Bu Araştırma, Klasik batı müziği ve Çağdaş Çoksesli Türk müziği eserlerini orkestra/
oda müziği ve yönetimi dersinde seslendirebilme düzeylerini tespit etmeye yönelik deneysel bir
çalışmadır. Çalışma grubunu, 2011-2012 öğretim yılı, bahar yarıyılında Atatürk Üniversitesi
Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi Anabilim Dalında orkestra/oda müziği ve
yönetimi dersi alan 4. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Verilerin elde edilmesinde tek gruplu
ön test-son test modeli uygulanmıştır. Verilerin analizinde ise t testi istatistiksel analiz yöntemi
kullanılmıştır. Bulgulara göre, öğrencilerin her iki eseri seslendirmeye ilişkin ön test ve son
test puanları arasındaki farkın son test puanları lehine olduğu görülmüştür. Tüm bu bulgular,
öğrencilerin klasik batı müziği ve çağdaş/çoksesli Türk müziği eserlerini orkestra/oda müziği ve yönetimi dersinde seslendirebilme düzeylerini test etmeye yönelik yapılan üç haftalık
çalışmanın, etkili olduğunu göstermektedir. Ancak, seçilen eserlere yönelik yapılan ders içi
çalışmaların, klasik batı müziği eserini seslendirmede daha etkili olduğu sonucu, elde edilen
verilere dayanarak tespit edilmiştir.
Primary Language | tr;en |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | April 10, 2013 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 16 Issue: 2 |