BibTex RIS Cite

Dilin “Konuşan Dil” İçin Anlamı

Year 2009, Volume: 13 Issue: 2, 97 - 103, 29.04.2010

Abstract

”Dilin konuşan dil için anlamı” insana özgü bir şey olarak kendini gösterir. Bu,
dilin insan için ne anlama geldiğinin ifade ediliş biçimidir. Anlamın taşıyıcısı olan dil
ile insan ilişkisi açık-seçik çözülmediği takdirde dilin insan için önemi belirsiz kalır. Bu
nedenle dilin insan için taşıdığı anlam önemlidir. Bu ilişki iyi algılandığı takdirde hem
dildeki gerçekliği hem de dil-dışı gerçekliği anlamak yolunda ciddi adım atılmış olur.
Çünkü insan dünyasında, insana özgü yaşama çevresinde ne varsa hep dilin gerçekleştirdikleriyle
başarılmıştır.

References

  • Akarsu, Bedia. (1984). Wilhem Von Humboldt’da Dil- Kültür Bağlantısı, İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Becermen, Metin. (2004/1). “Dilthey, Heidegger ve Gadamer’de Anlama Sorunu”, Ulu- dağ Üniversitesi Fen- Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5 (6), Bursa.
  • Bingöl, Abdulkuddüs. (2007/2). “İletişim Bağlamında Anlam ve Dil”, Felsefe Dünyası, Sayı: 46.
  • Bumann, Waltraud. (1990). “Dil Felsefesi”, Günümüzde Felsefe Disiplinleri, (Çev.: Do- ğan Özlem), İstanbul: Ara Yayıncılık.
  • Çotuksöken, Betül, (1998). Kavramlara Felsefe ile Bakmak, İstanbul: İnsancıl Yay.
  • Gadamer, H.G. (1977). Philisophical Hermeneutics, (Tarns. and edited by David E. Lin- ge), Los Angeles: University of California Press.
  • Gadamer, H.G. (1996). Truth and Method, (Trans, by Joel Weinsheimer and Donald G. Marshall), New York: The Continuum Publishing Company.
  • Heıdıgger, M. (2002). “Hümanizm Üzerine Mektuplar”, Hümanizmin Özü ( Çev.: Ahmet Aydoğan), İstanbul: İz Yayıncılık.
  • Hekman, Susan. (1999). Bilgi Sosyolojisi ve Hermeneutik Manhaim, Gadamer, Foucault ve Derrida (Çev.: H. Arslan, B. Balkış) İstanbul: Paradigma Yay.
  • Locke, John. (1992). İnsan Anlığı Üzerine Bir Deneme, (Çev.: Vehbi Hacıkadiroğlu) İs- tanbul: Ara Yayıncılık.
  • Kalaycı, Nazile. (2004). “Heidegger’in Dil Felsefesi: Dil ve Dilin Özü”, Yeditepe’de Fel- sefe, İstanbul: Yeditepe Üniversitesi Yay., 1 (3), Haziran, ss. 217–233
  • Maggee, Bryan. (1979). Yeni Düşün Adamları, Haz.: Mete Tunçay, İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • Mengüşoğlu, Takiyettin. (1983). Felsefeye Giriş, İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Polmer, Richard E. (2002). Hermenöti, (Çev.: İbrahim Görener), İstanbul: Anka Yay.
  • Porzig, Walter. (1990). Dil Denen Mucize, II, Ankara: Kültür Bakanlığı Yay.
  • Soykan, Ömer Naci (1995) Felsefe ve Dil Wittgenstein Üzerine Bir Araştırma, İstanbul: Kabalcı Yayınevi.
  • Utku, Ali. (2009). Ludwig Wittgenstein Erken Dönemde Dilin Sınırları ve Felsefe, Doğu- Batı Yay.
  • Uygur, Mermi. (1997). Dilin Gücü, İstanbul: Yapı Kredi Yay.
  • Wien, Herman. (1959). Tarih İnsan ve Dil Felsefesi Üzerine Altı Konferans, (çev. İsmail Tunalı), İstanbul: İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yay.
  • Wittgenstein, Ludwig. (1985). Tractatus Logico-Philophicus, (Çev.: Oruç Aruoba) İstan- bul: B/F/S Yay.
Year 2009, Volume: 13 Issue: 2, 97 - 103, 29.04.2010

Abstract

References

  • Akarsu, Bedia. (1984). Wilhem Von Humboldt’da Dil- Kültür Bağlantısı, İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Becermen, Metin. (2004/1). “Dilthey, Heidegger ve Gadamer’de Anlama Sorunu”, Ulu- dağ Üniversitesi Fen- Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5 (6), Bursa.
  • Bingöl, Abdulkuddüs. (2007/2). “İletişim Bağlamında Anlam ve Dil”, Felsefe Dünyası, Sayı: 46.
  • Bumann, Waltraud. (1990). “Dil Felsefesi”, Günümüzde Felsefe Disiplinleri, (Çev.: Do- ğan Özlem), İstanbul: Ara Yayıncılık.
  • Çotuksöken, Betül, (1998). Kavramlara Felsefe ile Bakmak, İstanbul: İnsancıl Yay.
  • Gadamer, H.G. (1977). Philisophical Hermeneutics, (Tarns. and edited by David E. Lin- ge), Los Angeles: University of California Press.
  • Gadamer, H.G. (1996). Truth and Method, (Trans, by Joel Weinsheimer and Donald G. Marshall), New York: The Continuum Publishing Company.
  • Heıdıgger, M. (2002). “Hümanizm Üzerine Mektuplar”, Hümanizmin Özü ( Çev.: Ahmet Aydoğan), İstanbul: İz Yayıncılık.
  • Hekman, Susan. (1999). Bilgi Sosyolojisi ve Hermeneutik Manhaim, Gadamer, Foucault ve Derrida (Çev.: H. Arslan, B. Balkış) İstanbul: Paradigma Yay.
  • Locke, John. (1992). İnsan Anlığı Üzerine Bir Deneme, (Çev.: Vehbi Hacıkadiroğlu) İs- tanbul: Ara Yayıncılık.
  • Kalaycı, Nazile. (2004). “Heidegger’in Dil Felsefesi: Dil ve Dilin Özü”, Yeditepe’de Fel- sefe, İstanbul: Yeditepe Üniversitesi Yay., 1 (3), Haziran, ss. 217–233
  • Maggee, Bryan. (1979). Yeni Düşün Adamları, Haz.: Mete Tunçay, İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • Mengüşoğlu, Takiyettin. (1983). Felsefeye Giriş, İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Polmer, Richard E. (2002). Hermenöti, (Çev.: İbrahim Görener), İstanbul: Anka Yay.
  • Porzig, Walter. (1990). Dil Denen Mucize, II, Ankara: Kültür Bakanlığı Yay.
  • Soykan, Ömer Naci (1995) Felsefe ve Dil Wittgenstein Üzerine Bir Araştırma, İstanbul: Kabalcı Yayınevi.
  • Utku, Ali. (2009). Ludwig Wittgenstein Erken Dönemde Dilin Sınırları ve Felsefe, Doğu- Batı Yay.
  • Uygur, Mermi. (1997). Dilin Gücü, İstanbul: Yapı Kredi Yay.
  • Wien, Herman. (1959). Tarih İnsan ve Dil Felsefesi Üzerine Altı Konferans, (çev. İsmail Tunalı), İstanbul: İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yay.
  • Wittgenstein, Ludwig. (1985). Tractatus Logico-Philophicus, (Çev.: Oruç Aruoba) İstan- bul: B/F/S Yay.
There are 20 citations in total.

Details

Primary Language tr; en
Journal Section Makaleler
Authors

Müslim Akdemir This is me

Müslim Akdemir This is me

Publication Date April 29, 2010
Published in Issue Year 2009 Volume: 13 Issue: 2

Cite

APA Akdemir, M., & Akdemir, M. (2010). Dilin “Konuşan Dil” İçin Anlamı. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(2), 97-103.

Creative Commons Lisansı
ATASOBEDAtatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.