Toplumların gelişme düzeylerini arttırmak girişimci sayısını arttırmakla mümkün
gözükmektedir. Üniversite öğrencilerinin girişimcilik eğilimini belirlemek ve onları
girişimciliğe teşvik etmek girişimci sayısını arttırmakta önem arz etmektedir. Bu önemden
hareketle bu çalışmanın amacını üniversite öğrencilerinin girişimcilik eğilimlerini
belirlemek oluşturmaktadır. Bu amaç doğrultusunda Kafkas Üniversitesi ve Kırıkkale
Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi son sınıf öğrencilerine anket yapılmış ve
öğrencilerin karşılaştırmalı olarak girişimcilik eğilimleri belirlenmeye çalışılmıştır.
Akşit, G. (2003) “Farklı Kültürlerde Girişimcilik Niyeti ve Üniversite Öğrencilerine Yö- nelik Karşılaştırmalı Bir Araştırma” (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Antalya: Ak- deniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
Brenkert, G. G. (2009). “Innovation, Rule Breaking and The Ethics Of Entrepreneurs- hip”. Journal of Business Venturing, 24, ss. 448–464.
Cansız, E. (2007). “Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Özelliklerinin Belirlenmesi: Süleyman Demirel Üniversitesi Öğrencileri Üzerinde Bir Çalışma” (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Isparta: Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Dam, K. V. - Schipper, M. - Runhaar, P. (2009). “Developing A Competency-Based Fra- mework For Teachers’ Entrepreneurial Behaviour”. Teaching and Teacher Education, doi:10.1016/j.tate.2009.10.038.
Demirel, E. T. - Tikici, M. (2004) “Kültürün Girişimciliğe Etkileri”. Doğu Anadolu Böl- gesi Araştırmaları, ss. 49-58.
Dündar, S. - Ağca, V. (2007). “Afyon Kocatepe Üniversitesi Lisans Öğrencilerinin Gi- rişimcilik Özelliklerinin İncelenmesine İlişkin Ampirik Bir Çalışma”. H.Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 25(1), ss.121-142.
Erdem, F. (2001). “Girişimcilerde Risk Alma Eğilimi ve Belirsizliğe Tolerans İlişkisine Kültürel Yaklaşım”. Akdeniz İİBF Dergisi, 2, ss. 43-61.
Gartner, W. B. (1989). “Who is an entrepreneur? İs the Wrong Question”. Entrepreneurs- hip Theory And Practice, summer, ss. 47-67.
Güney, S. - Nurmakhamatuly, A. (2007). “Kültürün Girişimciliğe Etkisi: Kazakistan ve Türkiye Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Özelliklerinin Belirlenmesine Yönelik Kültürlerarası Araştırma”. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10, 18, Aralık, ss. 62-86.
Güven, S. (2009). “New Primary Education Course Programmes and Entrepreneurship”. Procedia Social And Behavioral Sciences, 1, ss.265–270.
Havinal, V. (2009). Management and Entrepreneurship. New Age International, New Delhi.
Karabulut, A. T. (2009). “Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Özelliklerini Ve Eği- limlerini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma”. Marmara Üniversitesi İİBF Dergisi, 26, 1, ss.331-356.
Kauppila, O. - P - Rajala, R. - Jyrama, A. (2008). “Antecedents of Salespeople’s Reluc- tance to Sell Radically New Products”. Industrial Marketing Management, doi:10.1016/ j.indmarman.2008.11.003.
Kurt, M. - Ağca, V. - Erdoğan, S. (2006) “Afyonkarahisar İli Girişimcilik Performansının Coğrafi Bilgi Sistemleri İle Analizi”. Afyon Kocatepe Üniversitesi İİBF Dergisi, 8, 2, ss. 97-114.
Kutaniş, R. Ö. - Hancı, A. (2004) “Kadın Girişimcilerin Kişisel Özgürlük Algılamaları”, 3. Ulusal Bilgi, Ekonomi ve Yönetim Kongresi. 25-26 Kasım, Eskişehir Osmangazi Üni- versitesi, ss. 457-464.
Lin, B. W. - Li, P. C. - Chen J. S. (2006). “Social Capital, Capabilities, And Entrepreneu- rial Strategies: A study Of Taiwanese High-Tech New Ventures”. Technological Forecas- ting & Social Change, 73, ss. 168–181.
Lordkipanidze, M. - Brezet, H. - Backman, M. (2005). “The Entrepreneurship Factor in Sustainable Tourism Development”. Journal Of Cleaner Production, 13, ss. 787-798.
Mykletun, R. J. - Gyimothy, S. (2009). “Beyond the Renaissance of the Traditional Voss Sheep’s-Head Meal: Tradition, Culinary Art, Scariness And Entrepreneurship”. Tourism Management, doi:10.1016/j.tourman.2009.04.002.
Naktiyok, A. (2004). İç Girişimcilik. İstanbul: Beta Yayınları.
Nybakk, E. - Hansen, E. (2008). “Entrepreneurial Attitude, Innovation and Performance Among Norwegian Nature-Based Tourism Enterprises”. Forest Policy and Economics, 10, ss. 473-479.
Özden, K. - Temurlenk, M. S. - Başar, S. (2008). “Girişimcilik Eğilimi: Kırgızistan-Tür- kiye Manas Üniversitesi ve Atatürk Üniversitesi Öğrencileri Üzerine Bir araştırma”. Kır- gızistan-Türkiye Manas Üniversitesi Yayınları:112 Kongreler Dizisi: 16, ss. 229-240.
Özkalp, E. - Kırel, Ç. (2005). Örgütsel Davranış. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Eğitim, Sağlık ve Bilimsel Araştırma Çalışmaları Vakfı Yayın No: 149, .
Raymond , L. - St-Pierre, J. (2010). “R&D As A Determinant of Innovation in Manufac- turing SMEs: An Attempt At Empirical Clarification”. Technovation, 30, ss. 48-56.
Sarason, Y. - Dean, T. - Dillard, J. F. (2006). “Entrepreneurship As The Nexus of Indi- vidual And Opportunity: A Structuration View”. Journal of Business Venturing, 21, ss. 286-305.
Shane, S. - Locke, E. A. - Collins, C. J. (2003). “Entrepreneurial Motivation”. Human Resource Management Review, 13, ss. 257-279.
Şimşek, M. Ş. (2007). İşletme Bilimlerine Giriş. Konya: Adım Ofset ve Matbaacılık.
Tajeddini, K. (2010). “Effect of Customer Orientation And Entrepreneurial Orientation On Innovativeness: Evidence From The Hotel Industry In Switzerland”. Tourism Mana- gement, 31, ss. 221-231.
Ulhİi, J. P. (2005). “The Social Dimensions Of Entrepreneurship”. Technovation, 25, ss. 939-946.
Yılmaz, E. - Sünbül, A. M. (2009). “Üniversite Öğrencilerine Yönelik Girişimcilik Ölçe- ğinin Geliştirilmesi”. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21, ss. 195- 203.
Year 2011,
Volume: 15 Issue: 2, 443 - 462, 27.05.2012
Akşit, G. (2003) “Farklı Kültürlerde Girişimcilik Niyeti ve Üniversite Öğrencilerine Yö- nelik Karşılaştırmalı Bir Araştırma” (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Antalya: Ak- deniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
Brenkert, G. G. (2009). “Innovation, Rule Breaking and The Ethics Of Entrepreneurs- hip”. Journal of Business Venturing, 24, ss. 448–464.
Cansız, E. (2007). “Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Özelliklerinin Belirlenmesi: Süleyman Demirel Üniversitesi Öğrencileri Üzerinde Bir Çalışma” (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Isparta: Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Dam, K. V. - Schipper, M. - Runhaar, P. (2009). “Developing A Competency-Based Fra- mework For Teachers’ Entrepreneurial Behaviour”. Teaching and Teacher Education, doi:10.1016/j.tate.2009.10.038.
Demirel, E. T. - Tikici, M. (2004) “Kültürün Girişimciliğe Etkileri”. Doğu Anadolu Böl- gesi Araştırmaları, ss. 49-58.
Dündar, S. - Ağca, V. (2007). “Afyon Kocatepe Üniversitesi Lisans Öğrencilerinin Gi- rişimcilik Özelliklerinin İncelenmesine İlişkin Ampirik Bir Çalışma”. H.Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 25(1), ss.121-142.
Erdem, F. (2001). “Girişimcilerde Risk Alma Eğilimi ve Belirsizliğe Tolerans İlişkisine Kültürel Yaklaşım”. Akdeniz İİBF Dergisi, 2, ss. 43-61.
Gartner, W. B. (1989). “Who is an entrepreneur? İs the Wrong Question”. Entrepreneurs- hip Theory And Practice, summer, ss. 47-67.
Güney, S. - Nurmakhamatuly, A. (2007). “Kültürün Girişimciliğe Etkisi: Kazakistan ve Türkiye Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Özelliklerinin Belirlenmesine Yönelik Kültürlerarası Araştırma”. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10, 18, Aralık, ss. 62-86.
Güven, S. (2009). “New Primary Education Course Programmes and Entrepreneurship”. Procedia Social And Behavioral Sciences, 1, ss.265–270.
Havinal, V. (2009). Management and Entrepreneurship. New Age International, New Delhi.
Karabulut, A. T. (2009). “Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Özelliklerini Ve Eği- limlerini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma”. Marmara Üniversitesi İİBF Dergisi, 26, 1, ss.331-356.
Kauppila, O. - P - Rajala, R. - Jyrama, A. (2008). “Antecedents of Salespeople’s Reluc- tance to Sell Radically New Products”. Industrial Marketing Management, doi:10.1016/ j.indmarman.2008.11.003.
Kurt, M. - Ağca, V. - Erdoğan, S. (2006) “Afyonkarahisar İli Girişimcilik Performansının Coğrafi Bilgi Sistemleri İle Analizi”. Afyon Kocatepe Üniversitesi İİBF Dergisi, 8, 2, ss. 97-114.
Kutaniş, R. Ö. - Hancı, A. (2004) “Kadın Girişimcilerin Kişisel Özgürlük Algılamaları”, 3. Ulusal Bilgi, Ekonomi ve Yönetim Kongresi. 25-26 Kasım, Eskişehir Osmangazi Üni- versitesi, ss. 457-464.
Lin, B. W. - Li, P. C. - Chen J. S. (2006). “Social Capital, Capabilities, And Entrepreneu- rial Strategies: A study Of Taiwanese High-Tech New Ventures”. Technological Forecas- ting & Social Change, 73, ss. 168–181.
Lordkipanidze, M. - Brezet, H. - Backman, M. (2005). “The Entrepreneurship Factor in Sustainable Tourism Development”. Journal Of Cleaner Production, 13, ss. 787-798.
Mykletun, R. J. - Gyimothy, S. (2009). “Beyond the Renaissance of the Traditional Voss Sheep’s-Head Meal: Tradition, Culinary Art, Scariness And Entrepreneurship”. Tourism Management, doi:10.1016/j.tourman.2009.04.002.
Naktiyok, A. (2004). İç Girişimcilik. İstanbul: Beta Yayınları.
Nybakk, E. - Hansen, E. (2008). “Entrepreneurial Attitude, Innovation and Performance Among Norwegian Nature-Based Tourism Enterprises”. Forest Policy and Economics, 10, ss. 473-479.
Özden, K. - Temurlenk, M. S. - Başar, S. (2008). “Girişimcilik Eğilimi: Kırgızistan-Tür- kiye Manas Üniversitesi ve Atatürk Üniversitesi Öğrencileri Üzerine Bir araştırma”. Kır- gızistan-Türkiye Manas Üniversitesi Yayınları:112 Kongreler Dizisi: 16, ss. 229-240.
Özkalp, E. - Kırel, Ç. (2005). Örgütsel Davranış. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Eğitim, Sağlık ve Bilimsel Araştırma Çalışmaları Vakfı Yayın No: 149, .
Raymond , L. - St-Pierre, J. (2010). “R&D As A Determinant of Innovation in Manufac- turing SMEs: An Attempt At Empirical Clarification”. Technovation, 30, ss. 48-56.
Sarason, Y. - Dean, T. - Dillard, J. F. (2006). “Entrepreneurship As The Nexus of Indi- vidual And Opportunity: A Structuration View”. Journal of Business Venturing, 21, ss. 286-305.
Shane, S. - Locke, E. A. - Collins, C. J. (2003). “Entrepreneurial Motivation”. Human Resource Management Review, 13, ss. 257-279.
Şimşek, M. Ş. (2007). İşletme Bilimlerine Giriş. Konya: Adım Ofset ve Matbaacılık.
Tajeddini, K. (2010). “Effect of Customer Orientation And Entrepreneurial Orientation On Innovativeness: Evidence From The Hotel Industry In Switzerland”. Tourism Mana- gement, 31, ss. 221-231.
Ulhİi, J. P. (2005). “The Social Dimensions Of Entrepreneurship”. Technovation, 25, ss. 939-946.
Yılmaz, E. - Sünbül, A. M. (2009). “Üniversite Öğrencilerine Yönelik Girişimcilik Ölçe- ğinin Geliştirilmesi”. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21, ss. 195- 203.
İşcan, Ö. F., & Kaygın, E. (2012). Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimlerini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15(2), 443-462.