Loading [a11y]/accessibility-menu.js
İLKÖĞRETİM İKİNCİ KADEME DİL BİLGİSİ ÖĞRETİMİNİN DURUMU, SORUNLARI VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ
Year 2005 ,
Volume: 5 Issue: 1, 299 - 308, 17.02.2010
Adem İşcan
Hamza Kolukısa
Abstract
Bu çalışmada, ilköğretim ikinci kademede Türkçe dil bilgisi öğretiminin
durumu, sorunları ve bu sorunlara çözüm yolları tespit edilmeye çalışılmıştır.
Öncelikle dilin mahiyeti hakkında bilgi verilmiş, ilköğretim ikinci kademede dil
bilgisi öğretiminin durumu belirtilmeye çalışılmıştır. Daha sonra dil bilgisi
öğretiminde karşılaşılan sorunlar ana başlıklar hâlinde sıralanmış, her soruna
çözüm önerileri sunulmuştur.
References
Adalı, Oya, (1983), “Ana Dili Olarak Türkçe Öğretimi Üstüne”, Türk Dili: Dil Öğretimi Özel Sayısı, Sayı: 379–380.
Aksan, Doğan, (1995), Her Yönüyle Dil Ana Çizgileriyle Dil bilim, TDK Yay., Ankara.
Cemiloğlu, Mustafa, (2003), Türk Dili ve Edebiyatı Öğretimi, Alfa Yay., İstanbul.
Dilaçar, Agop, (1961), “Gramer Öğretiminde Metot”, Türk Dili, Sayı: 116.
Ergin, Muharrem, (1976), Türk Dili Lise I, MEB Yay.
Kavcar, Cahit, Ferhan Oğuzkan, Sedat Sever, (1997), Türkçe Öğretimi, Engin Yay., Ankara.
Kiper, Kadri, (1962), “Gramer Öğretiminde Metot Dolayısıyla”, Türk Dili, Sayı:126.
Öz, Feyzi,(2001), Uygulamalı Türkçe Öğretimi, Anı Yay., İstanbul.
Sağır, Mukim, (2002), “İlköğretim Okullarında Dil Bilgisi Öğretimi”, Türk Dili, Sayı: 601.
---------------, İlköğretim Okullarında Türkçe Dil bilgisi Öğretimi, (2002), Nobel Yay., Ankara.
Ünalan, Şükrü, (2001), Türkçe Öğretimi, Nobel Yay., Ankara.
Üstten, Aliye Uslu, (2004), http://yayim.meb.gov.tr, “Dil Bilgisi Öğretimi İle İlgili Yaklaşımlar ve Tartışmalar”, Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim Dergisi, Sayı: 5.
Year 2005 ,
Volume: 5 Issue: 1, 299 - 308, 17.02.2010
Adem İşcan
Hamza Kolukısa
References
Adalı, Oya, (1983), “Ana Dili Olarak Türkçe Öğretimi Üstüne”, Türk Dili: Dil Öğretimi Özel Sayısı, Sayı: 379–380.
Aksan, Doğan, (1995), Her Yönüyle Dil Ana Çizgileriyle Dil bilim, TDK Yay., Ankara.
Cemiloğlu, Mustafa, (2003), Türk Dili ve Edebiyatı Öğretimi, Alfa Yay., İstanbul.
Dilaçar, Agop, (1961), “Gramer Öğretiminde Metot”, Türk Dili, Sayı: 116.
Ergin, Muharrem, (1976), Türk Dili Lise I, MEB Yay.
Kavcar, Cahit, Ferhan Oğuzkan, Sedat Sever, (1997), Türkçe Öğretimi, Engin Yay., Ankara.
Kiper, Kadri, (1962), “Gramer Öğretiminde Metot Dolayısıyla”, Türk Dili, Sayı:126.
Öz, Feyzi,(2001), Uygulamalı Türkçe Öğretimi, Anı Yay., İstanbul.
Sağır, Mukim, (2002), “İlköğretim Okullarında Dil Bilgisi Öğretimi”, Türk Dili, Sayı: 601.
---------------, İlköğretim Okullarında Türkçe Dil bilgisi Öğretimi, (2002), Nobel Yay., Ankara.
Ünalan, Şükrü, (2001), Türkçe Öğretimi, Nobel Yay., Ankara.
Üstten, Aliye Uslu, (2004), http://yayim.meb.gov.tr, “Dil Bilgisi Öğretimi İle İlgili Yaklaşımlar ve Tartışmalar”, Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim Dergisi, Sayı: 5.
Show All References
Show Less References
There are 12 citations in total.
Cite
APA
İşcan, A., & Kolukısa, H. (2010). İLKÖĞRETİM İKİNCİ KADEME DİL BİLGİSİ ÖĞRETİMİNİN DURUMU, SORUNLARI VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(1), 299-308.