İşletmelere birçok imkân sunan sosyal
medya araçlarının kullanım oranı gittikçe artmaktadır. İşletmeler, sosyal medya
ortamlarında yer almakta, bunları örgütsel iletişim kapsamında
kullanmaktadırlar. Çalışmanın amacı, işletmelerin örgütsel iletişim stratejilerini
Twitter ortamında nasıl gerçekleştirdiklerini belirlemek ve değerlendirmektir.
Bu doğrultuda, İSO 500 işletmelerinin Twitter hesapları incelenmiş, mesajlar
belirlenmiş ve mesaj içerikleri içerik analizine tabi tutulmuştur.
Değerlendirmede, Kurumsal
Yeterlik ve Kurumsal Sosyal Sorumluluk olarak iki stratejiden
yararlanılmıştır. Kurumsal
yeterlik stratejisi, ürünün özellikleri, faydaları ve işletmenin
kaliteli ürün-hizmet sunma becerisine odaklanmaktadır. Kurumsal sosyal sorumluluk stratejisi ise işletmenin
hayırseverliğini ya da toplumun bir üyesi olması düşüncesini desteklemektedir.
Yapılan analiz sonucunda, işletmelerin çoğunlukla kurumsal yeterlik
stratejisine yer verdikleri görülmüştür. Bu kapsamda ürün-hizmet kalitesi ile pazara cevap verme göstergeleri en sık
tekrarlanan içeriklerdir.
Kurumsal sosyal sorumluluk stratejisi kapsamında en sık tekrarlanan içerik ise eğitim taahhütleri
göstergesidir. Örgütsel iletişim çabaları için uygun olan,
iki kurumsal iletişim stratejisinin diğer örgütsel iletişim stratejileriyle
uyumlu çalışması ve birbirlerine destek vermesidir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 22 Issue: Özel Sayı 3 |