BibTex RIS Cite

TÜRK EĞİTİM TARİHİNDE SOSYAL BİLİMLER VE SOSYAL BİLGİLERİN TARİHSEL SÜRECİ

Year 2003, Volume: 2 Issue: 1-2, - , 16.02.2010

Abstract

Sosyal Bilimler ve Sosyal Bilgiler, bir çok ülke tarafından bir vatandaşlık eğitimi programı olarak benimsenmiştir. Sosyal Bilgiler insanlara içinde yaşadığı toplumu, bölgeyi, ülkeyi ve dünyayı tanıtır. Bunların tarihsel sürecini öğretir. Toplumsal yaşamla ilgili her konu sosyal bilimlerin kapsamına girdiği için tarihsel süreci de çok eskilere dayanır.
Sosyal Bilgiler ve Sosyal Bilimler, kavram olarak benzerlikler gösterirler. Ancak aralarında şu fark vardır: Sosyal Bilimler konu alanlarıdır. Bu alanlar arasında Tarih, Coğrafya, Vatandaşlık Bilgisi, Sosyoloji, Antropoloji, Hukuk ve Psikoloji gibi önemli bilimler yer alır. Sosyal Bilgiler ise bir öğretim programıdır. Başka bir değişle öğretim kurumlarında yer alan eğitim alanlarının yarattığı bir kavramdır.
İnsanlıkla ilgili her türlü değişim ve gelişim Sosyal Bilimlerin ilgi alanına girer. Tarihin babası sayılan Heredot ve ünlü coğrafyacı Ptolemaios aynı zamanda Tarihin bilinen en eski Sosyal Bilimcileridirler.

 

Social Sciences and Humanities have been acceepted as the educational program of citizens by many countries.
Humanities acquaint with the peoples that society, area, country, and the world, in which they live, and they teach their historical period.
Since social sciences cover every subject related to society,its historical process goes back to ancient times. Humanities and social sciences show resemblances. But there is the following differences between them:
Social sciences cover subject areas which are History, Geography, Sociology, Law, Psychology, Citizenship course and humanities are the teaching programmes. İn other words. İt is a concept which is created by training areas in educational intitues. Social sciences include every type of improvement and evaliation related to humanity.
Heredotus who is known as the father of histroy and Ptolemaios who is a famous geographer are social scientists who have ever been known.

Year 2003, Volume: 2 Issue: 1-2, - , 16.02.2010

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language tr; en
Journal Section Makaleler
Authors

Kenan Çetin This is me

Publication Date February 16, 2010
Published in Issue Year 2003 Volume: 2 Issue: 1-2

Cite

APA Çetin, K. (2010). TÜRK EĞİTİM TARİHİNDE SOSYAL BİLİMLER VE SOSYAL BİLGİLERİN TARİHSEL SÜRECİ. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(1-2).

Creative Commons Lisansı
ATASOBEDAtatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.