BibTex RIS Cite

Tüketicilerin Alışveriş Merkezlerindeki Perakendeci Karmasına Yönelik Beklentileri Üzerine Ampirik Bir Araştırma

Year 2012, Volume: 16 Issue: 3, 399 - 412, 26.04.2013

Abstract

Perakendecilik nihai tüketicinin istek ve ihtiyaçlarının tatminine yönelik olarak
pazarlama çabalarının, dağıtımın bir aracı olan mal ve hizmetlerin satışına dayalı olarak
gerçekleştirilmesidir. Mal ve hizmet satışının gerçekleştiği perakendeci türünden biri de
alışveriş merkezleridir. Alışveriş merkezleri tüketicilere pek çok mağaza ve ürün çeşidini
bünyesinde bulundurarak hizmet veren merkezlerdir.
Bu çalışma kapsamında alışveriş merkezlerine artan talep göz önünde bulundurularak,
bu merkezlerdeki etkin perakendeci karmasının nasıl olması gerektiği araştırılmıştır.
Son aşamada ise tüketicilerin perakendeci karasına yönelik beklentilerini ölçmek
amacıyla anket uygulaması sonucu elde edilen veriler istatistikî analizlerle yorumlanmış,
alışveriş merkezlerinin etkin bir perakendeci karmasına sahip olmaları adına önerilerde
bulunulmuştur.

References

  • Alkibay, S., Tuncer, D., & Hoşgör, Ş. (2007). Alışveriş merkezleri ve yönetimi. Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Balcı, A. (2004). Sosyal bilimlerde araştırma yöntem, teknik ve ilkeler. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Bearden, W. O., Ingram, T. N., & Laforge, R. W. (2007). Marketing principles and pers- pective. Mc Graw-Hill Irwin.
  • Berman, B. ve Evans, J. R. (2004). Retail management. Pearson Prentice Hall.
  • Cengiz, E., & Özden, B. (2003). Perakendecilikte büyük alışveriş merkezleri ve tüketici- lerin büyük alışveriş merkezleri ile ilgili tutumlarını tespit etmeye yönelik bir araştırma. Ege Üniversitesi İktisadi İdari Siyasi Bilimler Dergisi, 3.
  • Gilbert, D. (2003). Retail marketing management. Pearson Education Limited.
  • Kotler, P., & Keller, K., L. (2006). Marketing management. Nortwestern University, Prentice Hall International, New Jersey.
  • Levy, M., & Weitz, B. A. (1998). Retailing Mmanagement. Irwin/McGraw Hill.
  • Mucuk, İ. (2001). Pazarlama ilkeleri. İstanbul: Türkmen Kitabevi.
  • Torlak, Ö., Altunışık, R., & Özdemir, Ş. (2004). Modern pazarlama. İstanbul: Değişim Yayınları.
  • Yılmaz, K. G. (2009). Tüketicilerin alışveriş merkezlerindeki perakendeci karmasına yö- nelik beklentileri üzerine ampirik bir araştırma. (Y. Lisans Tezi), Ankara: Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
Year 2012, Volume: 16 Issue: 3, 399 - 412, 26.04.2013

Abstract

References

  • Alkibay, S., Tuncer, D., & Hoşgör, Ş. (2007). Alışveriş merkezleri ve yönetimi. Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Balcı, A. (2004). Sosyal bilimlerde araştırma yöntem, teknik ve ilkeler. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Bearden, W. O., Ingram, T. N., & Laforge, R. W. (2007). Marketing principles and pers- pective. Mc Graw-Hill Irwin.
  • Berman, B. ve Evans, J. R. (2004). Retail management. Pearson Prentice Hall.
  • Cengiz, E., & Özden, B. (2003). Perakendecilikte büyük alışveriş merkezleri ve tüketici- lerin büyük alışveriş merkezleri ile ilgili tutumlarını tespit etmeye yönelik bir araştırma. Ege Üniversitesi İktisadi İdari Siyasi Bilimler Dergisi, 3.
  • Gilbert, D. (2003). Retail marketing management. Pearson Education Limited.
  • Kotler, P., & Keller, K., L. (2006). Marketing management. Nortwestern University, Prentice Hall International, New Jersey.
  • Levy, M., & Weitz, B. A. (1998). Retailing Mmanagement. Irwin/McGraw Hill.
  • Mucuk, İ. (2001). Pazarlama ilkeleri. İstanbul: Türkmen Kitabevi.
  • Torlak, Ö., Altunışık, R., & Özdemir, Ş. (2004). Modern pazarlama. İstanbul: Değişim Yayınları.
  • Yılmaz, K. G. (2009). Tüketicilerin alışveriş merkezlerindeki perakendeci karmasına yö- nelik beklentileri üzerine ampirik bir araştırma. (Y. Lisans Tezi), Ankara: Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
There are 11 citations in total.

Details

Primary Language tr;en
Journal Section Makaleler
Authors

Kadri Yılmaz This is me

Ersin Karaman This is me

Publication Date April 26, 2013
Published in Issue Year 2012 Volume: 16 Issue: 3

Cite

APA Yılmaz, K., & Karaman, E. (2013). Tüketicilerin Alışveriş Merkezlerindeki Perakendeci Karmasına Yönelik Beklentileri Üzerine Ampirik Bir Araştırma. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16(3), 399-412.

Creative Commons Lisansı
ATASOBEDAtatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.