BibTex RIS Cite

Bir Göstergebilimsel Çözümleme: Daniel Defoe’nun Moll Flanders’ı / A Semiotic Analysis: Daniel Defoe’s Moll Flanders

Year 2009, Volume: 13 Issue: 2, 131 - 145, 29.04.2010

Abstract

Özet: Bu çalışmada Daniel Defoe’nun Moll Flanders romanı göstergebilim ilkeleri doğrultusunda dört ana başlık altında ele alınmıştır. Zamansal değişimler açısından kesitleme
işlemi gerçekleştirildikten sonra anlatının sözdizimi dörtlü şema ile verilmiştir. Ardından anlatının zamansal ve uzamsal yapısı ile anlamı oluşturan karşıtlıklar ortaya çıkarılmıştır. Çözümlemede aidiyet nesnesi üzerinde durulmuş ve öznenin aidiyet nesnesine
ulaşma çabası sergilenmiştir. Anlatıda dönüşüm olarak bir birliktelik durumundan bir ayrılık durumuna geçiş ve sonunda birlikteliğin gerçekleşmesi görülmüştür.

Anahtar Kelimeler: göstergebilim, eyleyen, kesitleme, altkesit, uzam, zaman, karşıtlık,
zıtlık, aidiyet duygusu, yalnızlık.

 

Abstract: In this study, the novel Moll Flanders by Daniel Defoe was handled in the light of semiology. After sectionalizing the novel in terms of time, the syntax of the narration was formulated by a four-parted scheme. Later, the structure of time and space and contradictions which construct the meaning were set out. The analysis focused on the sense of belonging which the subject struggled to gain throughout the text. As for transformation, shift from unity to disunity and at the end from disunity to unity was determined.

Key Words: semiotics, actants, sectionalization, subsection, space, time, oppositions, contradictions, sense of belonging, loneliness.

References

  • Defoe, Daniel. (2004). Moll Flanders, (Çev. Nazan Arıbaş), İletişim İstanbul: Yay.
  • Kıran, Ayşe ve Zeynel. (2003). Yazınsal Okuma Süreçleri, Ankara: Seçkin Yay.
  • Rıfat, Mehmet. (1986). Genel Göstergebilim Sorunları, İstanbul: Sözce Yay.
  • Rifat, Mehmet. (2005). XX. Yüzyılda Dilbilim ve Göstergebilim Kuramları 1. Tarihçe ve Eleştirel Düşünceler, İstanbul: Yapı Kredi Yay.
  • Rifat, Mehmet. (2005). XX. Yüzyılda Dilbilim ve Göstergebilim Kuramları 2. Temel Me- tinler, İstanbul: Yapı Kredi Yay.
  • The Wordsworth Pocket Encyclopedia. (1993). Hertfordshire: Wordsworth Edition Ltd.
Year 2009, Volume: 13 Issue: 2, 131 - 145, 29.04.2010

Abstract

References

  • Defoe, Daniel. (2004). Moll Flanders, (Çev. Nazan Arıbaş), İletişim İstanbul: Yay.
  • Kıran, Ayşe ve Zeynel. (2003). Yazınsal Okuma Süreçleri, Ankara: Seçkin Yay.
  • Rıfat, Mehmet. (1986). Genel Göstergebilim Sorunları, İstanbul: Sözce Yay.
  • Rifat, Mehmet. (2005). XX. Yüzyılda Dilbilim ve Göstergebilim Kuramları 1. Tarihçe ve Eleştirel Düşünceler, İstanbul: Yapı Kredi Yay.
  • Rifat, Mehmet. (2005). XX. Yüzyılda Dilbilim ve Göstergebilim Kuramları 2. Temel Me- tinler, İstanbul: Yapı Kredi Yay.
  • The Wordsworth Pocket Encyclopedia. (1993). Hertfordshire: Wordsworth Edition Ltd.
There are 6 citations in total.

Details

Primary Language tr; en
Journal Section Makaleler
Authors

Mustafa Çakır This is me

Publication Date April 29, 2010
Published in Issue Year 2009 Volume: 13 Issue: 2

Cite

APA Çakır, M. (2010). Bir Göstergebilimsel Çözümleme: Daniel Defoe’nun Moll Flanders’ı / A Semiotic Analysis: Daniel Defoe’s Moll Flanders. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(2), 131-145.

Creative Commons Lisansı
ATASOBEDAtatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.