Günümüz finansal hizmet sektörünün en çok göze çarpan dinamikleri, teknolojideki hızlı gelişim ve artan rekabettir. Sürekli değişen ve hareketliliğini koruyan bu pazar ortamında etkin ve başarılı bir pazarlama stratejisi geliştirmenin yolu tüketiciyi yakından tanıyarak, istek ve ihtiyaçlarını isabetli şekilde belirlemektir. Bunun için de banka hizmetlerini talep edenlerin kimler ve beklentilerinin neler olduğunun bilinmesi gerekmektedir. Diğer pazarlarda olduğu gibi finansal hizmet sektöründe de pazar heterojen özellik göstermekte, farklı özellik ve beklentileri olan tüketicilerden oluşmaktadır. Bu farklı beklentilere en uygun karşılığı verebilmek için pazarın tanınması, benzer özelliklere sahip tüketicilerin alt pazarlara ayrılması ve her pazarın yapısına uygun hizmet sunulması gerekmektedir. Buradan hareketle araştırmada finansal hizmetler satın alan tüketicilerin bankaya ait özellikler ve aldıkları hizmetlere yönelik tutumları açısından alt gruplara ayrılıp ayrılmadıkları incelenmiştir. Araştırma örneğinin farklı özellik ve tutumlara sahip alt gruplara ayrıldıkları belirlenmiştir.
Anahtar Kelimeler: Pazar bölümleme, Hedef pazar belirleme, Finansal hizmetler pazarlaması
Abstract: The most conspicuous dynamics of nowadays financial service sector are rapid development and increasing competition. The best way for developing an effective and successful marketing strategy in market which is continuously changing and preserving its movement is being very familiar with the consumers and to determine correctly their demands and needs. For this, it should be known that who are demanding banking services and what are their expectations. As well as other markets in financial service sector, market has heterogenic characteristic and composed of consumers who have different properties and expectations. To response these expectations properly, market should be known well, consumers with the similar properties should be divided submarkets and proper service should be served to every submarket. Considering this fact, in this study, it was investigated that the attitudes towards their banks of consumers who had purchased financial service, divided subgroups or not and it was determined that they were divided sub groups in terms of all investigated properties.
Key Words: Market Segmentation, Market Targeting, Financial Services Marketing
Primary Language | tr; en |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | February 17, 2010 |
Published in Issue | Year 2004 Volume: 4 Issue: 2 |