Bu çalısmada öncelikle yesil pazarlamaya iliskin literatürden derlenen bilgiler sunulmustur.
Yesil pazarlama kavramının anlamı ve içeriği, geleneksel pazarlama anlayısından farkları,
katkıları, pazarlama karmasının yesil pazarlama açısından değerlendirilmesi, yesil pazarlamanın
düzeyleri gibi konular ele alınmıstır. Çalısmanın alan arastırması bölümünde Karadeniz Teknik
Üniversitesi Đktisadi ve Đdari Bilimler Fakültesi Đsletme Bölümü dördüncü sınıf öğrencileri
üzerinde yapılan bir arastırmanın sonuçlarına yer verilmistir. Arastırma, çevre ile ilgili deneyimleri,
çevresel tutumları ve çevre sorunlarına iliskin düsünceleri ortaya koymaya yönelik sorulardan
olusan bir anket formu ile 155 öğrenci üzerine gerçeklestirilmistir.
Anahtar Kelimeler: Yesil Pazarlama, Çevre Sorunlarına Duyarlılık, Sosyal Sorumluluk.
Abstract: In the first part of this study, knowledge which gained from literature about green
marketing is given. The subjects like meaning and content of green marketing, it’s differences
from traditional marketing approach, it’s addition to traditional marketing approach, the evaluation
of marketing mix from the green marketing perspective and the levels of green marketing was
discussed. In the research part of the study, a research was made on the fourth class students of
Karadeniz Technical University, Faculty of Economical and Management Sciences, Department
of Business Administration. The research is made with a survey which includes questions about
student’s environmental experience, their attitude about environment and their thought about
environmental issues. Research realized on 155 samples.
Key Words: Green Marketing, Sensitivity to Environmental Problems, Social Responsibility.
Primary Language | tr; en |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | February 18, 2010 |
Published in Issue | Year 2008 Volume: 12 Issue: 2 |