BibTex RIS Cite

Türkiye’de Kırmızı Et Pazarlaması / Marketing of Red Meat Production and Consumption in Turkey

Year 2003, Volume: 34 Issue: 4, - , 10.01.2011

Abstract

ÖZET : Bu çalışmada, kırmızı etin pazarlama yapısı ve kanalları belirlenmiştir. Üretici ve tüketici cari ve reel fiyatları ayrı ayrı dikkate alınarak, yıllar itibariyle ortaya çıkan dalgalanmalar incelenmiştir. Bunun yanında yıllar itibariyle tüketicinin ödediği cari fiyatların çiftçi eline geçen oranları hesaplanmış ve çeşitli yönlerden karşılaştırmalar yapılmıştır.
Anahtar Kelimeler:Tarımsal Pazarlama, Kırmızı Et, Fiyat Dalgalanmaları.
Marketing of Red Meat Production and Consumption in Turkey

 

ABSTRACT : In this study, marketing structure and channels of red meat were determined. The fluctuations in prices were analyzed by looking at nominal and real prices paid by consumer and received by farmers. The ratios of prices received by farmers to prices paid by consumer were calculated and comparisons between then were made.
Key Words: Agricultural Marketing, Red Meat, Price Fluctuations.

Year 2003, Volume: 34 Issue: 4, - , 10.01.2011

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language tr;en
Journal Section DERLEMELER
Authors

Vedat Dağdemir This is me

Avni Birinci This is me

Tecer Atsan This is me

Publication Date January 10, 2011
Published in Issue Year 2003 Volume: 34 Issue: 4

Cite

APA Dağdemir, V., Birinci, A., & Atsan, T. (2011). Türkiye’de Kırmızı Et Pazarlaması / Marketing of Red Meat Production and Consumption in Turkey. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi, 34(4).
AMA Dağdemir V, Birinci A, Atsan T. Türkiye’de Kırmızı Et Pazarlaması / Marketing of Red Meat Production and Consumption in Turkey. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi. January 2011;34(4).
Chicago Dağdemir, Vedat, Avni Birinci, and Tecer Atsan. “Türkiye’de Kırmızı Et Pazarlaması / Marketing of Red Meat Production and Consumption in Turkey”. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi 34, no. 4 (January 2011).
EndNote Dağdemir V, Birinci A, Atsan T (January 1, 2011) Türkiye’de Kırmızı Et Pazarlaması / Marketing of Red Meat Production and Consumption in Turkey. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi 34 4
IEEE V. Dağdemir, A. Birinci, and T. Atsan, “Türkiye’de Kırmızı Et Pazarlaması / Marketing of Red Meat Production and Consumption in Turkey”, Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi, vol. 34, no. 4, 2011.
ISNAD Dağdemir, Vedat et al. “Türkiye’de Kırmızı Et Pazarlaması / Marketing of Red Meat Production and Consumption in Turkey”. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi 34/4 (January 2011).
JAMA Dağdemir V, Birinci A, Atsan T. Türkiye’de Kırmızı Et Pazarlaması / Marketing of Red Meat Production and Consumption in Turkey. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi. 2011;34.
MLA Dağdemir, Vedat et al. “Türkiye’de Kırmızı Et Pazarlaması / Marketing of Red Meat Production and Consumption in Turkey”. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi, vol. 34, no. 4, 2011.
Vancouver Dağdemir V, Birinci A, Atsan T. Türkiye’de Kırmızı Et Pazarlaması / Marketing of Red Meat Production and Consumption in Turkey. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi. 2011;34(4).

Articles published in this journal are published under the Creative Commons International License (https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/). This allows the work to be copied and distributed in any medium or format provided that the original article is appropriately cited. However, the articles work cannot be used for commercial purposes.

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/