BibTex RIS Cite

ÇEVREYE DUYARLI PAZARLAMA: ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN ÇEVREYE DUYARLI PAZARLAMA UYGULAMALARI İLE İLİĐLİ TUTUM VE DAVRANISLARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Year 2008, Volume: 12 Issue: 2, 505 - 527, 18.02.2010

Abstract

Bu çalısmada öncelikle yesil pazarlamaya iliskin literatürden derlenen bilgiler sunulmustur.
Yesil pazarlama kavramının anlamı ve içeriği, geleneksel pazarlama anlayısından farkları,
katkıları, pazarlama karmasının yesil pazarlama açısından değerlendirilmesi, yesil pazarlamanın
düzeyleri gibi konular ele alınmıstır. Çalısmanın alan arastırması bölümünde Karadeniz Teknik
Üniversitesi Đktisadi ve Đdari Bilimler Fakültesi Đsletme Bölümü dördüncü sınıf öğrencileri
üzerinde yapılan bir arastırmanın sonuçlarına yer verilmistir. Arastırma, çevre ile ilgili deneyimleri,
çevresel tutumları ve çevre sorunlarına iliskin düsünceleri ortaya koymaya yönelik sorulardan
olusan bir anket formu ile 155 öğrenci üzerine gerçeklestirilmistir.

Anahtar Kelimeler: Yesil Pazarlama, Çevre Sorunlarına Duyarlılık, Sosyal Sorumluluk.

 

Abstract: In the first part of this study, knowledge which gained from literature about green
marketing is given. The subjects like meaning and content of green marketing, it’s differences
from traditional marketing approach, it’s addition to traditional marketing approach, the evaluation
of marketing mix from the green marketing perspective and the levels of green marketing was
discussed. In the research part of the study, a research was made on the fourth class students of
Karadeniz Technical University, Faculty of Economical and Management Sciences, Department
of Business Administration. The research is made with a survey which includes questions about
student’s environmental experience, their attitude about environment and their thought about
environmental issues. Research realized on 155 samples.

Key Words: Green Marketing, Sensitivity to Environmental Problems, Social Responsibility.

References

  • Alagöz, S. B.. 2007. Yeşil Pazarlama ve Eko Etiketleme, Akademik Bakış, Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler E-Dergisi, http://www.akademikbakis.org, Sayı: 11.
  • Blair, J., 1997. Green Marketing, Recycling View, Vol. 6, No. 3, pp. 3. http://www.asu.edu
  • Chamoro, A., Banegil, T. M., 2005. Green Marketing Philosopy: A Study of Spanish Firms with Ecolabels, Corporate Social Responsibility and Environmental Management , www.interscience.wiley.com
  • Demirbaş, M. A., 1999. Yeşil Pazarlama (Green Marketing) ve Tüketicinin Yeşil Pazarlamaya Yaklaşımı, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Durali, H., 2002. Pazarlama-Çevre İlişkisi ve Anadolu Üniversitesi Öğrencilerinin Tüketici Olarak Çevreyle İlgili Tutum ve Davranışlarını Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Osmangazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Erbaşlar, G.. 2007. Yeşil Pazarlama, PARADOKS, Ekonomi, Sosyoloji ve Politika Dergisi, (e-dergi), http://www.paradoks.org ,Yıl:3 Sayı:1.
  • Erkman, S., 1991. Çevre Bilincinin Gelişmesiyle Marketing Yeşillendi, Medya Market, s. 14.
  • Genç, K. Y., Ayyıldız, H., 2006. KOBİ’lerde Yeşil Pazarlama Uygulamaları, 3. KOBİ’ler Ve Verimlilik Kongresi, 17-18 Kasım, s. 325-338, İstanbul.
  • Lampe, M., Gazda, G. M., 1995. Green Marketing in Europe and the United States:An Evolving Business and Society Interface, International Business Review, pp.295- 312.
  • Langerak, F., 1998. Exploratory Results on the Antecedents and Consequences of Green Marketing, Journal of the Market Research Society, http://proquest.umi.com
  • Marangoz, M., 2003. Yeşil Pazarlama ve İşletmelerin Yeşil Pazarlama Anlayış ve Uygulamalarının Değerlendirilmesine Yönelik Bir Araştırma, Basılmamış Doktora Tezi, T.C. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Miles, M. P., Russell G. R., 1997. ISO 14000 Total Quality Environmental Management: The Integration of Environmental Marketing, Total Quality Management, and Corporate Environmental Policy, Journal of Quality Management, Vol. 2, No. 1, pp. 151-68.
  • Odabaşı, Y., 1992. Yeşil Pazarlama: Kavram ve Gelişmeler, Pazarlama Dünyası, Yıl 6, Sayı 36, ss. 4-9.
  • Ottman, J. A. and Terry, V., 1998. Strategic Marketing of Greener Products, Journal of Sustainable Product Design, http://www.greenmarketing.com
  • Ottman J. A. 1999. Green Marketing: Challenges And Opportunities For the New Marketing Age, Lincolnwood,İllinois: NTC Business Books.
  • Parakash, A., 2002. Green Marketing, Public Policy and Managerial Strategies, Business Strategy and the Environment, No. 11, pp. 285-297.
  • Peattie, K., Crane, A., 2005. Green Marketing: Legend, Myth, Farce or Prophesy?, Qualitative Market Research: An International Journal,Vol. 8, No. 4, pp. 357-370.
  • Polonsky, M. J., Rosenberger III, P. J., 2001. Reevaluating Green Marketing: A Strategic Aproach, Business Horizons, September – October 2001., pp. 21-30.
  • Polonsky, M. J., 2000. An Introduction to Green Marketing, Department of Management, University of Newcastle, Australia. http://egj.lib.uidaho.edu
  • SPSS, 2003. Statistical Package For Social Sciences, Release 11.5.
  • Toksoy, D., Ayyıldız, H., 2004. Pazarlama Anlayışında Gelişmeler ve Yeşil Pazarlama, K.T.Ü. Orman Fakültesi, 1999–2003 Eğitim–Öğretim Yılları Seminerleri, s. 202- 215.
  • Uydacı, M., 2002. Yeşil Pazarlama, İş Ahlakı ve Çevresellik Açısından Yaklaşımlar, Türkmen Kitabaevi, İstanbul.
  • Wise, G. F., 2000. Conservation-Based Green Marketing, http://yosemite.epa.gov
  • Yılmaz (Öztürk), E., 2003. Sanayi İşletmeleri Açısından Çevre ve Yeşil Pazarlama (Green Marketing), Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Manisa.
Year 2008, Volume: 12 Issue: 2, 505 - 527, 18.02.2010

Abstract

References

  • Alagöz, S. B.. 2007. Yeşil Pazarlama ve Eko Etiketleme, Akademik Bakış, Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler E-Dergisi, http://www.akademikbakis.org, Sayı: 11.
  • Blair, J., 1997. Green Marketing, Recycling View, Vol. 6, No. 3, pp. 3. http://www.asu.edu
  • Chamoro, A., Banegil, T. M., 2005. Green Marketing Philosopy: A Study of Spanish Firms with Ecolabels, Corporate Social Responsibility and Environmental Management , www.interscience.wiley.com
  • Demirbaş, M. A., 1999. Yeşil Pazarlama (Green Marketing) ve Tüketicinin Yeşil Pazarlamaya Yaklaşımı, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Durali, H., 2002. Pazarlama-Çevre İlişkisi ve Anadolu Üniversitesi Öğrencilerinin Tüketici Olarak Çevreyle İlgili Tutum ve Davranışlarını Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Osmangazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Erbaşlar, G.. 2007. Yeşil Pazarlama, PARADOKS, Ekonomi, Sosyoloji ve Politika Dergisi, (e-dergi), http://www.paradoks.org ,Yıl:3 Sayı:1.
  • Erkman, S., 1991. Çevre Bilincinin Gelişmesiyle Marketing Yeşillendi, Medya Market, s. 14.
  • Genç, K. Y., Ayyıldız, H., 2006. KOBİ’lerde Yeşil Pazarlama Uygulamaları, 3. KOBİ’ler Ve Verimlilik Kongresi, 17-18 Kasım, s. 325-338, İstanbul.
  • Lampe, M., Gazda, G. M., 1995. Green Marketing in Europe and the United States:An Evolving Business and Society Interface, International Business Review, pp.295- 312.
  • Langerak, F., 1998. Exploratory Results on the Antecedents and Consequences of Green Marketing, Journal of the Market Research Society, http://proquest.umi.com
  • Marangoz, M., 2003. Yeşil Pazarlama ve İşletmelerin Yeşil Pazarlama Anlayış ve Uygulamalarının Değerlendirilmesine Yönelik Bir Araştırma, Basılmamış Doktora Tezi, T.C. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Miles, M. P., Russell G. R., 1997. ISO 14000 Total Quality Environmental Management: The Integration of Environmental Marketing, Total Quality Management, and Corporate Environmental Policy, Journal of Quality Management, Vol. 2, No. 1, pp. 151-68.
  • Odabaşı, Y., 1992. Yeşil Pazarlama: Kavram ve Gelişmeler, Pazarlama Dünyası, Yıl 6, Sayı 36, ss. 4-9.
  • Ottman, J. A. and Terry, V., 1998. Strategic Marketing of Greener Products, Journal of Sustainable Product Design, http://www.greenmarketing.com
  • Ottman J. A. 1999. Green Marketing: Challenges And Opportunities For the New Marketing Age, Lincolnwood,İllinois: NTC Business Books.
  • Parakash, A., 2002. Green Marketing, Public Policy and Managerial Strategies, Business Strategy and the Environment, No. 11, pp. 285-297.
  • Peattie, K., Crane, A., 2005. Green Marketing: Legend, Myth, Farce or Prophesy?, Qualitative Market Research: An International Journal,Vol. 8, No. 4, pp. 357-370.
  • Polonsky, M. J., Rosenberger III, P. J., 2001. Reevaluating Green Marketing: A Strategic Aproach, Business Horizons, September – October 2001., pp. 21-30.
  • Polonsky, M. J., 2000. An Introduction to Green Marketing, Department of Management, University of Newcastle, Australia. http://egj.lib.uidaho.edu
  • SPSS, 2003. Statistical Package For Social Sciences, Release 11.5.
  • Toksoy, D., Ayyıldız, H., 2004. Pazarlama Anlayışında Gelişmeler ve Yeşil Pazarlama, K.T.Ü. Orman Fakültesi, 1999–2003 Eğitim–Öğretim Yılları Seminerleri, s. 202- 215.
  • Uydacı, M., 2002. Yeşil Pazarlama, İş Ahlakı ve Çevresellik Açısından Yaklaşımlar, Türkmen Kitabaevi, İstanbul.
  • Wise, G. F., 2000. Conservation-Based Green Marketing, http://yosemite.epa.gov
  • Yılmaz (Öztürk), E., 2003. Sanayi İşletmeleri Açısından Çevre ve Yeşil Pazarlama (Green Marketing), Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Manisa.
There are 24 citations in total.

Details

Primary Language tr; en
Journal Section Makaleler
Authors

Hasan Ayyıldız This is me

Kurtuluş Yılmaz Genç This is me

Publication Date February 18, 2010
Published in Issue Year 2008 Volume: 12 Issue: 2

Cite

APA Ayyıldız, H., & Genç, K. Y. (2010). ÇEVREYE DUYARLI PAZARLAMA: ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN ÇEVREYE DUYARLI PAZARLAMA UYGULAMALARI İLE İLİĐLİ TUTUM VE DAVRANISLARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(2), 505-527.

Creative Commons Lisansı
ATASOBEDAtatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.