Çalışmanın amacı; yabancı dil olarak Türkçe öğrenen Yunan öğrencilerin, yabancı
dil olarak Türkçeye yönelik algılarını ortaya koymak ve yabancı dil öğrenimi için
Türkçeyi tercih etmelerinin nedenlerini araştırmaktır. Araştırma Selanik Aristo Üniversitesinde
yabancı dil olarak Türkçe öğrenen 41 Yunan katılımcı üzerinde gerçekleştirilmiştir.
Nitel bir araştırma olarak tasarlanan çalışmada veri toplamak için öğrencilerden
iki farklı bölümden oluşan anketi cevaplamaları istenmiştir. Anketin birinci bölümü çalışmada
kullanılacak olan kişisel bilgilerine ulaşmak için tasarlanmıştır. İkinci bölüm ise
kapalı ve açık uçlu toplam 5 sorudan oluşmaktadır. Anket soruları İngilizce ve Yunanca
tasarlanmıştır. Ankette yer alan 2 kapalı uçlu soru (closed-ended question) ve bir sıralama
(ranking) sorusu ile kişisel bilgilerden elde edilen bilgiler SPSS (Statictic Program for
Social Sciences) programına aktarılmıştır. Alt amaçlara ilişkin tüm değişkenlerin SPSS
ortamında frekans ve yüzdelik hesaplamaları için Çapraz Tablo (Crosstab) kullanılmıştır.
Çalışma sonucunda Yunan öğrencilerin yabancı dil öğrenmeye eğilimli oldukları, yabancı
dil olarak Türkçe öğrenmeyi seçmelerinde ülkelerinde yayınlanmakta olan Türk dizileri,
komşu ülkeler olmamız, Türkiye’de yüksek lisans yapmak istemeleri, Türkçeyi Avrupa
dillerinden farklı görmeleri gibi sebeplerin etkili olduğu, bazı öğrencilerin Türkiye ile
geçmişte olan ailevi bağlarından dolayı Türkçe öğrenmek istedikleri, öğrencilerin yabancı
dil olarak Türkçe temel dil becerilerinden konuşma ve dinlemeyi daha zor buldukları
tespit edilmiştir.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | June 21, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 20 Issue: 1 |