BibTex RIS Cite

EĞİTİM SÜRECİNDE ANA-BABALARIN ÇOCUKLARINA OLAN ETKİLERİ

Year 2006, Volume: 8 Issue: 2, 225 - 238, 18.02.2010

Abstract

Bu çalışmada eğitim sürecinde ana-babaların çocuklarına olan etkileri ele
alınmıştır. Betimsel yöntem kullanılmış ve kaynak taraması yapılmıştır. Eğitim
sürecinde ana-babalar çocuklarını çok farklı yönlerden etkilemektedirler.
Çocukların okulda başarılı olabilmelerinde ana babalarının önemli etkileri
bulunmaktadır. Örgün eğitim sisteminin amacına ulaşabilmesi için bu etkiler iyi
bilinmeli ve daima göz önünde bulundurulmalıdır.
Öğrencilerin iyi yetişmelerinde okul tek başına yeterli değildir. Öğrencilerin
başarılı olabilmesi için öğrenci ile ilgili herkesin rolünün ve öneminin bilinmesi
gerekir. Bu bağlamda çocukların başarılı olmalarında önemli bir yeri olan ana
babaların çocuklara olan etkilerinin iyi bilinmesinde büyük yararlar vardır. Bu
çalışma ile okulun en yakın yardımcıları olan ana-babaların eğitim sürecinde
çocuklarına olan etkileri ele alınmıştır.
Araştırmada ana baba davranışlarının çocukta davranış bozukluğuna, okul
başarısızlığına ve çocuklarda depresyon, anksiyete, olumsuz benlik, hostilite,
somatizasyon gibi ruhsal belirtilere neden olduğu görülmüştür.

References

  • Billings,A.G., and Moos R.H. ”Psychosocial Theory and Research on Depression: An integrete framework and review.” Clinical Psychology Review.1982,2,213-237
  • Coopersmith, S, “The Andecetents ofSelf-esteem.” Sanfransisco, Freeman: 1967.
  • Düzgün, Ş.(1995). Lise Öğrencilerinin Psikolojik Belirtileri İle Ana_Baba Tutumları Arasındaki İlişkiler. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum
  • Ekşi, A., “Çocuk, Genç, Ana Babalar.” Bilgi Yay. Ankara, 1990.
  • Ercan, A.R., “Eğitimde Biz ve Çocuklarımız.” MEB. Yay. İstanbul, 2004.
  • Galbo,J., “Adolescent Perceptions of significent Adults: A review of literature” Adolescence Vol. XIX 76, 951-970.
  • Köknel, Ö., “Kişilik” Altın Kitaplar Yay. İstanbul, 1985.
  • -----------, “Türk Toplumunda Bugünün Gençliği” Bozak Basımevi, İstanbul, 1970.
  • Kuzgun, Y., “Ana-Baba Tutumlarının Bireyin Kendini Gerçekleştirme Düzeyine Etkisi.” Yayınlanmamış doktora tezi. H.Ü. Ankara, 1972.
  • Küçük, Ş., “The validity of the Turkısh form of the parı subcales II, III, IV.Unpublıshed Master Thesis.” Boğaziçi Ü. İstanbul, 1987.
  • Yavuzer, H., “ Çocuk ve Suç” Remzi Kitapevi, İstanbul, 1992.
  • Yörükoğlu, A., Gençlik Çağı. Ankara: Türkiye İş Bankası Yay. 1985.
Year 2006, Volume: 8 Issue: 2, 225 - 238, 18.02.2010

Abstract

References

  • Billings,A.G., and Moos R.H. ”Psychosocial Theory and Research on Depression: An integrete framework and review.” Clinical Psychology Review.1982,2,213-237
  • Coopersmith, S, “The Andecetents ofSelf-esteem.” Sanfransisco, Freeman: 1967.
  • Düzgün, Ş.(1995). Lise Öğrencilerinin Psikolojik Belirtileri İle Ana_Baba Tutumları Arasındaki İlişkiler. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum
  • Ekşi, A., “Çocuk, Genç, Ana Babalar.” Bilgi Yay. Ankara, 1990.
  • Ercan, A.R., “Eğitimde Biz ve Çocuklarımız.” MEB. Yay. İstanbul, 2004.
  • Galbo,J., “Adolescent Perceptions of significent Adults: A review of literature” Adolescence Vol. XIX 76, 951-970.
  • Köknel, Ö., “Kişilik” Altın Kitaplar Yay. İstanbul, 1985.
  • -----------, “Türk Toplumunda Bugünün Gençliği” Bozak Basımevi, İstanbul, 1970.
  • Kuzgun, Y., “Ana-Baba Tutumlarının Bireyin Kendini Gerçekleştirme Düzeyine Etkisi.” Yayınlanmamış doktora tezi. H.Ü. Ankara, 1972.
  • Küçük, Ş., “The validity of the Turkısh form of the parı subcales II, III, IV.Unpublıshed Master Thesis.” Boğaziçi Ü. İstanbul, 1987.
  • Yavuzer, H., “ Çocuk ve Suç” Remzi Kitapevi, İstanbul, 1992.
  • Yörükoğlu, A., Gençlik Çağı. Ankara: Türkiye İş Bankası Yay. 1985.
There are 12 citations in total.

Details

Primary Language tr; en
Journal Section Makaleler
Authors

Şükrü Düzgün This is me

Publication Date February 18, 2010
Published in Issue Year 2006 Volume: 8 Issue: 2

Cite

APA Düzgün, Ş. (2010). EĞİTİM SÜRECİNDE ANA-BABALARIN ÇOCUKLARINA OLAN ETKİLERİ. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(2), 225-238.

Creative Commons Lisansı
ATASOBEDAtatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.