Bir müşterinin bir firmayla olan tüm ilişki süresi boyunca firmadan
yapacağı satın almaların beklenen karının bugünkü değerini göz önünde
bulunduran müşteri yaşam boyu değeri, işletmelerin en yüksek ve en düşük karlı
müşterilerini tanımlayarak pazarlama strateji ve taktiklerine bu doğrultuda yön
vermesini sağlayan bir ölçümdür. Müşteri yaşam boyu değerinin hesaplanması ile
ilgili gerçekleştirilen bu çalışmada aritmetik ortalama, frekans dağılımı,
korelasyon ve varyans analizleri yapılarak serbest muhasebeci ve mali
müşavirlerin müşterilerinin yaşam boyu değerleri belirlenmiştir. Uygulanan
varyans analizleri sonucunda serbest muhasebeci ve mali müşavirlerin
müşterilerinin tabi oldukları defter türleri ve müşterilerin meslek grupları
itibariyle yaşam boyu değerleri açısından aralarında çok anlamlı bir farklılık
olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca yapılan korelasyon analizleri sonucunda
müşterilerin çalıştırdıkları işçi sayısı ile yaşam boyu değerleri arasında anlamlı bir
ilişkinin olduğu bulunmuştur.
Primary Language | tr; en |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | February 18, 2010 |
Published in Issue | Year 2008 Volume: 12 Issue: 2 |