2017 yılında Milli Eğitim Bakanlığı ilkokuma yazma öğretimi sürecinde bitişik eğik yazı öğretiminin yanında dik temel yazının da kullanılabilmesini kararlaştırmıştır. Yani yazı stilinin seçimi öğretmenlere bırakılmıştır. 2019 yılında ise okuma yazma öğretiminde sadece dik temel yazının kullanılması kararlaştırılmıştır. Bu çalışmanın amacı, ilkokul birinci sınıfta görev yapan ve ilkokuma yazma öğretiminde dik temel yazıyı kullanan, diğer ilkokul sınıflarında ise bitişik eğik yazı kullanmakta iken dik temel yazıya geçiş yapan sınıf öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesidir. Çalışma nitel olarak tasarlanmış ve desen olarak özel durum yöntemi seçilmiştir. Çalışma grubu 2017-2018 eğitim öğretim yılında Ağrı ili Patnos ilçesindeki ilkokullarda görev yapan 17 sınıf öğretmeni tarafından oluşturulmuştur. Araştırmacılar verilerin toplanabilmesi amacıyla yarı yapılandırılmış görüşme formu hazırlamışlardır. Verilerin analizinde NVİVO 9 bilgisayar destekli nitel analiz programı kullanılmıştır. 17 öğretmenle yapılan yarı yapılandırılmış görüşmeler sonucunda, öğretmenlerin toplamda 8 görüş etrafında birleştiği görülmüştür. Buna göre katılımcı öğretmenlerin tamamı dik temel yazıya geçişi olumlu bulmakta ve öğrenci için daha uygun olarak görmektedirler. Öğretmenlerin çoğunluğuna göre dik temel yazının uygulanışı bitişik eğik yazıya göre daha kolaydır ve yazma becerilerini olumlu yönde etkilemektedir. Öğretmenlere göre öğrenciler dik temel yazıya karşı daha olumlu tutumlara sahipken, dik temel yazının hayatımızın her alanında karşılaşacağımız yazı stili olduğunu vurgulamışlardır. Öğretmenlerin düşük bir oranına göre, geçiş sürecinde bir takım zorluklar olmaktadır ve bitişik eğik yazı bütünün görülmesinin sağlamaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2020 |
Submission Date | June 1, 2020 |
Acceptance Date | June 22, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Issue: 40 |