Okuma, bireyin insanlarla iletişim kurmasını, bilgiye ulaşmasını ve hayatına
yön verebilmesini sağlayan temel araçlardan biridir.
Okuma alışkanlığı ve kitap sevgisinin kazanılmasında, dikkat edilmesi gereken gelişim
dönemleri ilk ve orta öğrenimdir. Resmi ve özel kurumlarda, kültürel gelişimi destekleme,
bireysel okuma gereksinimlerine cevap verme, okuma alışkanlığını yaratma ve alışkanlık
haline getirme, kitabı ve kütüphaneyi kullanmayı öğretme gibi amaçlarla kütüphane ve
kitaplıklar oluşturulur.
Bu çalışmada, ilköğretim sınıf kitaplıkları ve okul kütüphanelerinin durumunu ve öğ-
rencilerin kütüphaneleri kullanma düzeylerini tespit etme amaçlanmıştır.
Primary Language | tr; en |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | April 29, 2010 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 13 Issue: 2 |