BibTex RIS Cite

Wilde’ın The Happy Prince ve Swift’in A Modest Proposal Adlı Eserlerinde Artgönderimler

Year 2010, Volume: 14 Issue: 2, 105 - 112, 25.10.2010

Abstract

Sadece gerçek yaşamdaki dil kullanımında değil, edebi eserlerdeki dil kullanımında
da hem yazılı, hem sözlü söylemde bütünlük sağlayan gönderim biçimleri kulanılmaktadır.
Bu çalışmadaki amacımız Oscar Wilde (1854-1900) tarafından yazılan The
Happy Prince-Mutlu Prens (1888) adlı kısa hikayedeki ve Jonathan Swift (1667-1745)
tarafından yazılan A Modest Proposal-Mütevazi Bir Öneri (1729) adlı deneme yazısında
bulunan artgönderim kullanımlarını karşılaştırmaktır. Hikaye ve deneme yazısı üzerinde
yapılan nicel çözümleme hem Wilde, hem de Swift’in anlatılarına bağıntı sağlamak için
çoğunlukla adıllardan faydalandığını, belirli tanımlık ve işaret sıfatı/adılı gibi artgönderimlerinin
daha az kullandıldığı göstermiştir. Her iki eserde de “such+a(n) isim” veya
“such+çoğul isim” gibi artgönderimlerin hiç kullanılmadığı gözlenmiştir. Bu konu hakkındaki
daha önceki çalışmalarla karşılaştırıldığında hem diğer çalışmalarda hem de bu
çalışmada incelen eserlerde adıl kullanımının baskın olduğu görülmüştür.

References

  • Badalamenti, V. & Stanchina, C. (2003). Grammar Dimensions 4, Platinum Edition.
  • Boston: Heinle & Heinle Publishers. Barber, C. (1993). The English Language: A Historical Introduction. Cambridge:
  • Cambridge University Press. Ekiert, M. (2004). Acquisition of the English Article System by Speakers of Polish in ESL and EFL Settings. http://www.tc.columbia.edu/academic/tesol/Webjournal/Ekiert2004. pdf
  • Genc, B. & Bada, E. (2006). Oral Narrative Discourse of Anaphoric References of Turkish
  • EFL Learners. The Reading Matrix 6(2), 135-143. Hall, B. T. (1997). Key Concept in ELT: Anaphora. ELT Journal 51 (4), 406-407.
  • Halliday, M.A. K. & Hasan, R. (1976). Cohesion in English. London: Longman Group.
  • Kang, J. Y. (2004). Telling a coherent story in a foreign language: analysis of Korean
  • EFL learners’ referential strategies in oral narrative discourse. Journal of Pragmatics (36) 1990.
  • McCarthy, M. (1991). Discourse Analysis for Language Teachers. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Nash, C. M. (2005). Cohesion and Reference in English Chatroom Discourse. Online documents at URL http://ieeexplore.ieee.org/stamp/stamp.jsp?arnumber=01385457
  • Palmquist, R. A. (2004). Discourse Analysis. Online documents at URL http://www.gslis. utexas.edu/~palmquis/courses/discourse.htm#TOP. [27.12.2004]
Year 2010, Volume: 14 Issue: 2, 105 - 112, 25.10.2010

Abstract

References

  • Badalamenti, V. & Stanchina, C. (2003). Grammar Dimensions 4, Platinum Edition.
  • Boston: Heinle & Heinle Publishers. Barber, C. (1993). The English Language: A Historical Introduction. Cambridge:
  • Cambridge University Press. Ekiert, M. (2004). Acquisition of the English Article System by Speakers of Polish in ESL and EFL Settings. http://www.tc.columbia.edu/academic/tesol/Webjournal/Ekiert2004. pdf
  • Genc, B. & Bada, E. (2006). Oral Narrative Discourse of Anaphoric References of Turkish
  • EFL Learners. The Reading Matrix 6(2), 135-143. Hall, B. T. (1997). Key Concept in ELT: Anaphora. ELT Journal 51 (4), 406-407.
  • Halliday, M.A. K. & Hasan, R. (1976). Cohesion in English. London: Longman Group.
  • Kang, J. Y. (2004). Telling a coherent story in a foreign language: analysis of Korean
  • EFL learners’ referential strategies in oral narrative discourse. Journal of Pragmatics (36) 1990.
  • McCarthy, M. (1991). Discourse Analysis for Language Teachers. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Nash, C. M. (2005). Cohesion and Reference in English Chatroom Discourse. Online documents at URL http://ieeexplore.ieee.org/stamp/stamp.jsp?arnumber=01385457
  • Palmquist, R. A. (2004). Discourse Analysis. Online documents at URL http://www.gslis. utexas.edu/~palmquis/courses/discourse.htm#TOP. [27.12.2004]
There are 11 citations in total.

Details

Primary Language tr;en
Journal Section Makaleler
Authors

Bilal Genç This is me

Gencer Erkılıç This is me

Publication Date October 25, 2010
Published in Issue Year 2010 Volume: 14 Issue: 2

Cite

APA Genç, B., & Erkılıç, G. (2010). Wilde’ın The Happy Prince ve Swift’in A Modest Proposal Adlı Eserlerinde Artgönderimler. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(2), 105-112.

Creative Commons Lisansı
ATASOBEDAtatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.