındaki görüşlerini belirlemektir. Çalışmada nitel ve nicel
verilerin bir arada kullanıldığı karma yöntem (mixed method); karma yöntem
tasarımları içinden ise sıralı-açıklayıcı tasarım kullanılmıştır. Deney
grubunda cümle türleri konusunun öğretimi için BÖP, kontrol grubunda ise MEB’de
kullanılan etkinlik temelli öğretim yöntemi kullanılmıştır. Çalışma için
gerekli veriler ön test, son test ve öğrencilerin BÖP ile ilgili görüşlerini
belirlemeyi amaçlayan yarı yapılandırılmış görüşme formundan elde edilmiştir. Yapılan
yarı-deneysel işlem sonucunda şu sonuçlara ulaşılmıştır: BÖP cümle türleri
konusunun öğretiminde MEB’de kullanılan etkinlik temelli öğretim yöntemine göre
daha etkilidir. Dilbilgisi konularıyla ilgili üst düzey becerilerin (analiz ve
sentez) kazandırılmasında BÖP olumlu bir etkiye sahip iken MEB’deki etkinlik
temelli öğretim yöntemi olumsuz bir etkiye sahiptir. Son olarak öğrenciler
BÖP’ün birçok konuda kendilerine fayda sağladığını ve bu nedenle diğer öğrenme
ortamlarında kullanımını tavsiye ettiklerini ifade etmişlerdir.
Anahtar Sözcükler: Cümle türleri, basamaklı öğretim
programı, dil bilgisi
Abstract
The aim of this study is to determine the effect of the Layered Curriculum (LC) on the teaching of sentence types and the 8th grade students' views on the LC. In this study, the mixed method where qualitative and quantitative data are used together; in the mixed method designs, sequential-descriptive design was used. In the experimental group, LC was used for the teaching of sentence types and in the control group, activity-based teaching method was used. The data required for the study were obtained from the pre-test, post-test and semi-structured interview form which aimed to determine the students' views about LC. As a result of the quasi-experimental process, the following results were obtained: LC is more effective than the activity-based teaching method used in the Ministry of National Education. LC has a positive effect on the acquisition of high-level skills (analysis and synthesis) related to grammar issues, while the activity-based teaching method has a negative impact. Finally, the students stated that LC is beneficial for them in many subjects and therefore they recommend to use it other learning environments.
Keywords: Sentence types, layered curriculum, grammar
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2019 |
Submission Date | September 10, 2019 |
Acceptance Date | December 27, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Issue: 39 |