BibTex RIS Cite

-

Year 2014, Issue: 52, 0 - , 17.09.2014
https://doi.org/10.14222/Turkiyat1236

Abstract

This study aims to investigate the speech anxiety of secondery school students according to some variables. Survey method was used in the work. The study carried out on 389 secondery school students selected with random sampling method. The data were collected through the “The Speech Anxiety Scale” that prepared Sevim (2012). Independent groups t-test and ANOVA test techniques were used to data analysis which was obtained by this study. At the end of the study it was understood that secondery school students’ speech anxiety haven’t shown a significant difference according to level of class and type of school; their speech anxiety have shown a significant difference according to gender, attitudes of Turkish and literature course.

References

  • Akgün, A., Gönen S., ve Aydın, M. (2007). İlköğretim fen ve matematik öğretmenliği öğrencilerinin kaygı düzeylerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, [Online]: www.e-sosder.com adresinden 15 Haziran 2012 tarihinde indirilmiştir.
  • Alisinaoğlu, F., ve Ulutaş, İ. (2000). Çocuklarda kaygı ve bunu etkileyen etmenler. Milli Eğitim, sayfa 145.
  • Baltaş, A., (1988). Kaygı düzeyi açısından okullar arası farklar. XXII. Ulusal Psikiyatri ve Nöroloji Biliml er Kongresi Bilimsel Çalışmaları, İzmir: Ege Üniversitesi Basımevi.
  • Başarır, D. (1990). Ortaokul Son Sınıf Öğrencilerinde Sınav Kaygısı, Akademik Başarı ve Sınav Başarısı Arasındaki İlişkiler. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, H. Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Bozkurt, N. (2004). Bir grup üniversite öğrencisinin depresyon ve kaygı düzeyleri ile çeşitli değişkenler arasındaki ilişkiler. Eğitim ve Bilim, 29 (133), 52-59.
  • Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. (11. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., ve Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Campbell, E., ve Jones, G. (1997). Precompetition anxiety and self-confidence in wheelchair sport participants. Adapted Physical Activity Quarterly. 14 (2): 95-107.
  • Çakmak, Ö., ve Hevedanlı, M. (2004). Biyoloji öğretmen adaylarının kaygılarını etkileyen etmenler. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, (6-9 Temmuz), İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Malatya.
  • Doğan, T., ve Çoban, A. E. (2009). Eğitim fakültesi öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları ile kaygı düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 34 (153), 157-168.
  • Ergür, D, O. (2004). Yabancı dil öğrenimi sürecinde kaygı. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 26: 48-53
  • Erözkan, A. (2003). Üniversite öğrencilerinin kaygı sınav kaygısı başa çıkma davranışları. VII. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi Bildiri Özetleri, İnönü Üniversitesi, Malatya.
  • Göğüş, B. (1978). Orta dereceli okullarımızda Türkçe ve yazın eğitimi. Ankara: Kadıoğlu Matbaası.
  • Işık, E. (1996). Nevrozlar. Ankara: Kent Matbaası.
  • Korkut, F. (1992). Gestalt yaklaşımına dayalı olarak yapılan bireysel danışmanın sürekli kaygı üzerindeki etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7, 151-162.
  • Kurudayıoğlu, M. (2003). Konuşma eğitimi ve konuşma becerisini geliştirmeye yönelik etkinlikler. Türklük Bilimi Araştırmaları Türkçenin Öğretimi Özel Sayısı, 13, 267-309. Ollendick, T, H., Yang, B., Dong, Q., Xia Y., Lin, L. (1995). Perceptions of fear in other children and adolescent-the role of gender and friendship status. Journal of Abnormal Child Psychology. 23 (4): 439-452.
  • Öner, N., ve Le Compte, A. (1985). Süreksiz durumluk/sürekli kaygı envanteri el kitabı, İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınları, 1-26.
  • Özbay, M. (2003). Öğretmen görüşlerine göre ilköğretim okullarında Türkçe öğretimi. Ankara: Gölge Ofset Matbaacılık.
  • Rawson, H, E., Blomer, K., Kendall, A. (1994). Stress, anxietyi depression, and physical ilness in college-students. Journal of Genetic Psychology. 155 (3): 321-330.
  • Rosenthal, B. S., and Schreiner, A, C. (2000). Prevalence of psychological symptoms among undergraduate students in an ethnically diverse urban public college. Journal of American College Health. 49 (1): 12-18.
  • Sever, S. (2000). Türkçe öğretimi ve tam öğrenme. Ankara: Anı Yayınları.
  • Surtees, P. G., Wainwright, NWJ., and Pharoah, PDP. (2002). Psychosocial factors and sex differences in high academic attainment at Cambirdge University. Oxford Review of Education. 28 (1): 21-38.
  • Şenbay, N. (2006). Söz ve diksiyon sanatı. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Taşer, S. (2001). Konuşma eğitimi. Ankara: Dost Kitabevi.
  • Taşğın, Ö. (2006). Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulunda okuyan öğretmen adaylarının mesleki kaygı düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 14(2), 679-686. 52* 391
  • Temizyürek, F. Erdem, İ., ve Temizkan, M. (2007). Konuşma eğitimi. Ankara: Öncü Kitap.
  • Tümerdem, R. (2007). Dicle üniversitesi eğitim fakültesi ve fen edebiyat fakültesi kimya son sınıf öğrencilerinin kaygılarını etkileyen etmenler. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, [Online]: www.esosder com adresinden 15 Haziran 2012 tarihinde indirilmiştir
  • Varol, Ş. (1990). Lise son sınıf öğrencilerinin kaygılarını etkileyen etmenler. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Samsun: On Dokuz Mayıs Üniversitesi.
  • Yalçın, A. (2002). Türkçe öğretim yöntemleri - Yeni yaklaşımlar. Ankara: Akçağ Yayınları.

ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN KONUŞMA KAYGILARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ

Year 2014, Issue: 52, 0 - , 17.09.2014
https://doi.org/10.14222/Turkiyat1236

Abstract

Bu araştırmanın amacı ortaöğretim öğrencilerinin konuşma kaygılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesidir. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Çalışma tesadüfi örnekleme yöntemiyle seçilen 389 ortaöğretim öğrencisi üzerinde yürütülmüştür. Araştırmanın verileri Sevim (2012) tarafından hazırlanan “Konuşma Kaygısı Ölçeği (KKÖ)” ile elde edilmiştir. Verilerin analizinde bağımsız örneklemler için t-testi ile bağımsız örneklemler için tek faktörlü varyans analizi kullanılmıştır. Araştırmanın sonunda ortaöğretim öğrencilerinin konuşma kaygılarının sınıf düzeyine ve okul türüne göre anlamlı farklılık göstermediği; cinsiyete, Türkçe ve edebiyat dersine karşı tutumlarına göre ise anlamlı farklılık gösterdiği anlaşılmıştır.

References

  • Akgün, A., Gönen S., ve Aydın, M. (2007). İlköğretim fen ve matematik öğretmenliği öğrencilerinin kaygı düzeylerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, [Online]: www.e-sosder.com adresinden 15 Haziran 2012 tarihinde indirilmiştir.
  • Alisinaoğlu, F., ve Ulutaş, İ. (2000). Çocuklarda kaygı ve bunu etkileyen etmenler. Milli Eğitim, sayfa 145.
  • Baltaş, A., (1988). Kaygı düzeyi açısından okullar arası farklar. XXII. Ulusal Psikiyatri ve Nöroloji Biliml er Kongresi Bilimsel Çalışmaları, İzmir: Ege Üniversitesi Basımevi.
  • Başarır, D. (1990). Ortaokul Son Sınıf Öğrencilerinde Sınav Kaygısı, Akademik Başarı ve Sınav Başarısı Arasındaki İlişkiler. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, H. Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Bozkurt, N. (2004). Bir grup üniversite öğrencisinin depresyon ve kaygı düzeyleri ile çeşitli değişkenler arasındaki ilişkiler. Eğitim ve Bilim, 29 (133), 52-59.
  • Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. (11. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., ve Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Campbell, E., ve Jones, G. (1997). Precompetition anxiety and self-confidence in wheelchair sport participants. Adapted Physical Activity Quarterly. 14 (2): 95-107.
  • Çakmak, Ö., ve Hevedanlı, M. (2004). Biyoloji öğretmen adaylarının kaygılarını etkileyen etmenler. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, (6-9 Temmuz), İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Malatya.
  • Doğan, T., ve Çoban, A. E. (2009). Eğitim fakültesi öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları ile kaygı düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 34 (153), 157-168.
  • Ergür, D, O. (2004). Yabancı dil öğrenimi sürecinde kaygı. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 26: 48-53
  • Erözkan, A. (2003). Üniversite öğrencilerinin kaygı sınav kaygısı başa çıkma davranışları. VII. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi Bildiri Özetleri, İnönü Üniversitesi, Malatya.
  • Göğüş, B. (1978). Orta dereceli okullarımızda Türkçe ve yazın eğitimi. Ankara: Kadıoğlu Matbaası.
  • Işık, E. (1996). Nevrozlar. Ankara: Kent Matbaası.
  • Korkut, F. (1992). Gestalt yaklaşımına dayalı olarak yapılan bireysel danışmanın sürekli kaygı üzerindeki etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7, 151-162.
  • Kurudayıoğlu, M. (2003). Konuşma eğitimi ve konuşma becerisini geliştirmeye yönelik etkinlikler. Türklük Bilimi Araştırmaları Türkçenin Öğretimi Özel Sayısı, 13, 267-309. Ollendick, T, H., Yang, B., Dong, Q., Xia Y., Lin, L. (1995). Perceptions of fear in other children and adolescent-the role of gender and friendship status. Journal of Abnormal Child Psychology. 23 (4): 439-452.
  • Öner, N., ve Le Compte, A. (1985). Süreksiz durumluk/sürekli kaygı envanteri el kitabı, İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınları, 1-26.
  • Özbay, M. (2003). Öğretmen görüşlerine göre ilköğretim okullarında Türkçe öğretimi. Ankara: Gölge Ofset Matbaacılık.
  • Rawson, H, E., Blomer, K., Kendall, A. (1994). Stress, anxietyi depression, and physical ilness in college-students. Journal of Genetic Psychology. 155 (3): 321-330.
  • Rosenthal, B. S., and Schreiner, A, C. (2000). Prevalence of psychological symptoms among undergraduate students in an ethnically diverse urban public college. Journal of American College Health. 49 (1): 12-18.
  • Sever, S. (2000). Türkçe öğretimi ve tam öğrenme. Ankara: Anı Yayınları.
  • Surtees, P. G., Wainwright, NWJ., and Pharoah, PDP. (2002). Psychosocial factors and sex differences in high academic attainment at Cambirdge University. Oxford Review of Education. 28 (1): 21-38.
  • Şenbay, N. (2006). Söz ve diksiyon sanatı. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Taşer, S. (2001). Konuşma eğitimi. Ankara: Dost Kitabevi.
  • Taşğın, Ö. (2006). Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulunda okuyan öğretmen adaylarının mesleki kaygı düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 14(2), 679-686. 52* 391
  • Temizyürek, F. Erdem, İ., ve Temizkan, M. (2007). Konuşma eğitimi. Ankara: Öncü Kitap.
  • Tümerdem, R. (2007). Dicle üniversitesi eğitim fakültesi ve fen edebiyat fakültesi kimya son sınıf öğrencilerinin kaygılarını etkileyen etmenler. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, [Online]: www.esosder com adresinden 15 Haziran 2012 tarihinde indirilmiştir
  • Varol, Ş. (1990). Lise son sınıf öğrencilerinin kaygılarını etkileyen etmenler. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Samsun: On Dokuz Mayıs Üniversitesi.
  • Yalçın, A. (2002). Türkçe öğretim yöntemleri - Yeni yaklaşımlar. Ankara: Akçağ Yayınları.
There are 29 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Oğuzhan Sevim

Mehmet Gedik

Publication Date September 17, 2014
Published in Issue Year 2014 Issue: 52

Cite

APA Sevim, O., & Gedik, M. (2014). ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN KONUŞMA KAYGILARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. Journal of Turkish Research Institute(52). https://doi.org/10.14222/Turkiyat1236