BibTex RIS Cite

I. KADEME İLKÖĞRETİM SOSYAL BİLGİLER DERS KİTAPLARINDAKİ COĞRAFYA KONULARININ ÖĞRENCİLERİN SORU SORMA VE ELEŞTİRİ YAPMA BECERİLERİNE OLAN KATKISI (Erzurum İl Merkezi Örneği)

Year 2005, Volume: 6 Issue: 2, 129 - 139, 17.02.2010

Abstract

Bu araştırmada, ilköğretim l. kademe sosyal bilgiler ders kitaplarındaki
coğrafya konularının öğrencilerin beceri geliştirme ve eleştiri yapabilme
yeteneğini geliştirmeye uygun olup olmadığı, öğretmen görüşlerine göre ortaya
konulmaya çalışılmıştır.
Araştırma, 114 sınıf öğretmenine uygulanan anketten edinilen verilerle
gerçekleştirilmiştir. Elde edilen bulgulara göre; ilköğretim l.kademe sosyal
bilgiler ders kitaplarındaki coğrafya konularının , öğrencilerin soru sorma
becerilerini geliştirmeye yönelik olduğu görüşüne katılan öğretmenlerimizin oranı
% 49.1, eleştiri yapma becerilerini geliştirmeye yöneliktir, diyenlerin oranı ise %
45.7’ dir.

References

  • Aksoy, B., İlköğretim Sosyal Bilgiler Programında Yeralan Coğrafya Konularının Öğretim İlkeleri Açısından Değerlendirilmesi, Konu Alanı Kitabı İnceleme Kılavuzu, Gündüz Yayınları, Ankara, 2003.
  • Baş, Türker, Anket Anket Nasıl Hazırlanır? Anket Nasıl Uygulanır? Anket Nasıl Değerlendirilir. Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2001.
  • Çukur, H., İlköğretim İkinci Kademe Ders Kitaplarındaki (Sosyal Bilgiler) Coğrafya Konularına Eleştirel Bakış. 1. Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi 15-17 Mayıs 2003 İzmir, MEB Basımevi Ankara, 2004.
  • Demir, A.,- Öztin C., İletişim ve Sosyal Etkileşim . Orta Doğu Teknik Üniversitesi Etkili Öğretim Semineri EÖS-3, Atatürk Üniversitesi 11-12, Erzurum, Haziran 2002.
  • Kılıç, A.,- Seven S., Konu Alanı Ders Kitabı İncelemesi, Pegem Yayıncılık (2. baskı), Ankara, 2002.
  • Kılıç, Abdurrahman ve Seven, Serdal, Konu Alanı Ders Kitabı İncelemesi. 2. Baskı, Pegem Yayıncılık , Ankara, 2002.
  • Michell, W.J., - Karnes, and M.R., Eğitimde Başarının Ölçülmesi. Ankara MEB Mesleki Teknik Öğretim Yayınları, Ankara, 1986.
  • Nas, Recep, Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi. Ezgi Kitabevi Yayınları, Bursa, 2000.
  • Şahin, C., Türkiye’de Coğrafya Eğitimi, Sorunlar, Çözüm Önerileri, Gündüz Eğitim Yayıncılık, Ankara, 2001.
  • Şahin, C.,- Yavuz, N.,- Karabağ, S.,-Tertemiz, N.,- Ercan,L.,- Kayabaşı,, Y.,- Şen, Ş.,- Oğuzoğlu, D., Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu, Nobel Yayınları, Ankara, 2001.
  • Şahinel, S., Eleştirel Düşünme Becerileri ile Tümleşik Dil Becerilerinin Geliştirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enst. Doktora Tezi. Ankara, 2001.
  • Tekindal, Satılmış – Cin, Mustafa – Demircioğlu, İsmail Hakkı – Doğanay, Ahmet – Kabapınar, Yücel – Şahin, Tuğba Yanpar – Akınoğlu, Orhan, Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi. 3. Baskı, Pegem Yayıncılık, Ankara, 2003.
Year 2005, Volume: 6 Issue: 2, 129 - 139, 17.02.2010

Abstract

References

  • Aksoy, B., İlköğretim Sosyal Bilgiler Programında Yeralan Coğrafya Konularının Öğretim İlkeleri Açısından Değerlendirilmesi, Konu Alanı Kitabı İnceleme Kılavuzu, Gündüz Yayınları, Ankara, 2003.
  • Baş, Türker, Anket Anket Nasıl Hazırlanır? Anket Nasıl Uygulanır? Anket Nasıl Değerlendirilir. Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2001.
  • Çukur, H., İlköğretim İkinci Kademe Ders Kitaplarındaki (Sosyal Bilgiler) Coğrafya Konularına Eleştirel Bakış. 1. Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi 15-17 Mayıs 2003 İzmir, MEB Basımevi Ankara, 2004.
  • Demir, A.,- Öztin C., İletişim ve Sosyal Etkileşim . Orta Doğu Teknik Üniversitesi Etkili Öğretim Semineri EÖS-3, Atatürk Üniversitesi 11-12, Erzurum, Haziran 2002.
  • Kılıç, A.,- Seven S., Konu Alanı Ders Kitabı İncelemesi, Pegem Yayıncılık (2. baskı), Ankara, 2002.
  • Kılıç, Abdurrahman ve Seven, Serdal, Konu Alanı Ders Kitabı İncelemesi. 2. Baskı, Pegem Yayıncılık , Ankara, 2002.
  • Michell, W.J., - Karnes, and M.R., Eğitimde Başarının Ölçülmesi. Ankara MEB Mesleki Teknik Öğretim Yayınları, Ankara, 1986.
  • Nas, Recep, Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi. Ezgi Kitabevi Yayınları, Bursa, 2000.
  • Şahin, C., Türkiye’de Coğrafya Eğitimi, Sorunlar, Çözüm Önerileri, Gündüz Eğitim Yayıncılık, Ankara, 2001.
  • Şahin, C.,- Yavuz, N.,- Karabağ, S.,-Tertemiz, N.,- Ercan,L.,- Kayabaşı,, Y.,- Şen, Ş.,- Oğuzoğlu, D., Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu, Nobel Yayınları, Ankara, 2001.
  • Şahinel, S., Eleştirel Düşünme Becerileri ile Tümleşik Dil Becerilerinin Geliştirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enst. Doktora Tezi. Ankara, 2001.
  • Tekindal, Satılmış – Cin, Mustafa – Demircioğlu, İsmail Hakkı – Doğanay, Ahmet – Kabapınar, Yücel – Şahin, Tuğba Yanpar – Akınoğlu, Orhan, Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi. 3. Baskı, Pegem Yayıncılık, Ankara, 2003.
There are 12 citations in total.

Details

Primary Language tr; en
Journal Section Makaleler
Authors

Çiğdem Ünal This is me

Selçuk Ilgaz This is me

Publication Date February 17, 2010
Published in Issue Year 2005 Volume: 6 Issue: 2

Cite

APA Ünal, Ç., & Ilgaz, S. (2010). I. KADEME İLKÖĞRETİM SOSYAL BİLGİLER DERS KİTAPLARINDAKİ COĞRAFYA KONULARININ ÖĞRENCİLERİN SORU SORMA VE ELEŞTİRİ YAPMA BECERİLERİNE OLAN KATKISI (Erzurum İl Merkezi Örneği). Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(2), 129-139.

Creative Commons Lisansı
ATASOBEDAtatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.