Bu çalışmanın amacı, 6. sınıf öğrencilerinin Sosyal Bilgiler dersinde yer alan cumhuriyet, saltanat, yönetim şekilleri, küresel sorunlar, dış ticaret açığı, ithalat ve ihracat kavramları konusundaki algılarını ve kavram yanılgılarını incelemektir. Çalışma nitel araştırma yönteminde göre tasarlanmıştır. Nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim (fenomenoloji) desenine göre tasarlanan çalışmada, veriler yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Kars İli’nde yer alan bir ortaokulda 2018–2019 eğitim-öğretim bahar yarıyılında öğrenim görmekte olan 6. sınıf öğrencileri arasından gönüllük ilkesine göre seçilen 30 öğrenci araştırmanın örneklemini oluşturmuştur. Araştırmada elde edilen sonuçlara göre, 6. sınıf öğrencilerinin kavramları tek başına algılamadıkları görülmüştür. Öğrenciler cumhuriyet kavramını; Atatürk, halk, seçim, ülke, medeniyet, özgürlük ve demokrasi olarak algılamışlardır. Benzer şekilde saltanat kavramını; , padişah, sanat, yönetim şekli, ihtişam olarak; yönetim şekilleri kavramını ülkeyi yönetmek, sorumluluk, emir vermek adalet olarak; küresel sorunları; sıcaklık, dünya, buzul, ticaret, çevre kirliliği ve sorunlar olarak; dış ticaret açığını; ticaret, zarar, ithalat olarak; ithalat ve ihracatı da alım ve satım olarak algılamışlardır. Araştırma sonucunda birçok öğrencinin Cumhuriyet kavramını, asıl anlamını karşılayan yönetim ile ilişkilendiremediği, yönetim şekillerini tam olarak ifade edemedikleri ve küresel sorunlar kavramını doğru algılamadıkları görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Cilt: 23 Özel Sayı |