Bu çalışmanın amacı Türkçe öğretmen adaylarının (estetik öznelerin) kendilerine
gösterilen resimler (estetik nesne) karşısındaki tavırlarını ve beğeni düzeylerini tespit
etmek ve değerlendirmektir. Araştırma nitel ve nicel araştırma tekniklerinin bir arada
kullanıldığı karma yöntemle yapılmıştır. Araştırmanın nicel boyutunda tarama modeli;
nitel boyutunda ise olgubilim deseni kullanılmıştır. Çalışma grubunu Atatürk Üniversitesi
Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitimi Bölümü son sınıfında öğrenim gören
74 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmanın nicel verileri araştırmacılar tarafından
hazırlanan Estetik Beğeni Anketi; nitel verileri ise Estetik Değerlendirme Formu aracı-
lığıyla toplanmıştır. Çalışmanın sonucunda öğretmen adaylarının sanat eseri karşısında,
estetik tavır olarak düşünsel-bilgisel bir tavrı benimsedikleri; Türk klasik ve modern resim
sanatını, Batı klasik ve modern resim sanatına göre daha çok beğendikleri anlaşılmıştır.
Primary Language | tr;en |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | April 26, 2013 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 16 Issue: 3 |