BibTex RIS Cite

İlköğretim ve Ortaöğretim Öğrencilerinin Türkçe Başarı Durumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi / A Study of Variables of Primary and Elementary School Students in Turkish

Year 2011, Volume: 15 Issue: 1, 0 - , 23.05.2012

Abstract

Özet: Bu araştırmada, liselere ve üniversiteye giriş sınavlarına girebilecek durumdaolan ilköğretim ve ortaöğretim son sınıf öğrencilerinin İlköğretim Türkçe Testi (İÖTT) veOrtaöğretim Türkçe Testi (OÖTT) başarı durumlarının çeşitli değişkenler açısından karşılaştırılmasıamaçlanmıştır.Araştırmanın örneklemi, Erzurum il merkezinde sosyoekonomik açıdan farklı okullardaöğrenim gören 872 öğrenciden oluşmaktadır.Tarama modelinin uygulandığı bu araştırmada kullanılan başarı testi, uygulanan ankettekideğişkenlere göre değerlendirilmiş ve elde edilen bulgular yorumlanmıştır. Öğrencilerinbaşarısının bu değişkenlere göre istatistiksel açıdan anlamlı bir şekilde farklılaştığıbelirlenmiştir.Araştırma sonucunda, ilköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin cinsiyetlerinin, Türkçeve Türk Dili ve Edebiyatı dersi not ortalamalarının, Türkçe ve Türk Dili ve Edebiyatı dersinisevmelerinin, sınavlara hazırlık dergisi takip etmelerinin, anne-babalarının eğitim ve gelirdurumlarının, Türkçe testi başarısında etkili olduğu ortaya çıkmıştır.Anahtar Kelimeler: Türkçe Başarısı, İlköğretim, Ortaöğretim, Üniversiteye Giriş Sınavı,Liselere Giriş Sınavı.
Abstract: The aim of this study is compare achievement levels of last year students inTurkish test in primary and elementary schools that enter high schools and universities inaccordance with some variables.The sample of this study is composed of 872 students studying in socio-economicallydifferent schools in the province of Erzurum.The achievement test obtained by using scanning model has been evaluated accordingto the variables determined in the test and commented about. The students' achievement hasdiffered statistically significant.As a result of the study, it is found that the gender of the students, GPA of Turkish andTurkish literature courses, their fancy for these courses, their subscription to the issues fortests, their parents education and income level have played an important role in Turkish testachievement.Key Words: Cooperative learning, team game tournaments technique, teacher candidates,Turkish education, effective teamwork lesson.

Year 2011, Volume: 15 Issue: 1, 0 - , 23.05.2012

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language tr;en
Journal Section Makaleler
Authors

Abdullah Şahin This is me

Publication Date May 23, 2012
Published in Issue Year 2011 Volume: 15 Issue: 1

Cite

APA Şahin, A. (2012). İlköğretim ve Ortaöğretim Öğrencilerinin Türkçe Başarı Durumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi / A Study of Variables of Primary and Elementary School Students in Turkish. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15(1).

Creative Commons Lisansı
ATASOBEDAtatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.