BibTex RIS Cite

EĞİTİM VE ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİNDE YÖNELME VE YÖNELTME

Year 2005, Volume: 5 Issue: 1, 249 - 269, 17.02.2010

Abstract

Yönelme ve yöneltme terimlerinin eğitim ve öğretim açısından detaylı bir
şekilde değerlendirilmesi yapıldığı zaman, yöneltmenin esas olarak öğrencinin
eğitim ve öğretim süreci içerisinde, bireysel ve toplumsal ihtiyaçlarının
karşılanmasına dönük teşebbüse geçmesine yardımcı olmak, kendisini bir sistem
bütünlüğü içerisinde tanıma ve tanınmasına, mesleki gelişimi ile ilgili istendik
davranışları kazanmasına, karar verebilme yeteneğinin gelişmesine, geleceğini
plânlamasına yönelik olarak tasarlanıp düzenlenen organize çalışmaların tümü
olarak tanımlanabilmektedir.

References

  • Baymur, Feriha, “Kabiliyetleri Ölçüsünde Başarı Gösteremeyen Öğrencilere Yapılan Üç Türlü Yardım Şekli”, Hacettepe Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, 2: 2, Ankara, 1970.
  • Cronbach, Lee, J., “Essentials of Psychological Testing”, New York: Harper and Row Publishers, 1970.
  • Grounlund, Norman E., “Measurement and Evaluation in Teaching”, New York: The Macmillan Company, 1972.
  • Koç, Nizamettin, “Psikolojik Hizmetlerde Psikolojik Ölçme Araçları ve Sorunlar”, “Eğitimde Psikolojik Hizmetler ve Sorunlar”, Türk Eğitim Derneği Yayını, Bilim Dizisi no: 10, Ankara: 1987.
  • Kuzgun, Yıldız, “Mesleki Rehberliğin Bireylerin Yetenek ve İlgilerine Uygun Meslekleri Tanımalarına Etkisi” , A.Ü., Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları, No: 118, Ankara, 1982.
  • M.E.B., “Sekizinci Milli Eğitim Şurası-Esaslar, Raporlar, Kararlar”, Ankara: 1971.
  • M.E.B.,”Orta Dereceli Okullardaki Rehberlik Çalışmaları Değerlendirme Raporu Plânlama – Araştırma ve Koordinasyon Dairesi Rehberlik ve Psikolojik Danışma Bölümü”, Ankara, 1972.
  • M.E.B., “Milli Eğitim Sistemimizin Bütünlüğü İçerisinde Programlar ve Öğrenci Akışını Düzenleyen Kurallar Üzerinde IX. Milli Eğitim Şurasının İncelemesine Sunulan Öneriler”, Ankara, 1974.
  • M.E.B., “Onuncu Milli Eğitim Şurası: Öneriler, Konuşmalar, Kararlar”, Ankara, 1982.
  • M.E.B., “On Birinci Milli Eğitim Şûrası; Öneriler, Konuşmalar, Kararlar”, Ankara, 1982.
  • M.E.B., “Ölçme ve Değerlendirme Sistemi Geliştirme Çalışmaları”, 1. Ölçme ve Değerlendirme Sistemi Özel İhtisas Komisyonu Raporu, Ankara, 1990.
  • M.E.B., “On Beşinci Milli Eğitim Şurası” , Ön Komisyon Önerileri Üzerine Araştırma, Doküman No: 4, Ankara, 1995..
  • M.E.B., “Bülten Özel Sayı”, Ekim 1995, Milli Eğitim Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı, 1995, a., M.E.B., Bülten Özel Sayı”, Nisan, 1995. Milli Eğitim Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı, 1995.
  • Nehrens, William A. Ve Irvin J. Lehmann, “Measurement and Psychology”, New York: Holt Rinhart and Winston, Inc., 1973.
  • Oğuzkan, Turhan, “Türkiye’de Ortaöğretim ve Sorunları”, İstanbul, Hisar Eğitim Vakfı Yayını 1, 1981.
  • Öner, Uğur, “Benlik Kavramı ile Mesleki Benlik Kavramı Arasındaki Farkın Akademik Başarı ile İlişkisi”, Yayınlanmamış Doktora Tezi, A. Ü., Eğitim Bilimleri Fakültesi, Ankara, 1982.
  • Tan, Hasan, “Gazete Haberleri Testi–Geliştirilmesi ve Standardizasyonu”, Türkiye Bilimsel ve Teknik Araştırma Kurumu, Ankara, 1972.
  • Özoğlu, S. Çetin, “Kuder İlgi Alanları Tercihi Envanteri Mesleki Form CH El Kitabı”, A. Ü., Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayını No: 65, Ankara, 1977. Savaşır, Işık, “Minesota Çok Yönlü Kişilik Envanteri El Kitabı Türk Standardizasyonu”, Ankara, Sevinç Matbaası, 1988.
  • Özoğlu, S. Çetin, “Psikologlar için Aktöresel İlkeler ve Standartlar”, 1. Ulusal Psikoloji Kongresi, Ege Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yayını No: 29, İzmir, 1981.
  • Öner, Necla ve Sevgi Özge, “Türkiye’de Kullanılan Psikolojik Testler; El kitabı Ön Çalışması”, 1. Ulusal Psikoloji Kongresi, Ege Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi Yayını, İzmir: 1981.
  • ÖZ. DE. BİR., “Özel Dersaneler Tip Yönetmeliği” Özel Dersaneler Birliği Yayını, No: 5, Ankara, 1988.
  • Tuğrul, Belgen, “Stanford - Binet, KIT Cattel ve Porteus Zekâ Testleri ile MMPI Şahsiyet Testi Uygulama Sonuçları” 1. Ulusal Psikoloji Kongresi, Ege Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yayını: No: 29, İzmir, 1981.
  • Uçman, Perin, “Psikologların Görev Tanımı ve Eğitimlerine İlişkin Sorunları Giderebilecek Çözüm Yolları”, Türkiye’de Uygulamalı Psikoloji ve Sorunları, Psikologlar Derneği Yayını, No: 1, Ankara, 1980.
  • Ülkü, Siral, “Lise 1. Sınıfların Uygulanan Bir Grup Rehberliği Programının Yöneltme Açısından Etkililiğinin Araştırılması”, Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Ankara, 1976.
Year 2005, Volume: 5 Issue: 1, 249 - 269, 17.02.2010

Abstract

References

  • Baymur, Feriha, “Kabiliyetleri Ölçüsünde Başarı Gösteremeyen Öğrencilere Yapılan Üç Türlü Yardım Şekli”, Hacettepe Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, 2: 2, Ankara, 1970.
  • Cronbach, Lee, J., “Essentials of Psychological Testing”, New York: Harper and Row Publishers, 1970.
  • Grounlund, Norman E., “Measurement and Evaluation in Teaching”, New York: The Macmillan Company, 1972.
  • Koç, Nizamettin, “Psikolojik Hizmetlerde Psikolojik Ölçme Araçları ve Sorunlar”, “Eğitimde Psikolojik Hizmetler ve Sorunlar”, Türk Eğitim Derneği Yayını, Bilim Dizisi no: 10, Ankara: 1987.
  • Kuzgun, Yıldız, “Mesleki Rehberliğin Bireylerin Yetenek ve İlgilerine Uygun Meslekleri Tanımalarına Etkisi” , A.Ü., Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları, No: 118, Ankara, 1982.
  • M.E.B., “Sekizinci Milli Eğitim Şurası-Esaslar, Raporlar, Kararlar”, Ankara: 1971.
  • M.E.B.,”Orta Dereceli Okullardaki Rehberlik Çalışmaları Değerlendirme Raporu Plânlama – Araştırma ve Koordinasyon Dairesi Rehberlik ve Psikolojik Danışma Bölümü”, Ankara, 1972.
  • M.E.B., “Milli Eğitim Sistemimizin Bütünlüğü İçerisinde Programlar ve Öğrenci Akışını Düzenleyen Kurallar Üzerinde IX. Milli Eğitim Şurasının İncelemesine Sunulan Öneriler”, Ankara, 1974.
  • M.E.B., “Onuncu Milli Eğitim Şurası: Öneriler, Konuşmalar, Kararlar”, Ankara, 1982.
  • M.E.B., “On Birinci Milli Eğitim Şûrası; Öneriler, Konuşmalar, Kararlar”, Ankara, 1982.
  • M.E.B., “Ölçme ve Değerlendirme Sistemi Geliştirme Çalışmaları”, 1. Ölçme ve Değerlendirme Sistemi Özel İhtisas Komisyonu Raporu, Ankara, 1990.
  • M.E.B., “On Beşinci Milli Eğitim Şurası” , Ön Komisyon Önerileri Üzerine Araştırma, Doküman No: 4, Ankara, 1995..
  • M.E.B., “Bülten Özel Sayı”, Ekim 1995, Milli Eğitim Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı, 1995, a., M.E.B., Bülten Özel Sayı”, Nisan, 1995. Milli Eğitim Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı, 1995.
  • Nehrens, William A. Ve Irvin J. Lehmann, “Measurement and Psychology”, New York: Holt Rinhart and Winston, Inc., 1973.
  • Oğuzkan, Turhan, “Türkiye’de Ortaöğretim ve Sorunları”, İstanbul, Hisar Eğitim Vakfı Yayını 1, 1981.
  • Öner, Uğur, “Benlik Kavramı ile Mesleki Benlik Kavramı Arasındaki Farkın Akademik Başarı ile İlişkisi”, Yayınlanmamış Doktora Tezi, A. Ü., Eğitim Bilimleri Fakültesi, Ankara, 1982.
  • Tan, Hasan, “Gazete Haberleri Testi–Geliştirilmesi ve Standardizasyonu”, Türkiye Bilimsel ve Teknik Araştırma Kurumu, Ankara, 1972.
  • Özoğlu, S. Çetin, “Kuder İlgi Alanları Tercihi Envanteri Mesleki Form CH El Kitabı”, A. Ü., Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayını No: 65, Ankara, 1977. Savaşır, Işık, “Minesota Çok Yönlü Kişilik Envanteri El Kitabı Türk Standardizasyonu”, Ankara, Sevinç Matbaası, 1988.
  • Özoğlu, S. Çetin, “Psikologlar için Aktöresel İlkeler ve Standartlar”, 1. Ulusal Psikoloji Kongresi, Ege Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yayını No: 29, İzmir, 1981.
  • Öner, Necla ve Sevgi Özge, “Türkiye’de Kullanılan Psikolojik Testler; El kitabı Ön Çalışması”, 1. Ulusal Psikoloji Kongresi, Ege Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi Yayını, İzmir: 1981.
  • ÖZ. DE. BİR., “Özel Dersaneler Tip Yönetmeliği” Özel Dersaneler Birliği Yayını, No: 5, Ankara, 1988.
  • Tuğrul, Belgen, “Stanford - Binet, KIT Cattel ve Porteus Zekâ Testleri ile MMPI Şahsiyet Testi Uygulama Sonuçları” 1. Ulusal Psikoloji Kongresi, Ege Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yayını: No: 29, İzmir, 1981.
  • Uçman, Perin, “Psikologların Görev Tanımı ve Eğitimlerine İlişkin Sorunları Giderebilecek Çözüm Yolları”, Türkiye’de Uygulamalı Psikoloji ve Sorunları, Psikologlar Derneği Yayını, No: 1, Ankara, 1980.
  • Ülkü, Siral, “Lise 1. Sınıfların Uygulanan Bir Grup Rehberliği Programının Yöneltme Açısından Etkililiğinin Araştırılması”, Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Ankara, 1976.
There are 24 citations in total.

Details

Primary Language tr; en
Journal Section Makaleler
Authors

Ali Osman Engin This is me

Publication Date February 17, 2010
Published in Issue Year 2005 Volume: 5 Issue: 1

Cite

APA Engin, A. O. (2010). EĞİTİM VE ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİNDE YÖNELME VE YÖNELTME. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(1), 249-269.

Creative Commons Lisansı
ATASOBEDAtatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.