Dünyada yaşam mücadelesi veren toplumların, tarih sahnesinden
silinmemeleri, onların varlıklarını ilelebet devam ettirebilmeleri, her şeyden önce
o toplumun nüfus miktarına ve kalitesi başta olmak üzere, nüfusun yapısına
bağlıdır. Nüfus miktarı, Dünya milletleri arasında sürdürülen amansız, yaşam
mücadelesinde küçümsenmeyecek bir ağırlığa sahiptir. Bu itibarla, ülkemiz
nüfusu ile ilgili çeşitli konuları; nüfusun gelişmesi, nüfusun alansal dağılışı, nüfus
hareketleri, nüfusun yaş ve cinsiyete göre dağılımı, kır ve şehir nüfusu, eğitim
durumu gibi hususları incelemek büyük önem arz eder.
Nüfusun eğitim durumu ile, çoğu kez okuryazar olan ve olmayan nüfus
anlaşılmaktadır. Gerçekten de, bir nüfus kitlesinde, okuma çağı nüfusun eğitim
düzeyi konusunda temel sorun olmasına karşın, ülkedeki okullaşma oranı, okul
çağı nüfusun eğitim kademeleri arası öğrenci akışı, okul- öğretmen-öğrenci sayısı
dengesi ve benzerleri ile, ülke nüfusunun; ilk, orta ve yüksek öğretim
bitirenlerinin, birbirine ve ülke nüfusuna oranları gibi kriterler de dikkate
alınmalıdır. Bu sorunlar ve benzerlerinin her biri, aslında çok ayrıntılı inceleme
konuları olabilecek, başlıca eğitim sorunlarımız arasındadır.
Sonuç olarak, bu düşüncelerden hareketle; Gümüşhane ilinin eğitim durumunu
aksettirecek göstergelerden bazıları üzerinde durularak, İl nüfusunun eğitim
coğrafyası ortaya konulacaktır.
Primary Language | tr; en |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | February 17, 2010 |
Published in Issue | Year 2005 Volume: 5 Issue: 1 |