Abstract: In this study, the errors committed by Turkish Learners of English as a foreignlanguage in oral production and the sources of these errors were studied. Corder's model(1971) was used to identify these errors. The procedures of error analysis were explainedin detail. In order to find out whether the materials used in the experimental study needrevision and improvement, a pilot study was performed. To see the effects of proficiency onthe errors and whether extra input the subjects obtain outside the classroom affect theirspeech, subjects were given a multiple-choice test and questionnaire. Having identified theerrors and investigated the sources of these errors made by Turkish Learners of Englishas a Foreign Language, some pedagogical implications were considered. Especially,error correction techniques during the classroom activities were presented.Key Words: Error Analysis, speech production, Corder's Method (1971)
Özet: Bu araştırmada, İngilizce'yi yabancı dil olarak öğrenen Türk öğrencilerininİngilizce konuşmada yapmış oldukları hatalar ve bu hataların nedenleri incelenmiştir. Buhatalar belirlenirken Corder'ın (1971) metodu kullanılmıştır. Hata analiz prosedürleri deayrıntılı olarak incelendi. Araştırmada kullanılacak olan materyallerin değişmeye veyagelişmeye ihtiyaçları olup olmadıklarını belirlemek için bir ön çalışma yapıldı. Deneklerinseviyelerinin hatalar üzerine etkisi olup olmadığını görmek ve sınıf dışı etkenlerinöğrencilerin konuşmasını etkileyip etkilemediğini anlamak için de bir çoktan seçmeli testve bir anket uygulandı. İngilizce'yi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin yapmış olduklarıhatalar belirlenip nedenleri saptandıktan sonra, bazı pedagojik tavsiyelerde bulunuldu.Özellikle ders etkinlikleri esnasındaki hata düzeltme teknikler sunuldu.Anahtar Kelimler: Hata analizi, konuşma, Corder Metod (1971)
Primary Language | en;tr |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | May 23, 2012 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 15 Issue: 1 |