Bu araştırmanın amacı; ilköğretim okulu öğretmenlerinin, okul gelişim planına
ve okul gelişim planının etkililiğinin sağlanmasına ilişkin görüşlerinin belirlenmesidir.
Çalışmada nitel araştırma teknikleri kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcıları, Adana,
Bursa ve Kilis illerinde görev yapan 36 ilköğretim okulu öğretmeninden oluşmaktadır.
Araştırma verilerinin toplanmasında görüşme formu yöntemi kullanılmıştır. Verilerin
analizinde; betimsel ve içerik analizi yöntemleri kullanılmış ve nitel verilerin sayısal
analizi yapılmıştır.
Araştırmanın sonucunda; öğretmenlerin, okul gelişim planında yer alması gereken
başlıca konunun öğretim süreci olduğunu; okul gelişim planının başlıca işlevinin ise
okulu geliştirme olduğunu düşündükleri belirlenmiştir. Öğretmenler, okul gelişim planının etkililiğinin sağlanması için, öncelikle sorumlulukların yerine getirilmesi gerektiğini
düşünmektedirler. Öğretmenler, okul gelişim planının kapsamı ve etkililiği arasında bir
ilişki olduğunu düşünmektedirler.
Primary Language | tr;en |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | October 25, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 14 Issue: 2 |