Bu çalışmanın konusu Malatya İlinin Eğitim Coğrafyası’dır. Bir ülkenin sosyoekonomik
açıdan geleceğini plânlaması ve uygun programları geliştirebilmesi mevcut
nüfusuna ve yapısına bağlıdır. Özellikle nüfus niteliği içerisinde eğitim en önemli unsurlardan
biridir. Çünkü nüfusun eğitim durumu, toplum kalkınmasının hızını belirlemekte;
mevcut bilgi birikiminin kuşaklar arası aktarımında gelişme seviyesini koruma ve mümkünse
yükseltme niteliğini kazandırmaktadır. Dolayısıyla bir nüfus kitlesinde, hem eğitim
düzeyinin belirlenmesi hem de nüfusun eğitim sorunlarına çözüm önerilerinin oluşturulabilmesi
için ülkedeki okullaşma oranı, okul çağı nüfusun eğitim kademelerindeki geçişi,
okul-öğrenci-öğretmen sayısı dengesi gibi ölçütler dikkate alınmalıdır. Bu düşünceden
hareketle çalışmada; Malatya ilinin nüfus özellikleri dikkate alınarak eğitim coğrafyası
ortaya konulmaya, yaşanan sorunlar tespit edilmeye çalışılmış ve öneriler sunulmuştur
Primary Language | tr; en |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | July 30, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 14 Issue: 1 |