Bu makalede Erzurumlu Emrâ h’ın sesi hecenin şiirdeki müzikalitesine
işaret edilmiş, büyük bir kısmı terennüm edilmek maksadı ile yazılmış olan
Emrah’ın ezgili şiirleri incelenmiş, türkü formu çerçevesinde değerlendirilmiştir.
TRT Türk Sanat müziği ve Türk Halk müziği repertuarları gözden geçirilerek,
ezgili eserler tespit edilmiş, ezgisel yapıları incelenmiş, âşık müziği ile Türk halk
türküsü ilişkisi üzerinde durulmuştur. Ayrıca bu araştırma vesilesi ile TRT
repertuarında güftesi Âşık Veysel’e ait olarak görülen bir dörtlüğün aslında
Erzurumlu Emrah’a ait olduğu gerçeği, destekleyici bilgilerle ortaya konmaya
çalışılmıştır.
Şiiri terennüm için bir vasıta olarak gören Emrah’ın halk hafızasında yaşayan
ezgileri yeniden şekillendirerek türkü formunu zenginleştirmek suretiyle türkü
kültürüne katkıları üzerinde durulmuştur. Kültürün bütünü ile olan ilişkisinde
koruyucu bir rol oynayan halk söyleyişlerinin Türk halkının tarihî ve kültürel
birikimini günümüze taşıyan önemli ve kıymetli halkbilim unsurları olduğuna
dikkat çekilmiştir.
Primary Language | tr; en |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | February 18, 2010 |
Published in Issue | Year 2006 Volume: 7 Issue: 1 |