Eğitimin niteliğinin değerlendirilmesi konusunda öğrenci görüşlerinin
dikkate alınması çok kullanılan yöntemlerden biridir. Ancak öğrenci görüşlerine
göre öğretim üyelerinin ve eğitimin niteliğinin belirlenmesi konusunda çeşitli
tartışmalar bulunmaktadır. Bu tartışmalarda öne çıkan nokta öğrencilerin
değerlendirmelerinin çok geçerli olmadığı özellikle öğrencilerin beklenti ve ön
yargılarının değerlendirme sürecini etkileyeceği ayrıca bu öğrencilerin
değerlendirme yapabilmek için yeterli özelliklere sahip olup olmadıkları
konusunda yoğunlaşmaktadır.
Bu çalışma ise; öğrenci görüşlerinin aksine öğretim elemanlarının ders verdikleri
öğrencilerin özellikleri konusundaki görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır.
Araştırmada araştırmacılar tarafından geliştirilen anket formu kullanılmıştır.
Anket formunda öğrencilerin araştırma-inceleme, iletişim, derslere hazırlıklı
gelme, motivasyon, proje hazırlama ve bilişsel becerileri ile ilgili maddeler
bulunmaktadır.
Araştırma sonucunda elde edilen bulgular incelendiğinde cinsiyet değişkenine
göre öğretim elemanlarının görüşlerinin farklılık göstermediği, unvan değişkenine
göre ise öğrencilerin araştırma-inceleme, derslere hazırlıklı gelme ve
motivasyonla ilgili özellikleri konusunda öğretim elemanlarının görüşlerinin
farklılık gösterdiği görülmektedir. Ölçme aracındaki maddeler tek tek
incelendiğinde ise öğretim elemanlarının görüşlerine ilişkin puanların
ortalamasının 3,08 olduğu görülmektedir.
Primary Language | tr; en |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | February 18, 2010 |
Published in Issue | Year 2007 Volume: 10 Issue: 2 |