Research Article
BibTex RIS Cite

Using Empty Spaces in Poster Design

Year 2019, Volume: 23 Issue: 1, 407 - 417, 16.03.2019

Abstract

The aim of this study is to focus upon the direct or
indirect effect of the empty spaces in the poster design.
The
presence or absence of empty spaces is a structural part of the design. Like
many elements in design, the space also has its own non-verbal communication.
The relationship between empty spaces and the other images on the surface of
poster has great influence on designer’s visual understanding that will be
created for information, message, and the meaning. It can be said that the
empty spaces in poster design sometimes cover a large part of the design
surface, sometimes minimize them, and sometimes no empty space is found. It is
observed that the empty spaces included in the poster design take up a large
part of the design surface and sometimes minimize or no space. This phenomenon
indicates a kind of variability according to the designers’ world of creativity,
aesthetic understanding, and the message the designer gives to the poster. As a
conclusion, in this study, poster readings will be practiced to evaluate the
meaning through the posters on which empty spaces take up large part of the
poster, empty spaces are never used, and finally the posters on which empty
spaces are minimized. The using of empty spaces is the determinant feature in
the identification of meaning in poster design even if it varies from design to
design.
 

References

  • Artur, A. (2015). Bir Muamma Sanat Hayat Aforizmalar. İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Bradley, S., How To Use Space In Design, 2010, https://vanseodesign.com/web-design/design-space/
  • D’Alleva, A. (2015). Sanat Tarihi Nasıl Yazılır? (Çev.: Emel A. Aksoy). İstanbul: Literatür Yayınları. (2012).
  • Glaser, M. (1987). “Grafik Tasarım Üzerine...”. Grafik Sanatlar Üzerine Yazılar (sayı. 1, s.2) içinde. İstanbul: Grafik Tasarımcılar Meslek Kuruluşu Yayınları.
  • Gray, D. B. (2017). “Boşluk Tasarlamak”. Leyla Tonguç Basmacı (Çev.). Grafik Sanatlar Üzerine Yazılar (sayı. 174, s.3) içinde. İstanbul: Grafik Tasarımcılar Meslek Kuruluşu Yayınları.
  • Karamustafa, S. (2016). “Grafist 20”. Başak Ürkmez (Ed.). Sadık 2. Bölüm 2003 (ss.360-405) içinde. İstanbul: Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Yayınları.
  • Newlyn, M. (2008). “Miles Newlyn”. Grafik Tasarım Görsel İletişim ve Kültür Dergisi, 17, 80-93.
  • Öztuna, H. Y. (2007). Görsel İletişimde Temel Tasarım. İstanbul: Tibyan Yayıncılık.
  • Tanrıyar, E. (2018). “Kendi Şehrimi Kuruyorum”. Grafik Sanatlar Üzerine Yazılar (sayı. 195, s.2) içinde. İstanbul: Grafik Tasarımcılar Meslek Kuruluşu Yayınları.
  • Walsh, J. (2015). “Jessica Walsh: Konsept Temelli ve Harika”. Leyla Tonguç Basmacı (Çev.). Grafik Sanatlar Üzerine Yazılar (sayı. 152, s.2) içinde. İstanbul: Grafik Tasarımcılar Meslek Kuruluşu Yayınları.

Afiş Tasarımında Boşluk Kullanımı

Year 2019, Volume: 23 Issue: 1, 407 - 417, 16.03.2019

Abstract

Bu çalışma, afiş tasarımındaki boş alanların tasarıma
yüklediği direkt ya da dolaylı etkiye odaklanmaktadır. Boş alanların varlığı ya
da yokluğu, tasarımın yapısal bir parçasıdır.
Tasarımında yer alan
pek çok öge gibi boşluğun da kendine ait görsel anlatı dili vardır.
Boş alanların afiş yüzeyindeki diğer imgelerle olan
ilişkisi tasarımcının bilgi, mesaj ve anlama yönelik oluşturacağı görsel anlayışı
büyük bir oranda etkileyebilmektedir. Afiş tasarımında yer verilen boş alanların,
kimi zaman etkin bir görevde tasarım yüzeyinin büyük bir bölümünü kapladığı, kimi
zaman da en aza indirgendiği ya da hiç yer verilmediği izlenmektedir. Bu bakış,
tasarımcının yaratı dünyası, estetik anlayışı ve tasarıma yüklediği mesaja göre
değişkenlik gösterebilmektedir. Bu doğrultuda çalışmada örnek afiş okumaları
üzerinden sırasıyla; boşluğun afişin büyük bir alanını kapladığı, boşluğun hiç
kullanılmadığı ve son olarak da afiş yüzeyindeki boşluğun en aza indirgendiği tasarımlar
üzerinden anlama yönelik bir değerlendirme yapılmaktadır. Boşluk kullanımı
tasarımdan tasarıma değişkenlik gösterse de, afişe yüklenen mesajı belirleyici
bir ögedir. 

References

  • Artur, A. (2015). Bir Muamma Sanat Hayat Aforizmalar. İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Bradley, S., How To Use Space In Design, 2010, https://vanseodesign.com/web-design/design-space/
  • D’Alleva, A. (2015). Sanat Tarihi Nasıl Yazılır? (Çev.: Emel A. Aksoy). İstanbul: Literatür Yayınları. (2012).
  • Glaser, M. (1987). “Grafik Tasarım Üzerine...”. Grafik Sanatlar Üzerine Yazılar (sayı. 1, s.2) içinde. İstanbul: Grafik Tasarımcılar Meslek Kuruluşu Yayınları.
  • Gray, D. B. (2017). “Boşluk Tasarlamak”. Leyla Tonguç Basmacı (Çev.). Grafik Sanatlar Üzerine Yazılar (sayı. 174, s.3) içinde. İstanbul: Grafik Tasarımcılar Meslek Kuruluşu Yayınları.
  • Karamustafa, S. (2016). “Grafist 20”. Başak Ürkmez (Ed.). Sadık 2. Bölüm 2003 (ss.360-405) içinde. İstanbul: Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Yayınları.
  • Newlyn, M. (2008). “Miles Newlyn”. Grafik Tasarım Görsel İletişim ve Kültür Dergisi, 17, 80-93.
  • Öztuna, H. Y. (2007). Görsel İletişimde Temel Tasarım. İstanbul: Tibyan Yayıncılık.
  • Tanrıyar, E. (2018). “Kendi Şehrimi Kuruyorum”. Grafik Sanatlar Üzerine Yazılar (sayı. 195, s.2) içinde. İstanbul: Grafik Tasarımcılar Meslek Kuruluşu Yayınları.
  • Walsh, J. (2015). “Jessica Walsh: Konsept Temelli ve Harika”. Leyla Tonguç Basmacı (Çev.). Grafik Sanatlar Üzerine Yazılar (sayı. 152, s.2) içinde. İstanbul: Grafik Tasarımcılar Meslek Kuruluşu Yayınları.
There are 10 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Zafer Lehimler

Publication Date March 16, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 23 Issue: 1

Cite

APA Lehimler, Z. (2019). Afiş Tasarımında Boşluk Kullanımı. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 23(1), 407-417.

Creative Commons Lisansı
ATASOBEDAtatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.