Milletlerin kalkınmasında eğitimin, dolayısıyla eğitim-öğretim süreçlerinin
yönlendiricisi konumundaki öğretmenlerin ayrı bir yeri vardır. Bu yüzdendir ki
uluslar eğitimde verimliliği artırmak ve nitelikli öğretmen yetiştirmek için çaba
sarf etmekte, etkili ve verimli öğretmenlerin yetiştirilmesi için uygulamalı meslek
derslerine ağırlık vermektedirler. Bu çerçevede ülkemizde de Eğitim Fakülteleri
İlköğretim Bölümü müfredatında Okul Deneyimi I, Okul Deneyimi II ve
Öğretmenlik Uygulaması dersleri yer almaktadır.
Araştırma konumuz olan Okul Deneyimi II dersi öğretmen adaylarını mesleğe
hazırlamakta, hizmet öncesi deneyim ve beceri kazandırmakta, yeteneklerini
geliştirmesine katkı sağlamaktadır. Diğer taraftan o zamana kadar kazanılan bilgi
ve becerileri gerçek ortamda uygulama imkanı vermektedir. Öğretmen adaylarının
hizmet öncesi dönemde edindikleri teorik bilgileri deneyimli rehber öğretmen ve
öğretim elemanlarının gözetimi altında sınıf ortamında uygulama imkanı
bulabilmeleri meslekte kendilerine kolaylık sağlamakta, başarı ve verimliliklerini
artırmaktadır. Okul Deneyimi II öğretmen adaylarının kuram ile uygulama
arasındaki ilişkiyi anlamasında temel bir işleve sahiptir.
Primary Language | tr; en |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | February 18, 2010 |
Published in Issue | Year 2007 Volume: 9 Issue: 1 |