Bu araştırmada, öncelikle, yapılandırmacı öğrenme yaklaşımı tanıtılmış; ardından
bu öğrenme yaklaşımına göre Türkçe öğretiminde öğretim teknolojileri ve materyalleri,
ölçme–değerlendirme araçları, çeşitli yönleriyle etkinlikler ve yöntem-teknikler
hakkında bilgi verilmiştir. Bu yaklaşımda bilginin oluşturulması, geliştirilmesi, yorumlanması,
üretilmesi, yapılandırılması gibi üst düzey düşünme sürecinin gerçekleştirilmesi;
öğretim teknolojileri ve materyallerinin derste hem öğretmenler hem de öğrenciler tarafından
yeterince kullanılmasına, performansa dönük ölçme değerlendirme araçlarının
uygulanmasına ve öğrenciyi edilgenlikten kurtarıp aktifleştiren yöntem ve tekniklerin ön
plana çıkarılmasına bağlıdır. Ayrıca, Türkçe dersinde etkinlikler işlenirken, yapılandırmacı
öğrenme yaklaşımına uygun çeşitli hususların dikkate alınması gerekmektedir.
Primary Language | tr; en |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | April 20, 2010 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 13 Issue: 1 |