Bu çalışma, insan-mekân ilişkisi doğrultusunda Bartın Kadınlar Pazarı’nın
(Galla Bazarı) alıcı, satıcı ve satılan mal ilişkisi açısından başlıca özelliklerini ve mekânsal
dağılışını ele almaktadır.
Bartın Merkez ilçe’ye ait mahalle ya da köylerden getirdikleri günlük taze ürünleri
pazarladıktan sonra akşam evlerine dönen köylü kadınlar kazandıkları paraların bir
kısmıyla evlerinin giyim, zücaciye, temizlik malzemeleri vb. ihtiyaçlarını karşılayarak
köylerine dönerler. Öte yandan Bartın şehrinde yaşayan halkın çoğunluğu alışveriş için
Kadınlar Pazarı’nı tercih etmektedirler. Pazarda taze ve organik ürünlerin bulunabilmesi,
ürün seçeneğinin fazla olması, pazarlık yaparak fiyat düşürme olanağının bulunması,
fiyatların manavlara ve marketlere göre uygun olması gibi nedenler pazarı çekici kılmaktadır.
Bu çalışmada Bartın Kadınlar Pazarı’nın tarihsel gelişimi, şehrin ticaretindeki yeri,
pazarcıların ve tüketicilerin çeşitli özellikleri ele alınmış, pazarda gözlemlenen bazı sorunlara
çözüm önerileri getirilmeye çalışılmıştır.
Primary Language | tr;en |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | May 23, 2012 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 15 Issue: 2 |