Bu çalışmada eğitim sürecinde ana-babaların çocuklarına olan etkileri ele
alınmıştır. Betimsel yöntem kullanılmış ve kaynak taraması yapılmıştır. Eğitim
sürecinde ana-babalar çocuklarını çok farklı yönlerden etkilemektedirler.
Çocukların okulda başarılı olabilmelerinde ana babalarının önemli etkileri
bulunmaktadır. Örgün eğitim sisteminin amacına ulaşabilmesi için bu etkiler iyi
bilinmeli ve daima göz önünde bulundurulmalıdır.
Öğrencilerin iyi yetişmelerinde okul tek başına yeterli değildir. Öğrencilerin
başarılı olabilmesi için öğrenci ile ilgili herkesin rolünün ve öneminin bilinmesi
gerekir. Bu bağlamda çocukların başarılı olmalarında önemli bir yeri olan ana
babaların çocuklara olan etkilerinin iyi bilinmesinde büyük yararlar vardır. Bu
çalışma ile okulun en yakın yardımcıları olan ana-babaların eğitim sürecinde
çocuklarına olan etkileri ele alınmıştır.
Araştırmada ana baba davranışlarının çocukta davranış bozukluğuna, okul
başarısızlığına ve çocuklarda depresyon, anksiyete, olumsuz benlik, hostilite,
somatizasyon gibi ruhsal belirtilere neden olduğu görülmüştür.
Primary Language | tr; en |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | February 18, 2010 |
Published in Issue | Year 2006 Volume: 8 Issue: 2 |