BibTex RIS Cite

GÜMÜŞHANE İLİNİN EĞİTİM COĞRAFYASI

Year 2005, Volume: 5 Issue: 1, 45 - 56, 17.02.2010

Abstract

Dünyada yaşam mücadelesi veren toplumların, tarih sahnesinden
silinmemeleri, onların varlıklarını ilelebet devam ettirebilmeleri, her şeyden önce
o toplumun nüfus miktarına ve kalitesi başta olmak üzere, nüfusun yapısına
bağlıdır. Nüfus miktarı, Dünya milletleri arasında sürdürülen amansız, yaşam
mücadelesinde küçümsenmeyecek bir ağırlığa sahiptir. Bu itibarla, ülkemiz
nüfusu ile ilgili çeşitli konuları; nüfusun gelişmesi, nüfusun alansal dağılışı, nüfus
hareketleri, nüfusun yaş ve cinsiyete göre dağılımı, kır ve şehir nüfusu, eğitim
durumu gibi hususları incelemek büyük önem arz eder.
Nüfusun eğitim durumu ile, çoğu kez okuryazar olan ve olmayan nüfus
anlaşılmaktadır. Gerçekten de, bir nüfus kitlesinde, okuma çağı nüfusun eğitim
düzeyi konusunda temel sorun olmasına karşın, ülkedeki okullaşma oranı, okul
çağı nüfusun eğitim kademeleri arası öğrenci akışı, okul- öğretmen-öğrenci sayısı
dengesi ve benzerleri ile, ülke nüfusunun; ilk, orta ve yüksek öğretim
bitirenlerinin, birbirine ve ülke nüfusuna oranları gibi kriterler de dikkate
alınmalıdır. Bu sorunlar ve benzerlerinin her biri, aslında çok ayrıntılı inceleme
konuları olabilecek, başlıca eğitim sorunlarımız arasındadır.
Sonuç olarak, bu düşüncelerden hareketle; Gümüşhane ilinin eğitim durumunu
aksettirecek göstergelerden bazıları üzerinde durularak, İl nüfusunun eğitim
coğrafyası ortaya konulacaktır.

References

  • Bulut, İhsan, (1998), Torul’un Coğrafi Etüdü. Atatürk Üniv. Yay. No: 95, Araştırma Serisi No: 95, Araştırma Serisi No: 35, Erzurum.
  • Darkot, Besim, (1954), “Türkiye’de Nüfus Hareketleri” İstanbul Üniv. Coğ. Ens. Der. Sa: 5-6, İstanbul.
  • _________, (1961), “Türkiye’nin Nüfus Hareketleri Üzerine Yeni Gözlemler”
  • Türk Coğraya Der. Sa: 21, İstanbul.
  • Doğanay, Hayati, (1994), Türkiye Beşeri Coğrafyası. Gazi Büro Kitabevi, Ankara.
  • Doğanay, Serkan, (2001), Gümüşhane Şehir Coğrafyası. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Basılmamış Doktora Tezi, Erzurum.
  • Koday, Saliha, (2000), Murgul Çayı Havzasının Coğrafyası. Atatürk Üniversitesi Yay. No: 912, Erzurum.
  • Koday, Zeki, (2003), Arhavi Çayı Havzası’nın Coğrafyası. Atatürk Üniv. Yay. No: 934, Erzurum.
  • Özçağlar, Ali,(1997), Türkiye’de Belediye Örgütlü Yerleşmeler, Ekol Yayınevi, Ankara.
  • Özey, Ramazan,(1991), “Gümüşhane ve Çevresindeki Kırsal Yerleşmelerin Başlıca Coğrafi Sorunları ve Çözüm Yolları” Geçmişte ve Günümüzde Gümüşhane Sempozyumu (13-17 Haziran 1990), Ankara.
  • Özgür,E.Murat, ( 2001), Türkiye Coğrafyası. Hilmi Usta Matbaacılık, Ankara.
  • Tandoğan, Alâeddin, (1991), “Türkiye’de Göç Veren İller Arasında Gümüşhane’nin Yeri” Geçmişte ve Günümüzde Gümüşhane Sempozyumu (13-17 Haziran 1990), Ankara.
  • _________, (1994), Türkiye Nüfusu ,Trabzon.
  • _________, (1998), Demografik Temel Kavramlar ve Türkiye Nüfusu. Trabzon.
  • Tümertekin, Erol, (1968), “Türkiye’de İç Göçler” İstanbul Üniv. Yay. No: 1371, İstanbul.
  • Tümertekin, Erol- Özgüç, Nazmiye, (2004), Beşeri Coğrafya. Çantay Kitabevi, İstanbul.
  • Yımaz,Osman, (1991), “Gümüşhane’nin Sanayi Faaliyetleri ve Potansiyeli” Geçmişte ve Günümüzde Gümüşhane Sempozyumu (13-17 Haziran 1990) s.290, Ankara.
  • Zaman, Mehmet,- Doğanay, Serkan, (2000), “Şehir Coğrafyası Açısından Bir İnceleme: Gümüşhane” Doğu Coğrafya Dergisi.Sa: 3, Erzurum.
  • DİE, Türkiye İstatistik Yıllığı.
  • DİE, Genel Nüfus Sayımı. Nüfusun Sosyal ve Ekonomik Nitelikleri, (2000).
  • Gümüşhane İl Milli Eğitim Müdürlüğü İstatistikleri.
Year 2005, Volume: 5 Issue: 1, 45 - 56, 17.02.2010

Abstract

References

  • Bulut, İhsan, (1998), Torul’un Coğrafi Etüdü. Atatürk Üniv. Yay. No: 95, Araştırma Serisi No: 95, Araştırma Serisi No: 35, Erzurum.
  • Darkot, Besim, (1954), “Türkiye’de Nüfus Hareketleri” İstanbul Üniv. Coğ. Ens. Der. Sa: 5-6, İstanbul.
  • _________, (1961), “Türkiye’nin Nüfus Hareketleri Üzerine Yeni Gözlemler”
  • Türk Coğraya Der. Sa: 21, İstanbul.
  • Doğanay, Hayati, (1994), Türkiye Beşeri Coğrafyası. Gazi Büro Kitabevi, Ankara.
  • Doğanay, Serkan, (2001), Gümüşhane Şehir Coğrafyası. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Basılmamış Doktora Tezi, Erzurum.
  • Koday, Saliha, (2000), Murgul Çayı Havzasının Coğrafyası. Atatürk Üniversitesi Yay. No: 912, Erzurum.
  • Koday, Zeki, (2003), Arhavi Çayı Havzası’nın Coğrafyası. Atatürk Üniv. Yay. No: 934, Erzurum.
  • Özçağlar, Ali,(1997), Türkiye’de Belediye Örgütlü Yerleşmeler, Ekol Yayınevi, Ankara.
  • Özey, Ramazan,(1991), “Gümüşhane ve Çevresindeki Kırsal Yerleşmelerin Başlıca Coğrafi Sorunları ve Çözüm Yolları” Geçmişte ve Günümüzde Gümüşhane Sempozyumu (13-17 Haziran 1990), Ankara.
  • Özgür,E.Murat, ( 2001), Türkiye Coğrafyası. Hilmi Usta Matbaacılık, Ankara.
  • Tandoğan, Alâeddin, (1991), “Türkiye’de Göç Veren İller Arasında Gümüşhane’nin Yeri” Geçmişte ve Günümüzde Gümüşhane Sempozyumu (13-17 Haziran 1990), Ankara.
  • _________, (1994), Türkiye Nüfusu ,Trabzon.
  • _________, (1998), Demografik Temel Kavramlar ve Türkiye Nüfusu. Trabzon.
  • Tümertekin, Erol, (1968), “Türkiye’de İç Göçler” İstanbul Üniv. Yay. No: 1371, İstanbul.
  • Tümertekin, Erol- Özgüç, Nazmiye, (2004), Beşeri Coğrafya. Çantay Kitabevi, İstanbul.
  • Yımaz,Osman, (1991), “Gümüşhane’nin Sanayi Faaliyetleri ve Potansiyeli” Geçmişte ve Günümüzde Gümüşhane Sempozyumu (13-17 Haziran 1990) s.290, Ankara.
  • Zaman, Mehmet,- Doğanay, Serkan, (2000), “Şehir Coğrafyası Açısından Bir İnceleme: Gümüşhane” Doğu Coğrafya Dergisi.Sa: 3, Erzurum.
  • DİE, Türkiye İstatistik Yıllığı.
  • DİE, Genel Nüfus Sayımı. Nüfusun Sosyal ve Ekonomik Nitelikleri, (2000).
  • Gümüşhane İl Milli Eğitim Müdürlüğü İstatistikleri.
There are 21 citations in total.

Details

Primary Language tr; en
Journal Section Makaleler
Authors

Saliha Koday This is me

Publication Date February 17, 2010
Published in Issue Year 2005 Volume: 5 Issue: 1

Cite

APA Koday, S. (2010). GÜMÜŞHANE İLİNİN EĞİTİM COĞRAFYASI. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(1), 45-56.

Creative Commons Lisansı
ATASOBEDAtatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.