Özet: Bu çalışmada; hakkında öğretmenlere kısmen bilgi verilen, ana-babaya ise herhangi bir örgün eğitim kurumunda bilgi verilmeyen gelişim psikolojisinden, bu iki grup eğiticilerin nasıl yararlanmaları gerektiği açıklanmaya çalışılmıştır. Bu amaca ulaşmak için gelişim psikolojisine ait çeşitli kaynaklar taranmış ve uygulanabilir bilgilerden yararlanılmıştır.
Öncelikle gelişim psikolojisindeki temel kavramların ana-baba ve öğretmenlerce bilinip bu kavramların her birinden nasıl yararlanabilecekleri; “olgunlaşma” ve “kritik dönem” üzerinde irdelenmiştir. Daha sonra gelişime ilişkin temel kurallardan ve sosyal, zihinsel, ahlaki gelişim teorilerinden ebeveyn ve öğretmenlerin çocuk eğitimi ve gelişimi konusunda nasıl yararlanabilecekleri açıklanmıştır.
Anahtar Kelimeler: Çocuk Eğitimcileri, Sağlıklı Psikolojik Gelişim
Abstract: In this staudy, it was aimed to explain the developmental psychology which parents are not given any formal education in any educational institutions and which teachers are given a little information about. And same suggestions about how these educationalist groups would utilize it were tried to be presented. For this purpose some sources about the developmental psychology and some practical information were investigated.
İt was primarily emphasized that some basic conceptions of developmental psychology sould be known and used by both teachers and parents and “maturation” and critical periot” were stressed then basic rules and social, cognitive, moral development theories and how parents and teachers should behave about the child education and development are explained.
Key Words: Child educators, Healty psychological development
Primary Language | tr; en |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | February 17, 2010 |
Published in Issue | Year 2004 Volume: 4 Issue: 2 |