BibTex RIS Cite

Paul Karl Feyerabend’in Çoğulcu Eğitim Felsefesi

Year 2012, Volume: 16 Issue: 2, 87 - 98, 10.04.2013

Abstract

Eğitim, canlılar âleminin en üstün varlığı insan ile özdeşleşmiş bir kavramdır.
Çünkü insanlığı yarınlara taşıyacak olan bilgi, bilim, ahlak, felsefe, sanat gibi değerler
genç nesillere eğitim yoluyla aktarılmaktadır. Feyerabend, okullarımızda uygulanan klasik
eğitim sisteminin doğruluk, gerçeklik, farklılık, bireysellik gibi modern yaşam değerlerini
bir kenara attığını, insanları dar bir duygu, düşünce ve eylem alanına sürüklediğini düşünmektedir. Ona göre modern bilgi toplumunun değerlerine uygun olan çoğulcu
eğitim felsefesidir. Çoğulcu eğitim felsefesi, birbirinden farklı düşünce, inanç ve hayat
biçimlerini hoşgörü ile karşılayan; kendi yerel kültürünü benimseyerek dünya kültürüne
erişen; yaratıcı, bağımsız ve objektif düşünebilen; sorgulamaya, araştırmaya, eleştirmeye
açık; üst düzey ahlaki değerlerle donatılmış; bireysel ve toplumsal sorumluluk bilincine
sahip bireyler yetiştirmeyi amaçlamaktadır.

References

  • Ayhan, H. (1997). Eğitim Bilimine Giriş, İstanbul: Şule Yayınları.
  • Cantzen, R (2000). Daha Az Devlet Daha Çok Toplum. Çev. Veysel Atayman, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Çetin, H. (2002). “ Liberalizmin Tarihsel Kökenleri”. C.Ü. Dergisi, Cilt: 3, Sayı: 1.
  • Ertürk, S. (-). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Yayınları.
  • Feyerabend, K. P. (1995a). Akla Veda. Çev. Ertuğrul Başer. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • --------. (1995b). Bilgi Üzerine Üç Söyleşi. Çev. Cemal Güzel. İstanbul: Metis Yayınla- rı.
  • --------. (1996). Yönteme Karşı. Çev. Ertuğrul Başer. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • --------. (1997). Vakit Öldürmek. Çev. Nedim Çatlı. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • --------. (1999). Özgür Bir Toplumda Bilim. Çev. Ahmet Kardam. İstanbul: Ayrıntı Ya- yınları.
  • --------. (2007). Anarşizm Üzerine Tezler. Çev. Ekrem Altınsöz. İstanbul: Öteki Yayıne- vi.
  • Güzel, C. (1996). Bir Bilgi Anarşisti: Feyerabend. Ankara: Bilim Sanat Yayınları.
  • Güven, Güven-Denizel, Ezgi. (2005). “Eğitim Üzerine Yinelenen Eleştiriler, Alternatif Öneriler”. Pivolka Dergisi, Yıl: 4, Sayı 17.
  • Maillet, J. (1983). İktisadi Olayların Evrimi, Çev: Ertuğrul Tokdemir, İstanbul: Remzi.
  • Mill, S. J. (2005). Özgürlük Üstüne. Çev. Âlime Ertan, İstanbul: Belge Yayınları.
  • Oğuzkan, F. (1981). Eğitim Terimleri Sözlüğü. Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları.
  • Serter, N. (1997). 21. Yüzyıla Doğru İnsan Merkezli Eğitim. İstanbul: Sarmal Yayınevi.
  • Titiz, T. (1998). Ezbersiz Eğitimin Yol Haritası. İstanbul: Beyaz Yayınları.
Year 2012, Volume: 16 Issue: 2, 87 - 98, 10.04.2013

Abstract

References

  • Ayhan, H. (1997). Eğitim Bilimine Giriş, İstanbul: Şule Yayınları.
  • Cantzen, R (2000). Daha Az Devlet Daha Çok Toplum. Çev. Veysel Atayman, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Çetin, H. (2002). “ Liberalizmin Tarihsel Kökenleri”. C.Ü. Dergisi, Cilt: 3, Sayı: 1.
  • Ertürk, S. (-). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Yayınları.
  • Feyerabend, K. P. (1995a). Akla Veda. Çev. Ertuğrul Başer. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • --------. (1995b). Bilgi Üzerine Üç Söyleşi. Çev. Cemal Güzel. İstanbul: Metis Yayınla- rı.
  • --------. (1996). Yönteme Karşı. Çev. Ertuğrul Başer. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • --------. (1997). Vakit Öldürmek. Çev. Nedim Çatlı. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • --------. (1999). Özgür Bir Toplumda Bilim. Çev. Ahmet Kardam. İstanbul: Ayrıntı Ya- yınları.
  • --------. (2007). Anarşizm Üzerine Tezler. Çev. Ekrem Altınsöz. İstanbul: Öteki Yayıne- vi.
  • Güzel, C. (1996). Bir Bilgi Anarşisti: Feyerabend. Ankara: Bilim Sanat Yayınları.
  • Güven, Güven-Denizel, Ezgi. (2005). “Eğitim Üzerine Yinelenen Eleştiriler, Alternatif Öneriler”. Pivolka Dergisi, Yıl: 4, Sayı 17.
  • Maillet, J. (1983). İktisadi Olayların Evrimi, Çev: Ertuğrul Tokdemir, İstanbul: Remzi.
  • Mill, S. J. (2005). Özgürlük Üstüne. Çev. Âlime Ertan, İstanbul: Belge Yayınları.
  • Oğuzkan, F. (1981). Eğitim Terimleri Sözlüğü. Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları.
  • Serter, N. (1997). 21. Yüzyıla Doğru İnsan Merkezli Eğitim. İstanbul: Sarmal Yayınevi.
  • Titiz, T. (1998). Ezbersiz Eğitimin Yol Haritası. İstanbul: Beyaz Yayınları.
There are 17 citations in total.

Details

Primary Language tr;en
Journal Section Makaleler
Authors

Serdar Saygılı This is me

Publication Date April 10, 2013
Published in Issue Year 2012 Volume: 16 Issue: 2

Cite

APA Saygılı, S. (2013). Paul Karl Feyerabend’in Çoğulcu Eğitim Felsefesi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16(2), 87-98.

Creative Commons Lisansı
ATASOBEDAtatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.