BibTex RIS Cite

Türk Dili ve Edebiyatı Derslerinde Dinleme Eğitimi

Year 2009, Volume: 13 Issue: 2, 161 - 170, 29.04.2010

Abstract

Bu makalede dinleme eğitiminin önemi ve liselerde dinleme eğitimi konusu üzerinde
durulmuştur.
Dinleme eğitimi dil becerilerinde genel olarak ihmal edilen bir alan olmuştur. Özellikle
liselerde, dinleme eğitimi ile ilgili neredeyse hiçbir faaliyet yapılmamaktadır. Bu
hususa dikkat çekmek için dinleme eğitiminin önemi ile ilgili hususlar açıklanmış, 1957,
1976, 1991-1992 Türk Dili ve Edebiyatı ile 2005 Dil ve Anlatım dersi öğretim programlarında
dinleme eğitimine verilen yer üzerinde durulmuş ve makalenin sonuç kısmında liselerde
dinleme eğitiminin nasıl olması gerektiği hususu ile ilgili önerilere yer verilmiştir.

References

  • Adalı, O. (1983). “Ana Dili Olarak Türkçenin Eğitimi Üzerine”, Türk Dili, Dil Öğretimi Özel Sayısı, Sayı: 379.
  • Cemiloğlu, M. (2001). İlköğretim Okullarında Türkçe Öğretimi, İstanbul: Alfa Yay.
  • Erişen, S. (1977). “Son Türk Dili ve Edebiyatı Programı Üzerine”, Türk Dili, Şubat Sayı:305.
  • Göğüş, B. (1983). “Ana Dili Eğitim Programlarının Niteliği”, Türk Dili, Dil Öğretimi
  • Özel Sayısı, Ağustos, Sayı-379. MEB. (2005). Dil ve Anlatım Dersi 9, 10,11, 12. Sınıflar Öğretim Programı, Ankara.
  • MEB. (1976). Tebliğler Dergisi, Sayı:1901.
  • MEB. (1992). Tebliğler Dergisi, Sayı:2370.
  • MEB. (1957). Tebliğler Dergisi, Sayı:976.
  • Osada, N. (2004). “Listening Comprehension Research: A Brief Review of the Past Thirty
  • Years”, Dialogue, Vol. 3. Özbay, M. (2001). “Türkçe Öğretiminde Dinleme Becerisini Geliştirme Yolları”, Türk Dili, Ocak- Sayı:589.
  • Özbay, M. (2005). Bir Dil Becerisi Olarak Dinleme Eğitimi, Ankara: Akçağ Yay.
  • Özdemir, E. (1983). “Ana Dili Öğretimi”, Türk Dili Dergisi, Dil Öğretimi Özel Sayısı, Ağustos, Sayı:379.
  • Robertson, A. K. (1999). Etkili Dinleme, İstanbul: Hayat Yay.
  • Senemoğlu, N. (2005) Gelişim Öğrenme ve Öğretim, Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Sillars, S. (2003). İletişim, Ankara: M.E.B. Yay.
  • Yalçın, A. (2002). Türkçe Öğretim Yöntemleri, Ankara: Akçağ Yay.
Year 2009, Volume: 13 Issue: 2, 161 - 170, 29.04.2010

Abstract

References

  • Adalı, O. (1983). “Ana Dili Olarak Türkçenin Eğitimi Üzerine”, Türk Dili, Dil Öğretimi Özel Sayısı, Sayı: 379.
  • Cemiloğlu, M. (2001). İlköğretim Okullarında Türkçe Öğretimi, İstanbul: Alfa Yay.
  • Erişen, S. (1977). “Son Türk Dili ve Edebiyatı Programı Üzerine”, Türk Dili, Şubat Sayı:305.
  • Göğüş, B. (1983). “Ana Dili Eğitim Programlarının Niteliği”, Türk Dili, Dil Öğretimi
  • Özel Sayısı, Ağustos, Sayı-379. MEB. (2005). Dil ve Anlatım Dersi 9, 10,11, 12. Sınıflar Öğretim Programı, Ankara.
  • MEB. (1976). Tebliğler Dergisi, Sayı:1901.
  • MEB. (1992). Tebliğler Dergisi, Sayı:2370.
  • MEB. (1957). Tebliğler Dergisi, Sayı:976.
  • Osada, N. (2004). “Listening Comprehension Research: A Brief Review of the Past Thirty
  • Years”, Dialogue, Vol. 3. Özbay, M. (2001). “Türkçe Öğretiminde Dinleme Becerisini Geliştirme Yolları”, Türk Dili, Ocak- Sayı:589.
  • Özbay, M. (2005). Bir Dil Becerisi Olarak Dinleme Eğitimi, Ankara: Akçağ Yay.
  • Özdemir, E. (1983). “Ana Dili Öğretimi”, Türk Dili Dergisi, Dil Öğretimi Özel Sayısı, Ağustos, Sayı:379.
  • Robertson, A. K. (1999). Etkili Dinleme, İstanbul: Hayat Yay.
  • Senemoğlu, N. (2005) Gelişim Öğrenme ve Öğretim, Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Sillars, S. (2003). İletişim, Ankara: M.E.B. Yay.
  • Yalçın, A. (2002). Türkçe Öğretim Yöntemleri, Ankara: Akçağ Yay.
There are 16 citations in total.

Details

Primary Language tr; en
Journal Section Makaleler
Authors

Bahadır Gücüyeter This is me

Bahadır Gücüyeter This is me

Publication Date April 29, 2010
Published in Issue Year 2009 Volume: 13 Issue: 2

Cite

APA Gücüyeter, B., & Gücüyeter, B. (2010). Türk Dili ve Edebiyatı Derslerinde Dinleme Eğitimi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(2), 161-170.

Creative Commons Lisansı
ATASOBEDAtatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.