Abstract: Reading has been an important concept throughout the history. Reading
drawing the attention of the experts is of great importance. Some read for specific
purposes such as academic whereas the others read just for pleasure. Regardless of what
purpose it is, reading is a process and skill that can be improved. Each person has his/her
own reading habit and methods. This study reviews an overall theoretical framework
of reading. In this respect, nine different predominant theories in reading and reading
education throughout the history will be examined in detail. Reading has been remarkably
important today and unconscious reading strategies cause too much waste of time. This
article aims to assist learners and instructors to overcome difficulties in reading and
streamline reading habits.
Keywords: Reading, reading theories, reading education.
Öz: Okuma tarih boyunca önemli bir olgu olmuştur. Tarih boyunca uzmanların ilgisini
çeken okuma, günümüzde de çok büyük öneme sahiptir. Bazı insanlar akademik gibi özel
amaçlar için okurken bazıları sadece vakit geçirmek için okumaktadır. Her ne sebeple olursa
olsun, okuma geliştirilebilen bir süreç ve beceridir. Her insanın kendine özgü okuma
alışkanlığı ve yöntemleri vardır. Bu makale, okumayla ilgili kapsamlı bir teorik çerçeveyi
ele almaktadır. Bu bağlamda, tarih boyunca, okuma ve okuma eğitimindeki dokuz farklı
temel teori detaylı bir şekilde ele alınacaktır. Okuma günümüzde son derece önemlidir
ve bireylerin bilinçsiz okuma stratejileri oldukça fazla zaman kaybına sebep olmaktadır.
Bu makale, öğrencilere ve öğreticilere okuma zorluklarının üstesinden gelmede ve okuma
alışkanlıklarını geliştirmede yardımcı olmayı amaç edinmektedir.
Anahtar Kelimeler: Okuma, okuma teorileri, okuma eğitimi
Okuma tarih boyunca önemli bir olgu olmuştur. Tarih boyunca uzmanların ilgisini
çeken okuma, günümüzde de çok büyük öneme sahiptir. Bazı insanlar akademik gibi özel
amaçlar için okurken bazıları sadece vakit geçirmek için okumaktadır. Her ne sebeple olursa
olsun, okuma geliştirilebilen bir süreç ve beceridir. Her insanın kendine özgü okuma
alışkanlığı ve yöntemleri vardır. Bu makale, okumayla ilgili kapsamlı bir teorik çerçeveyi
ele almaktadır. Bu bağlamda, tarih boyunca, okuma ve okuma eğitimindeki dokuz farklı
temel teori detaylı bir şekilde ele alınacaktır. Okuma günümüzde son derece önemlidir
ve bireylerin bilinçsiz okuma stratejileri oldukça fazla zaman kaybına sebep olmaktadır.
Bu makale, öğrencilere ve öğreticilere okuma zorluklarının üstesinden gelmede ve okuma
alışkanlıklarını geliştirmede yardımcı olmayı amaç edinmektedir
Primary Language | en;tr |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | April 26, 2013 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 16 Issue: 3 |