BibTex RIS Cite

KÜLTÜREL MUHİTİN ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Year 2008, Volume: 11 Issue: 1, 211 - 219, 18.02.2010

Abstract

Atatürk Üniversitesi Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesinde 2006–2007
öğretim yılı 2. yarıyılı içerisinde öğrenim gören 1.sınıf öğrencilerini esas alan bu
araştırmada, “kültürel muhitlerin akademik başarıya etkisi” çeşitli değişkenlere
göre incelenmiştir. Araştırmanın örneklemi; farklı kültürel muhitlere mensup,
toplam 564 kişinin oluşturduğu on yedi grup 1. sınıf öğrencisidir. Araştırma
verilerinin toplanmasında araştırmacı tarafından geliştirilen anket kullanılmıştır.
Anket verileri, “Öğrenci Ailelerinin”, “Mezun oldukları Ortaöğretim
Kurumlarının”,“Yaşadıkları Muhitin” kültürel durumları; “Öğrencilerin ÖSS’den
aldıkları puanlar” ve “Öğrencilerin Yıl Sonu Başarı Ortalamaları” olmak üzere
beş başlık altında tasnif edilerek incelenmiştir.

References

  • Bloom, Benjamin (1979), İnsan Nitelikleri ve Okulda Öğrenme. Çev: Dursun Ali Özçelik, MEB Yayınları, Ankara.
  • Cüceloğlu, Doğan (1991), İnsan ve Davranışı, İstanbul.
  • DPT (2001), Hayat Boyu Eğitim veya Örgün Olamayan Eğitim Özel İhtisas Komisyonu Raporu, Ankara.
  • Ertürk, Selahattin (1998), Eğitimde Program Geliştirme, 10. bs, Meteksan matbaası, Ankara.
  • Fidan, Nurettin (1986), Okulda Öğrenme ve Öğretme, Ankara.
  • Kocatürk, Utkan (1971), Atatürk’ün Fikir ve Düşünceleri, Ankara.
  • Küçükahmet, Leyla (1986), Öğretim İlke ve Yöntemleri, Ankara.
  • Şaşan, Hasan (2002), Yapılandırıcı Öğrenme, Yaşadıkça Eğitim Dergisi, Sayı: 49, İstanbul.
  • Şişman, Mehmet (2007), Okul Yönetimi ve Öğretim Liderliği, Eğitime Bakış Dergisi, Sayı: 8, Ankara
  • Tebliğler Dergisi (1982), Temel Eğitim ve Orta Öğretim Kurumlarında Atatürk İnkılâp ve İlkelerinin Öğretim Esasları Yönergesi, Milli Eğitim Bakanlığı, 8 Ocak 1982, Ankara.
  • Tezcan, Mahmut (1981), Eğitim Sosyolojisine Giriş, Ankara.
  • Yiğit, Birol (2007), Okul- Aile- Çevre İlişkisi ve Eğitimdeki Önemi, Eğitime Bakış Dergisi, Sayı: 8, Ankara
Year 2008, Volume: 11 Issue: 1, 211 - 219, 18.02.2010

Abstract

References

  • Bloom, Benjamin (1979), İnsan Nitelikleri ve Okulda Öğrenme. Çev: Dursun Ali Özçelik, MEB Yayınları, Ankara.
  • Cüceloğlu, Doğan (1991), İnsan ve Davranışı, İstanbul.
  • DPT (2001), Hayat Boyu Eğitim veya Örgün Olamayan Eğitim Özel İhtisas Komisyonu Raporu, Ankara.
  • Ertürk, Selahattin (1998), Eğitimde Program Geliştirme, 10. bs, Meteksan matbaası, Ankara.
  • Fidan, Nurettin (1986), Okulda Öğrenme ve Öğretme, Ankara.
  • Kocatürk, Utkan (1971), Atatürk’ün Fikir ve Düşünceleri, Ankara.
  • Küçükahmet, Leyla (1986), Öğretim İlke ve Yöntemleri, Ankara.
  • Şaşan, Hasan (2002), Yapılandırıcı Öğrenme, Yaşadıkça Eğitim Dergisi, Sayı: 49, İstanbul.
  • Şişman, Mehmet (2007), Okul Yönetimi ve Öğretim Liderliği, Eğitime Bakış Dergisi, Sayı: 8, Ankara
  • Tebliğler Dergisi (1982), Temel Eğitim ve Orta Öğretim Kurumlarında Atatürk İnkılâp ve İlkelerinin Öğretim Esasları Yönergesi, Milli Eğitim Bakanlığı, 8 Ocak 1982, Ankara.
  • Tezcan, Mahmut (1981), Eğitim Sosyolojisine Giriş, Ankara.
  • Yiğit, Birol (2007), Okul- Aile- Çevre İlişkisi ve Eğitimdeki Önemi, Eğitime Bakış Dergisi, Sayı: 8, Ankara
There are 12 citations in total.

Details

Primary Language tr; en
Journal Section Makaleler
Authors

Vedat Nuri Turhan This is me

Publication Date February 18, 2010
Published in Issue Year 2008 Volume: 11 Issue: 1

Cite

APA Turhan, V. N. (2010). KÜLTÜREL MUHİTİN ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11(1), 211-219.

Creative Commons Lisansı
ATASOBEDAtatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.