BibTex RIS Cite

E-Girişimcilik Araçları ve Türkiye’deki e-Girişimciler Üzerine Bir Araştırma

Year 2010, Volume: 14 Issue: 2, 265 - 278, 25.10.2010

Abstract

Bilgi ve iletişim teknolojilerinde yaşanan gelişmeler, beraberinde yeni işletmecilik
ve girişimcilik yaklaşımlarını da getirmiştir. Bir başka ifade ile yaşanan bu değişimler,
teknolojinin sürekli ve hızlı gelişmesine ve iletişim ağlarına dayalı yenilikçi e-ticaret
kavramlarının ortaya çıkmasına neden olmuştur. İşletmecilik anlayışında yaşanan bu yenilikler,
doğal olarak e-girişimcilere de yansımıştır.
Bu çalışmada Türkiye’deki e-girişimcilik uygulamalarının ne ölçüde stratejik yürü-
tüldükleri araştırılmıştır. Araştırmada örnekleme yöntemi ile elde edilen veriler, e-anket
form aracılığı ile toplanmıştır

References

  • Argan, M. ve Argan, M. T. (2006). “Sanal Ortamda Ağızdan Ağza İletişim Yaratma Aracı: Viral Pazarlama”, Akademik Bilişim – BİLGİTEK 2006, Denizli: Pamukkale Üniversitesi.
  • Chittenden, L. ve Ruth R. (2003). “An evaluation of e-mail marketing and factors affecting response”, Journal of Targeting, Measurement and Analysis for Marketing, Mar 2003, 11-3.
  • Chiu, H.C., Lee, M. Chen, J. R. (2007). Viral Marketing: Study of E-Mail Spreading Behavior Across Gender, Journal of Website Promotion, Vol. 2(3/4), 17-29.
  • Couric, E. (1985). “Electronic Mail Means Instant Delivery”, ABA Journal, Jan1985, Vol. 71, Issue 1.
  • Dufrene, D.D., Brian T.E., Carol M.L., Rodney A.P. (2005) “Changes in Consumer Attitudes Resulting from Participation in a Permission E-mail Campaign”, Journal of Current Issues and Research in Advertising, Volume 27, Number 1.
  • Hamel, G., ve Prahalat, C.K. (1996). Competing For The Further, Boston: Harward Business School Press, 1996.
  • Haşıloğlu, S. B. (2006). Elektronik Posta ile Pazarlama, İstanbul: Beta Basım AŞ. Helm, S. (2000). “Viral Marketing-Establishing Customer Relationship by Word of Mouth”, Electronic Commerce and Marketing, V.10, No.3.
  • Kinnard, S. (2002). Marketing With E-Mail, (Third Edition), USA: Maximum Press.
  • Macpherson, Kim (2001). Permission-Based E-Mail Marketing, Chicago: Dearborn Trade, A Kaplan Professional Company, USA.
  • Marinova, A., Brian, J. M., Massey, L. (2002). “Permission E-mail Marketing as a Means of Targeted Promotion”, Cornell Hotel & Restaurant Administration Quarterly, Feb 2002, Vol. 43 Issue 1.
  • Rizzi, J. (2001). “Precision E-mail Marketing”, Direct Marketing, Nov 2001, Vol. 64, Issue 7.
  • Stewart, D.W., ve Zhao, Q. (2000). Internet Marketing, Business Models, and Public Policy, Journal of Public Policy & Marketing, 19(2), 287–296.
  • Subramani, M. R. ve Balaji, R. (2003). “Knowledge-Sharing and Influence in Online Social Networks via Viral Marketing”, Communications of the ACM, Vol. 46, No. 12, 300-307.
Year 2010, Volume: 14 Issue: 2, 265 - 278, 25.10.2010

Abstract

References

  • Argan, M. ve Argan, M. T. (2006). “Sanal Ortamda Ağızdan Ağza İletişim Yaratma Aracı: Viral Pazarlama”, Akademik Bilişim – BİLGİTEK 2006, Denizli: Pamukkale Üniversitesi.
  • Chittenden, L. ve Ruth R. (2003). “An evaluation of e-mail marketing and factors affecting response”, Journal of Targeting, Measurement and Analysis for Marketing, Mar 2003, 11-3.
  • Chiu, H.C., Lee, M. Chen, J. R. (2007). Viral Marketing: Study of E-Mail Spreading Behavior Across Gender, Journal of Website Promotion, Vol. 2(3/4), 17-29.
  • Couric, E. (1985). “Electronic Mail Means Instant Delivery”, ABA Journal, Jan1985, Vol. 71, Issue 1.
  • Dufrene, D.D., Brian T.E., Carol M.L., Rodney A.P. (2005) “Changes in Consumer Attitudes Resulting from Participation in a Permission E-mail Campaign”, Journal of Current Issues and Research in Advertising, Volume 27, Number 1.
  • Hamel, G., ve Prahalat, C.K. (1996). Competing For The Further, Boston: Harward Business School Press, 1996.
  • Haşıloğlu, S. B. (2006). Elektronik Posta ile Pazarlama, İstanbul: Beta Basım AŞ. Helm, S. (2000). “Viral Marketing-Establishing Customer Relationship by Word of Mouth”, Electronic Commerce and Marketing, V.10, No.3.
  • Kinnard, S. (2002). Marketing With E-Mail, (Third Edition), USA: Maximum Press.
  • Macpherson, Kim (2001). Permission-Based E-Mail Marketing, Chicago: Dearborn Trade, A Kaplan Professional Company, USA.
  • Marinova, A., Brian, J. M., Massey, L. (2002). “Permission E-mail Marketing as a Means of Targeted Promotion”, Cornell Hotel & Restaurant Administration Quarterly, Feb 2002, Vol. 43 Issue 1.
  • Rizzi, J. (2001). “Precision E-mail Marketing”, Direct Marketing, Nov 2001, Vol. 64, Issue 7.
  • Stewart, D.W., ve Zhao, Q. (2000). Internet Marketing, Business Models, and Public Policy, Journal of Public Policy & Marketing, 19(2), 287–296.
  • Subramani, M. R. ve Balaji, R. (2003). “Knowledge-Sharing and Influence in Online Social Networks via Viral Marketing”, Communications of the ACM, Vol. 46, No. 12, 300-307.
There are 13 citations in total.

Details

Primary Language tr;en
Journal Section Makaleler
Authors

A. Samet Haşıloğlu This is me

A. Samet Haşıloğlu This is me

M. Dursun Kaya This is me

Selçuk Burak Haşıloğlu This is me

Publication Date October 25, 2010
Published in Issue Year 2010 Volume: 14 Issue: 2

Cite

APA Haşıloğlu, A. S., Haşıloğlu, A. S., Kaya, M. D., Haşıloğlu, S. B. (2010). E-Girişimcilik Araçları ve Türkiye’deki e-Girişimciler Üzerine Bir Araştırma. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(2), 265-278.

Creative Commons Lisansı
ATASOBEDAtatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.