BibTex RIS Cite

İmalat Sektöründe İnovasyon Uygulamaları: TRA1 Düzey 2 Bölgesinde Bir Araştırma

Year 2015, Volume: 19 Issue: 3, 0 - 0, 18.03.2016

Abstract

Özet: İnovasyon küresel pazar koşullarında stratejik öneme sahip bir rekabet aracıdır.
Küresel rekabet işletmeleri bir yandan müşteri ihtiyaçlarını karşılayacak yeni ürünler
geliştirirken diğer yandan süreç ve pazarlama faaliyetlerine yenilik kazandırmaya çalışmaktadır.
inovasyonun işletmelerin rekabet gücü bakımından taşıdığı önemden hareketle
bu çalışmada TRA1 düzey 2 bölgesi OSB' nde imalat sektöründe faaliyet gösteren
işletmelerin inovasyon faaliyetleri ele alınmıştır. Araştırmada işletmelerin uyguladıkları
inovasyon çeşitleri, inovasyon yapma nedenleri, inovasyon kaynakları belirlemeye çalışılmıştır.
Ayrıca işletme büyüklüğüne göre inovasyon kaynaklarının farklılaşıp farklılaşmadığının
ve işletmelerin sahip olduğu birimlere göre inovasyon uygulamaları arasında
farklılık olup olmadığının ortaya konması da amaçlanmıştır. Çalışma sonucunda işletme
büyüklüğüne inovasyon kaynakları arasında farklılık olduğu ve işletmelerin sahip olduğu
birimlere göre inovasyon uygulamalarının farklılaştığı belirlenmiştir.
Anahtar Kelimeler: İnovasyon, İnovasyon Kaynakları, TRA1
Innovation Applications in the Manufacturing Sector:
A Research in the Region of TRA1 Level 2
Abstract: The innovation is a competitive tool that has a strategic importance in
global market conditions. Companies which compete in global market not only develop
new products in order to meet consumers’ needs but also try to bring innovation to the
process and marketing activities. Moving from the importance of innovation in terms of
companies’ competition, in this study, innovation activities of companies which do business
in manufacturing sector in the region of TRA1 level 2 OIZ (organızed industrial zone)
have been examined. Types of innovation which is implemented by companies, reasons
that why companies do innovation and innovation sources have been tried to determine
in this research. Moreover, another aim of this research is to demonstrate the sources of
innovation differed according to whether the company size and any differences between
innovative practices according to the companies’ units. It has been revealed that in this
research, innovation sources might be differ according to company size and innovative
practices can also be differ in accordance with the units that companies have.
Keywords: Innovation, Innovation Resources, TRA1

Year 2015, Volume: 19 Issue: 3, 0 - 0, 18.03.2016

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Makaleler
Authors

Selahattin Kaynak This is me

Ahmet Demir This is me

Publication Date March 18, 2016
Published in Issue Year 2015 Volume: 19 Issue: 3

Cite

APA Kaynak, S., & Demir, A. (2016). İmalat Sektöründe İnovasyon Uygulamaları: TRA1 Düzey 2 Bölgesinde Bir Araştırma. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19(3).

Creative Commons Lisansı
ATASOBEDAtatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.