Çalışmanın amacı; yabancı dil olarak Türkçe öğrenen Yunan öğrencilerin, yabancı
dil olarak Türkçeye yönelik algılarını ortaya koymak ve yabancı dil öğrenimi için
Türkçeyi tercih etmelerinin nedenlerini araştırmaktır. Araştırma Selanik Aristo Üniversitesinde
yabancı dil olarak Türkçe öğrenen 41 Yunan katılımcı üzerinde gerçekleştirilmiştir.
Nitel bir araştırma olarak tasarlanan çalışmada veri toplamak için öğrencilerden
iki farklı bölümden oluşan anketi cevaplamaları istenmiştir. Anketin birinci bölümü çalışmada
kullanılacak olan kişisel bilgilerine ulaşmak için tasarlanmıştır. İkinci bölüm ise
kapalı ve açık uçlu toplam 5 sorudan oluşmaktadır. Anket soruları İngilizce ve Yunanca
tasarlanmıştır. Ankette yer alan 2 kapalı uçlu soru (closed-ended question) ve bir sıralama
(ranking) sorusu ile kişisel bilgilerden elde edilen bilgiler SPSS (Statictic Program for
Social Sciences) programına aktarılmıştır. Alt amaçlara ilişkin tüm değişkenlerin SPSS
ortamında frekans ve yüzdelik hesaplamaları için Çapraz Tablo (Crosstab) kullanılmıştır.
Çalışma sonucunda Yunan öğrencilerin yabancı dil öğrenmeye eğilimli oldukları, yabancı
dil olarak Türkçe öğrenmeyi seçmelerinde ülkelerinde yayınlanmakta olan Türk dizileri,
komşu ülkeler olmamız, Türkiye’de yüksek lisans yapmak istemeleri, Türkçeyi Avrupa
dillerinden farklı görmeleri gibi sebeplerin etkili olduğu, bazı öğrencilerin Türkiye ile
geçmişte olan ailevi bağlarından dolayı Türkçe öğrenmek istedikleri, öğrencilerin yabancı
dil olarak Türkçe temel dil becerilerinden konuşma ve dinlemeyi daha zor buldukları
tespit edilmiştir.
Anahtar Kelimeler: Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenme Sebepleri, Yunanistan’da
Türkçe Öğretimi, Yabancı Dil Öğrenme Sebepleri
The paper aims to investigate the perceptions of Greek learners of Turkish
towards learning Turkish as a foreign language, and the driving factors for them to
learn Turkish. The research has been conducted with the help of 41 participants who
currently learn Turkish at Thessalonica Aristotle University. The participants have been
asked to respond to a 2 part questionnaire to collect data for this qualitative research.
The first part of the questionnaire is designed to obtain the respondents’ demographics.
The second part encompasses five questions composed of both open and fixed answers.
The questionnaire is set in both English and Greek. Two closed-ended and one ranking
question in the survey and individual informations are transferred to the SPSS (Statictic
Program for Social Sciences) program. For the calculation of percent age and frequency
related to the all sub-purposes has been used cross-table method. A series of research
findings are revealed, as follows: Greek learners of Turkish have a high tendency to
learn Turkish; they would prefer to do post-graduate programs in Turkey, because Turkey
is a very close neighboring country, as an extension of the learners’ interest in some
particular Turkish TV series, seeing Turkish as a very different language from European
languages, and even for the reason that some students have an ethnic affinity with the
cross-border nation. The study also finds out that the Greek origin learners consider
speaking and listening the most challenging skills in Turkish.
Keywords: Reasons for learning Turkish as a foreign language, Turkish language
teaching in Greece, reasons for learning a foreign language.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | April 15, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 20 Issue: 1 |