BibTex RIS Cite

BANKA HİZMETLERİ SATIN ALAN TÜKETİCİLERİ BANKA ÖZELLİK VE HİZMET DEĞİŞKENLERİNE YÖNELİK TUTUMLARINA GÖRE ALT PAZAR BÖLÜMLERİNE AYIRMA ÜZERİNE ERZURUM’DA BİR ARAŞTIRMA

Year 2004, Volume: 4 Issue: 2, - , 17.02.2010

Abstract

Günümüz finansal hizmet sektörünün en çok göze çarpan dinamikleri, teknolojideki hızlı gelişim ve artan rekabettir. Sürekli değişen ve hareketliliğini koruyan bu pazar ortamında etkin ve başarılı bir pazarlama stratejisi geliştirmenin yolu tüketiciyi yakından tanıyarak, istek ve ihtiyaçlarını isabetli şekilde belirlemektir. Bunun için de banka hizmetlerini talep edenlerin kimler ve beklentilerinin neler olduğunun bilinmesi gerekmektedir. Diğer pazarlarda olduğu gibi finansal hizmet sektöründe de pazar heterojen özellik göstermekte, farklı özellik ve beklentileri olan tüketicilerden oluşmaktadır. Bu farklı beklentilere en uygun karşılığı verebilmek için pazarın tanınması, benzer özelliklere sahip tüketicilerin alt pazarlara ayrılması ve her pazarın yapısına uygun hizmet sunulması gerekmektedir. Buradan hareketle araştırmada finansal hizmetler satın alan tüketicilerin bankaya ait özellikler ve aldıkları hizmetlere yönelik tutumları açısından alt gruplara ayrılıp ayrılmadıkları incelenmiştir. Araştırma örneğinin farklı özellik ve tutumlara sahip alt gruplara ayrıldıkları belirlenmiştir.

Anahtar Kelimeler: Pazar bölümleme, Hedef pazar belirleme, Finansal hizmetler pazarlaması

 

Abstract: The most conspicuous dynamics of nowadays financial service sector are rapid development and increasing competition. The best way for developing an effective and successful marketing strategy in market which is continuously changing and preserving its movement is being very familiar with the consumers and to determine correctly their demands and needs. For this, it should be known that who are demanding banking services and what are their expectations. As well as other markets in financial service sector, market has heterogenic characteristic and composed of consumers who have different properties and expectations. To response these expectations properly, market should be known well, consumers with the similar properties should be divided submarkets and proper service should be served to every submarket. Considering this fact, in this study, it was investigated that the attitudes towards their banks of consumers who had purchased financial service, divided subgroups or not and it was determined that they were divided sub groups in terms of all investigated properties.

Key Words: Market Segmentation, Market Targeting, Financial Services Marketing

Year 2004, Volume: 4 Issue: 2, - , 17.02.2010

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language tr; en
Journal Section Makaleler
Authors

Sevtap Ünal This is me

Aysel Erciş This is me

Publication Date February 17, 2010
Published in Issue Year 2004 Volume: 4 Issue: 2

Cite

APA Ünal, S., & Erciş, A. (2010). BANKA HİZMETLERİ SATIN ALAN TÜKETİCİLERİ BANKA ÖZELLİK VE HİZMET DEĞİŞKENLERİNE YÖNELİK TUTUMLARINA GÖRE ALT PAZAR BÖLÜMLERİNE AYIRMA ÜZERİNE ERZURUM’DA BİR ARAŞTIRMA. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4(2).

Creative Commons Lisansı
ATASOBEDAtatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.