21. yüzyılda eğitim alanında ortaya çıkan yeniliklerin, çocuk eğitimi ve
gelişiminde kullanılan metod ve yaklaşımlardaki en önemli yansıması sanat
eğitiminde görülür. Müziğe doğuştan yeteneği ve ilgisi olan çocukları sanata
yönlendirmek için eğitim kurumlarında sistematik çalışmalar yapılmalıdır.
Bu çalışma, okulöncesi dönemde müziğin önemini ortaya koymak, müziğin
çocuklar üzerindeki etkisini kullanarak okul öncesi programlarını
zenginleştirmek, müziğin yerini belirlemek ve müzik sanatını bu kurumlarda
sevilir hale getirmenin yollarını belirlemek amacıyla yapılmıştır.
Bu alanda yeni bir yaklaşım ortaya koymak için literatür taraması yapılmış, çocuk
gelişimi ile ilgili yayınlarda ve araştırmalarda kişilik gelişimi kavramı son
zamanlarda ön plana çıkmaya başlamıştır. Böylece bu alanda sanatsal aktivitelerin
önemi tartışmaya açılmıştır. Bu noktadan hareketle müzik eğitiminin, çocuk
eğitiminde önemli bir role sahip olduğu müzik ve eğitim bilimi çevrelerince
kabul edilmiştir.
Primary Language | tr; en |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | February 18, 2010 |
Published in Issue | Year 2006 Volume: 7 Issue: 1 |