Halkla ilişkilerde son
dönemde yaşanan paradigma değişimi, halkla ilişkilerin paydaşlarla ilişkilere ve
çevresel uyuma odaklanan yeni bir anlayışa geçiş yaptığını göstermektedir. Karşılıklı
güven ve desteğin tesis edilmesini hedefleyen yeni yaklaşım için sosyal medyanın
iki yönlü ve etkileşimli bir iletişim fırsatı sunduğu görülmektedir. Bu açıdan
örgütler ve paydaşları arasındaki ilişkilerin geliştirilip sürdürülmesi yolunda
stratejik bir öneme sahip olan sosyal medyanın, örgütler tarafından ne ölçüde
kullanıldığı aydınlatılması gereken soru işareti oluşturmaktadır. Kamu, özel
kuruluşların veya sivil toplum örgütlerinin sosyal medya araçlarını kullanma
amaç ve biçimlerinin anlaşılması konuya ışık tutması bakımından önem
taşımaktadır. Bu çalışma önemli bir çoğunluğu Z kuşağından oluşan, internet ve
sosyal medya kullanımı oldukça yoğun olan gençleri eğiten yükseköğretim
kurumlarının kurumsal iletişim aracı olarak sosyal medyayı, özelde YouTube'u
nasıl kullandıklarını tespit etmeyi amaçlamıştır. Bunun için öncelikle
üniversitelerin YouTube kanalları ile ilgili katılım tarihleri, takipçi,
paylaşım ve izlenme sayılarına yönelik betimleyici veriler sunulmuş, ardından
URAP listesinin ilk sıralarından YouTube kanalına sahip 20 üniversitenin bir
yıllık dönemdeki video paylaşımları içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. Sonuç
olarak üniversitelerin ağırlıklı olarak tanıtıma yönelik paylaşımlarda
bulundukları, Türkçe bilmeyen paydaşlara yönelik özgün dil desteklerini az
oranda sundukları tespit edilmiştir.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 31, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 22 Issue: Özel Sayı 3 |