Bu çalışmanın temel amacı, Öğrenci Seçme Sınavı (ÖSS)’ye hazırlanan
öğrencilerin deneme sınavlarındaki başarılarını etkileyen faktörleri tespit etmek
ve bunların sözkonusu öğrencilerin başarıları üzerindeki etkilerinin yönünü ve
büyüklüğünü belirlemektir. Bu amaçla oluşturulan kovaryans analizi modelleri,
2005-06 eğitim-öğretim yılında örnek seçilen Oltu Anadolu Lisesi son sınıf
öğrencilerine uygulanan anketlerden elde edilen yatay kesit verileri kullanılarak
sıradan en küçük kareler (SEK) yöntemi ile tahmin edilmiştir. Elde edilen
bulgulara göre, dershanenin ve motivasyon gezilerinin öğrencilerin özellikle
sayısal ve eşit ağırlık puanları üzerinde önemli bir etkiye sahip olduğu tespit
edilmiştir.
Primary Language | tr; en |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | February 18, 2010 |
Published in Issue | Year 2008 Volume: 11 Issue: 1 |