Bu araştırmanın amacı, okul yöneticilerinin sahip olduğu yeterlilikleri öğretmenlerin görüşleri ile değerlendirmektir. Tesadüfü küme örnekleme modeli kullanılarak oluşturulan çalışmanın örneklemini, 2017-2018 eğitim öğretim yılında, Elazığ ili merkez ilçede bulunan ilkokullarda görev yapan 34 öğretmen oluşturmaktadır. Veri toplamak için hazırlanan üç adet açık uçlu soru, görüşleri alınmak üzere öğretmenlere sorulmuştur. Elde edilen verilerin analizinde nitel araştırmaları çözümlemede olgu bilim deseni uygulanmış ifadelerin benzerliğine göre gruplandırmalar yapılarak temalar oluşturulmuştur. Her bir temada dikkat çeken öğretmen görüşleri doğrudan alıntılarla yansıtılmıştır. Öğretmenlerin görüşlerinden elde edilen sonuçlara göre, öğretmenler okul yöneticilerini teknik yeterlilik açısından donanımlı ve iş bilir biri olarak en çok bilgisayar ve mühendise, kavramsal yeterlilik açısından bilgi sahibi biri olarak kitap ve hazineye, insani yeterlilik bakımından hoşgörülü biri olarak en çok anne, baba ve Mevlana’ya benzetmişlerdir. Araştırmanın sonucuna göre, yöneticiler sadece ürün odaklı veya çalışan odaklı olmak yerine bütüncül bir liderlik sergilemelidir. Okul yöneticileri kendini geliştirmelidir. İlgililer hizmet içi veya hizmet öncesi eğitim ile yönetici yetiştirme programları düzenlemelidir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 29, 2020 |
Submission Date | September 15, 2020 |
Acceptance Date | December 26, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Issue: 41 |