BibTex RIS Cite

Damien Hirst’ün Sanat Pazarı

Year 2012, Volume: 16 Issue: 3, 159 - 170, 26.04.2013

Abstract

Neo-liberal ekonomilerde, büyük kârlar artık sanayide değil, hizmet, bilgi – işlem
ve finans sektörlerinde elde edilmeye başlandı. Küreselleşme faktörünün egemenliğini
arttırdığı 1980’lerde bankaların ve koleksiyonerlerin bu sektöre yatırım amaçlı bakması,
sanat ürününün meta olarak boyut kazanmasını güçlendirdi. Yatırım etkisinin açık-
ça görüldüğü süreç, sanat piyasasında tüccar kimliğinin altını çizen kişiliklerin ilginç
biçimde ön plana çıkmasına yardımcı oldu. Sponsorlar aracılığıyla aurasını oluşturan
Damien Hirst, sanatın parayla buluştuğu yeri iyi tespit eden sanatçı tüccarlardan biri
olmayı oynadığı yatırım oyunuyla başarmıştır. Ancak Hirst’ün Sanat marketinde riskli
dalgalanmalara neden olması sanat eserinin gerçek değeri konusunda bir çelişkiyi de
öne çıkarır.

References

  • Bahtin, M. (2009). Sanat ve Sorumluluk. (Çev. Cem Soydemir) İstanbul:Ayrıntı Yayın- ları
  • Bilig, M. (2002). Banal Milliyetçilik. (Çev. Cem Şiskolar). İstanbul: Gelenek Yayıncılık,
  • Debord, G. (2005). Gösteri Toplumu. (Çev. Ayşe Ekmekçi, OkşanTaşkent). İstanbul: Ay- rıntı Yayınları,
  • Dorment, R. (2007). For the Love of Art and Money. Daily Telegraph (www.telegraph. co.uk/art/Forthe-love-of-art-and-money.html) . (Erişim Tarihi: 10 Ocak 2011)
  • Foster, H. (2009). Gerçeğin Geri Dönüşü. (Çev. Esin Hoşsucu). İstanbul: Ayrıntı Yanları
  • Kuspit, D. (2006). Sanatın Sonu. (Çev.YaseminTezgiden). İstanbul: MetisYayınları.
  • Richard, B. ( 2008). 200 unsold Damien Hirst Works looking for an owner at Sotheby’s. TheSundayTimes.(http://entertainment.timesonline.co.uk/tol/arts_and_ entertainment/visual_arts/article4596925.ece). ( Erişim Tarihi: 8 Ocak 2011)
  • Stallabrass, J. (2009).Sanat A.Ş.Çağdaş Sanat ve Bienaller. (Çev. Esin Soğancılar). İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Thorton, S.( 2010).Hands up for Hirst, The Economist. (Erişim Tarihi: 14 Ocak 2011) http://www.economist.com/node/1699081.
  • Wikipedia. Tezcatlipoc: Myhtical Stories. (http://en.wikipedia.org/wiki/Tezcatlipoca (Erişim Tarihi: 3 Mart 2011)
  • William, S. ( 2007 ). The Iceman Cometh.New York Times http://www.nytimes. com/2007/06/03/magazine/03Style-skull-t.html. (Erişim Tarihi: 5 Ocak 2011)
Year 2012, Volume: 16 Issue: 3, 159 - 170, 26.04.2013

Abstract

References

  • Bahtin, M. (2009). Sanat ve Sorumluluk. (Çev. Cem Soydemir) İstanbul:Ayrıntı Yayın- ları
  • Bilig, M. (2002). Banal Milliyetçilik. (Çev. Cem Şiskolar). İstanbul: Gelenek Yayıncılık,
  • Debord, G. (2005). Gösteri Toplumu. (Çev. Ayşe Ekmekçi, OkşanTaşkent). İstanbul: Ay- rıntı Yayınları,
  • Dorment, R. (2007). For the Love of Art and Money. Daily Telegraph (www.telegraph. co.uk/art/Forthe-love-of-art-and-money.html) . (Erişim Tarihi: 10 Ocak 2011)
  • Foster, H. (2009). Gerçeğin Geri Dönüşü. (Çev. Esin Hoşsucu). İstanbul: Ayrıntı Yanları
  • Kuspit, D. (2006). Sanatın Sonu. (Çev.YaseminTezgiden). İstanbul: MetisYayınları.
  • Richard, B. ( 2008). 200 unsold Damien Hirst Works looking for an owner at Sotheby’s. TheSundayTimes.(http://entertainment.timesonline.co.uk/tol/arts_and_ entertainment/visual_arts/article4596925.ece). ( Erişim Tarihi: 8 Ocak 2011)
  • Stallabrass, J. (2009).Sanat A.Ş.Çağdaş Sanat ve Bienaller. (Çev. Esin Soğancılar). İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Thorton, S.( 2010).Hands up for Hirst, The Economist. (Erişim Tarihi: 14 Ocak 2011) http://www.economist.com/node/1699081.
  • Wikipedia. Tezcatlipoc: Myhtical Stories. (http://en.wikipedia.org/wiki/Tezcatlipoca (Erişim Tarihi: 3 Mart 2011)
  • William, S. ( 2007 ). The Iceman Cometh.New York Times http://www.nytimes. com/2007/06/03/magazine/03Style-skull-t.html. (Erişim Tarihi: 5 Ocak 2011)
There are 11 citations in total.

Details

Primary Language tr;en
Journal Section Makaleler
Authors

Mustafa Yüksel This is me

Publication Date April 26, 2013
Published in Issue Year 2012 Volume: 16 Issue: 3

Cite

APA Yüksel, M. (2013). Damien Hirst’ün Sanat Pazarı. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16(3), 159-170.

Creative Commons Lisansı
ATASOBEDAtatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.